Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

TK_logo_2016mini.jpgODIDO.pngInventage.pngCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngBrainPoint-logo-kolor.pngShell_logo.svg.pnglogo-zabka-01.jpgLeroyMerlin.jpgalpan.gifeuro-sklep-d.pnggroszek.jpgMASPEX_RGB_m.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngpsd.jpgmkwiech.jpgabc-logo.pngShell_Pecten-CMYK.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgabc-d.pngfaktoriawin.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgblysk.jpgmaxel.jpgkzr-ss-spoem.jpgkontigo.pngmaxku.jpgdelikatesy.jpgMyShop_jpg.jpgbrico_kopia.jpgRYDZ.jpgintermarche_tabela.pngarsenal.pnglewiatan_new.jpgKoliber.jpgEurocash.jpgbig_ben.jpgalmares.jpgfrisco.jpg

altDyrektywa dot. delegowania pracowników została dzisiaj przyjęta w kształcie korzystnym dla polskich przedsiębiorców.

- Podstawą zjednoczonej Europy jest swoboda przepływu dóbr i usług -dzisiaj miało miejsce głosowanie dot. dyrektywy od delegowaniu pracowników. Działania Polskiej Izby Handlu okazały się skuteczne, dyrektywa została przyjęta w korzystnym dla Polski kształcie wraz z poprawkami, które zgłaszaliśmy. Jest to sukces  – mówi Waldemar Nowakowski Prezes Polskiej Izby Handlu.

Według szacunków Komisji Europejskiej rocznie ma miejsce ponad 1 mln delegowań w UE, z czego 230 tys. to pracownicy wysyłani z Polski. Przedstawiciele Rządu Polskiego doskonale rozumieli znaczenie tej dyrektywy dla naszego kraju. Polska Izba Handlu skierowała pismo do Premiera i Ministra Pracy z podziękowaniem za zaangażowanie polskiego rządu podczas prac związanych z dyrektywą wdrożeniową w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71 WE.

Polska Izba Handlu wraz z innymi organizacjami, m.in. Inicjatywą Mobilności Pracy pracowała nad osiągnięciem tego celu już od 2012 roku.  

 

stanowisko prasowe 16-04-2014

altWedług danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w marcu 2014 roku w stosunku do marca 2013 spadła o 15 %, natomiast w stosunku do lutego 2014 wzrosła o 4,5 %.

– Tak duży spadek rok do roku to wynik innego układu świąt, w 2013 roku zakupy świąteczne dokonywane były w marcu. Jednak nasi członkowie wśród przyczyn niestety wymieniali także zamykanie sklepów. Wzrost sprzedaży w porównaniu do poprzedniego miesiąca wynika po prostu z mniejszej liczby dni w lutym -  komentuje Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego formatu należących do PIH (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20 proc. rynku.

altKadra zarządzająca oraz sprzedawczynie wzięli udział w dwudniowych szkoleniach 8-9 kwietnia wdrażających założenia Projektu Kobiety 50+ Talenty Wiedzy.

Pracownicy HR poznali zasady oceny pracowniczej, w tym oceny potencjału psychologicznego.  Sprzedawczynie dowiedziały się jak przekazywać doświadczenie i wiedzę, jak skutecznie komunikować się w zespole, dodatkowo szkolenie dotyczyło sposobów sprzedaży.

Według adresatek projektu szkolenia odpowiadały ich potrzebom,  same wcześniej intuicyjnie stosowały pewne techniki sprzedażowe, jednak w sposób nieuporządkowany, teraz świadomie będą mogły je wykorzystywać, by budować relację z klientami. Wskazywały także, że instrukcje dot. pracy w zespole na pewno się przydadzą, ponieważ ważne jest budowanie więzi, także z tymi najmłodszymi współpracownikami. Zdaje się, że technika wzmacniania samooceny przynosi rezultaty, ponieważ panie biorące udział w projekcie  zaczynają dostrzegać swój potencjał – komentuje Joanna Chilicka sp. ds. upowszechniania Projektu Kobiety 50+ Talenty Wiedzy.

 

Więcej informacji o projekcie www.50plus.pih.org.pl

alt

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 13 (04/2014)

kliknij tutaj

 

 

alt

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 14 (05/2014)

kliknij tutaj

 

 

alt

Zapraszamy do udziału w konkursie, w którym do wygrania jest bilet dla jednej osoby na II Europejski Kongres Mobilności Pracy. Zadanie polega na stworzeniu i przesłaniu ciekawego pytania do prelegentów konferencji.

II EKMP to obecnie największe wydarzenie w Europie poświęcone tematyce eksportu usług i delegowania pracowników. Obecni na Kongresie przedstawiciele firm delegujących uzyskają bez pośredników dostęp do pełnej, praktycznej i eksperckiej wiedzy o nadchodzących zmianach i wpływie dyrektywy wdrożeniowej na działalność firm delegujących w najbliższych latach.

Kongres odbędzie się już 7-8 kwietnia, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Przewidywana liczba uczestników Kongresu to 150 firm delegujących oraz 50 przedstawicieli nauki i administracji. Wszelkie informacje na temat wydarzenia można znaleźć na www.koordynacja.org

Adresatów przesłanych pytań można wskazywać wśród prelegentów II EKMP. Propozycje prosimy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Zgłoszenie powinno zawierać:

1.       Propozycję pytania do prelegenta.

2.       Wskazanie prelegenta, do którego jest ono skierowane, spośród poniższych:

 

ZUS (Anna Siwiecka)

Komisja Europejska (Sjoerd Feenstra)

Parlament Europejski (Danuta Jazłowiecka)

IMI (Kristin Schreiber)

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (Robert Wójcik)

Inicjatywa Mobilności Pracy

 

3.       Imię i nazwisko zgłaszającego

4.       Nazwę firmy lub organizacji, którą reprezentuje zgłaszający

5.       Numer telefonu

Na zgłoszenia czekamy do 2 kwietnia (środa) do godz. 23:59.

Spośród nadesłanych zgłoszeń Komitet Organizacyjny Kongresu wybierze jedno, które nagrodzone zostanie bezpłatną wejściówką na II Europejski Kongres Mobilności Pracy. Ze zwycięzcą skontaktujemy się e-mailowo lub telefonicznie.

Przesłanie zgłoszenia oznacza akceptację regulaminu konkursu. Regulamin konkursu dostępny jest tutaj.

alt

 

 

 

 

 

 

 

Polska Izba Handlu skierowała do Ministerstwa Pracy (oraz do MG, MSZ i Kancelarii Premiera) pismo ws. dyskryminacji polskich przedsiębiorców delegujących pracowników do Francji i Niemiec.

Podano przykłady dyskryminacji z jakimi spotykają się firmy delegujące:

1.       Formułowanie przez instytucje kontrolujące zarzutów nielegalnego delegowania pracowników, przemytu siły roboczej, a także wydawanie postanowień bez wszczęcia lub nawet zakończenia procesu kontroli.

2.       Naruszanie dobrego imienia i wizerunku polskich przedsiębiorstw.

3.       Przekraczanie uprawnień w procesie kontroli, zmasowane kontrole, żądanie przez instytucje kontrolujące innych niż przewidziane przez prawo dokumentów przetłumaczonych na język kraju przyjmującego – często w nierealnych do zrealizowania terminach.

4.       Bezprawne wymuszanie danych finansowych i handlowych nie mających związku z kontrolą.

W zaistniałej sytuacji niezbędne jest, podjęcie skutecznych działań, aby powstrzymać nieuczciwe praktyki dyskryminacji, które utrudniają swobodne świadczenie usług polskim firmom w Unii Europejskiej. Także rozpowszechnianie przez lokalne media nieprzychylnych informacji na temat polskich firm, przyczynia się do tworzenia negatywnego wizerunku polskich pracowników i firm na rynkach państw tzw. „starej Unii”. W naszym przekonaniu tylko odpowiednio zdefiniowane i wspólne dla wszystkich państw członkowskich mechanizmy kontroli zagwarantują zachowanie podstawowych swobód europejskich: wolnego przepływu towarów, kapitału i usług – będących filarami, na których opiera się Unia Europejska.  Polska Izba Handlu działając w imieniu przedsiębiorstw delegujących pracowników popiera projekt kompromisowych zapisów dyrektywy wdrożeniowej, wynegocjowanych przez Rząd RP, których egzekwowanie zapewni ochronę przed nieuprawnionym i nierównym traktowaniem podmiotów na unijnym rynku – komentuje Waldemar Nowakowski Prezes Polskiej Izby Handlu.

Wspólnie z pozostałymi organizacjami zrzeszającymi firmy delegujące Polska Izba Handlu opracowała następujące propozycje rozwiązań związanych z implementacją dyrektywy UE dot. delegowania pracowników (dyrektywa wdrożeniowa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71 WE).

1.       Wzmocnienie skuteczności działania i poszerzenie uprawnień instytucji łącznikowej, będącej partnerem instytucji kontrolujących z państw przyjmujących pracowników.

2.       Powołanie Rady Konsultacyjno-Doradczej ds. pracowników delegowanych przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej, pełniącej funkcję organu pomocniczego.

Wyrażamy chęć i gotowość uczestniczenia w pracach mających na celu opracowanie odpowiednich rozwiązań antydyskryminacyjnych na szczeblu polskim i europejskim oraz w pracach Rady Konsultacyjno – Doradczej, kiedy zostanie już powołana – mówi Waldemar Nowakowski. 13 marca 2014 Polska Izba Handlu wraz Inicjatywą Mobilności Pracy i Polską Izbą Handlowo-Przemysłową we Francji zorganizowały w tej sprawie konferencję prasową.

 

stanowisko prasowe 27-03-2014

alt

Polska Izba Handlu wysłała do Komisji Etyki Reklamy i UOKiK-u pisma dotyczące kampanii reklamowej sklepów Biedronka „Swoje chwalimy. Najlepsze polskie produkty znajdziecie w Biedronce”.

Uczestniczą w niej przedstawiciele producentów, sugerują w swoich wypowiedziach, że produkty wytwarzane przez ich firmy dostępne w wymienionej sieci mają lepszą jakość niż w innych sieciach, przykładowy cytat: „Nie znam odbiorcy, który stawiałby wyższe wymagania dla swoich produktów jak Biedronka”. Może to nasuwać wniosek, iż produkty dostępne u innych odbiorców (w innych sieciach) są gorszej jakości  – zastanawia się Prezes Polskiej Izby Handlu Waldemar Nowakowski.

Kampania ta może u przeciętnego konsumenta wywołać przekonanie, że taki sam towar w Biedronce, jest lepszej jakości lub świeższy niż ten sam asortyment w innym sklepie. Kolejna dyskusyjna wypowiedź producenta padająca w spocie reklamowym:  „To chyba sieć sklepów, która ma najwyższe wymagania jakościowe na rynku (…) jeżeli konsument weźmie to jabłko z półki to wie, że to jabłko jest na pewno zdrowe i pewne.”

Nasuwają się zatem pytania czy nie jest to reklama nieuczciwa, albo czy sieć nie stosuje w relacjach z producentami niejednolitych warunki umów, stwarzając przedsiębiorcom różne warunki konkurencji ? Pierwszy przypadek stanowiłby naruszenie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, drugi byłby naruszeniem ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów – oceniają eksperci Polskiej Izby Handlu.

- Liczymy na szczegółową analizę treści przekazywanych przez wspomnianą kampanię i  potępienie praktyk, które wprowadzają konsumentów w błąd i godzą w dobre imię innych podmiotów detalicznych działających na polskim rynku – podsumowuje Nowakowski.

 

Przykłady reklam:

www.youtube.com/watch?v=o9uAYJ7KlDo

www.youtube.com/watch?v=TQnmIUFTfhU

 

stanowisko prasowe 21-03-2014

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis