Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

BrainPoint-logo-kolor.pngkzr-ss-spoem.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgeuro-sklep-d.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgblysk.jpgLeroyMerlin.jpggroszek.jpgMASPEX_RGB_m.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pnglogo-zabka-01.jpgabc-logo.pngKoliber.jpgODIDO.pngbig_ben.jpglewiatan_new.jpgalmares.jpgkontigo.pngfaktoriawin.jpgRYDZ.jpgTK_logo_2016mini.jpgEurocash.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngShell_logo.svg.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgintermarche_tabela.pngpsd.jpgmaxel.jpgarsenal.pngalpan.gifdelikatesy.jpgabc-d.pngmaxku.jpgbrico_kopia.jpgmkwiech.jpgfrisco.jpgMyShop_jpg.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.png

altSpotkaniem informacyjno – szkoleniowym rozpoczęto działania wdrożeniowe innowacyjnego rozwiązania w zakresie zarządzania personelem w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP. 14 stycznia 2014 zespół projektowy przeprowadził pierwsze szkolenia szczegółowo zapoznające kadrę kierowniczą z istotą projektu.

Ryszard Jaśkowski wiceprezes KZRSS Społem rozpoczął spotkanie podkreślając zapotrzebowanie na rozwiązania, które aktywizują pracowników 50+.

Paweł Radomski konsultant projektu, podczas warsztatów wskazał, że kluczem do rozwoju jest przełamywanie barier i odejście od schematycznego myślenia. Zaznaczył, iż obecnie żyjemy w starzejącym się społeczeństwie i pracowników 50+ będzie coraz więcej, dlatego należy rozwijać ich umiejętności. Dodatkowo wpływ osób starszych na młodych jest nieoceniony – przekazują im swoje doświadczenie, a także kształtują postawy – zwłaszcza wobec braku zawodowych szkół handlowych. Paweł Radomski pokazał jakie projekt może przynieść dla firmy korzyści społeczne i ekonomiczne.

Następnie dr Beata Buchelt koordynator merytoryczny projektu zaprezentowała produkt finalny projektu, czyli „Strategię Zarządzania Talentami Wiedzy Kobiety 50+”. Określiła, iż pojęcie talent to unikalna  wiedza i umiejętności, które Kobiety 50 + mogą przekazać młodszym pokoleniom. Dr Beata Buchelt omówiła także poszczególne etapy projektu.

Kolejnego dnia odbyły się indywidualne konsultacje dla poszczególnych firm, które biorą udział w projekcie.

www.50plus.pih.org.pl

altWśród organizatorów wystaw z Europy Środkowo – Wschodniej audytowanych przez CENTREX, Targi Kielce znalazły się na drugiej pozycji pod względem liczby wystawców i trzeciej biorąc pod uwagę wynajętą powierzchnię wystawienniczą. Do Targów Kielce należy 22% udziału w polskim rynku targowym. Jednego z dwóch liderów rynku wystawienniczego w Polsce odwiedza rocznie ponad 210 000 gości z 56 krajów oraz 6 000 wystawców, którzy prezentują produkty na 185 000 m2 wynajętej powierzchni wystawienniczej.

Spółka posiada 7 w pełni wyposażonych hal wystawienniczych, w tym najnowocześniejszy w Polsce pawilon wystawienniczy - halę E oraz duże zewnętrzne tereny wystawowe - dysponuje 90 000 m2 powierzchni wystawienniczej, w tym 36 000 m2 w pawilonach. Targi Kielce to organizator nie tylko ponad 70 wystaw i 600 konferencji rocznie, ale także ważny mecenas kultury i sportu, sponsor Klubu Vive Targi Kielce – trzeciej drużyny Europy, wielokrotnego mistrza Polski w piłce ręcznej oraz klubu Korona Kielce.

W ośrodku organizowane są imprezy biznesowe o znaczeniu międzynarodowym, jak między innymi wspomniany już Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego MSPO, Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych PLASTPOL. To również tutaj odbywają się niszowe wystawy o wyjątkowym charakterze np. SACROEXPO i NECROEXPO.

W 2014 roku Targi Kielce wychodzą naprzeciw rynkowi marek własnych. Pod koniec czerwca odbędą się tam pierwsze targi Private Label w Polsce. W programie spotkań biznesowych znajdzie się również specjalistyczna konferencja. Wystawa będzie jedną z nielicznych w Europie międzynarodowych platform biznesowych dla przemysłu marek własnych, miejscem spotkań producentów, odbiorców hurtowych i najważniejszych sieci handlowych z całego Starego Kontynentu. Dzięki skoncentrowaniu w jednym miejscu wszystkich podmiotów zainteresowanych działaniami w tym sektorze, targi Private Label będą najlepszym miejscem do prezentacji najnowszej gamy produktów, nawiązania szerokich sieci kontaktów biznesowych oraz podpisania intratnych kontraktów. Produkty i usługi oferowane pod markami własnymi, czyli takie które najczęściej wytwarzane są na zamówienie dużych firm i sieci handlowych, są zwykle tańszymi alternatywami dla dobrze znanych lokalnych lub międzynarodowych marek. Istnieją jednak i takie, które pozycjonowane są jako marki luksusowe. Po więcej szczegółów o tych targach zapraszamy na www.markiwlasne.pl oraz www.targikielce.pl.

alt„Rzeczpospolita” 3 grudnia br., opublikowała „Listę 2000. Polskie przedsiębiorstwa”, prezentując w niej osiągnięte w ubiegłym roku wyniki finansowe 2000 największych przedsiębiorstw w naszym kraju. Na liście tej znalazło się 5 Spółdzielni Społem.

„Puls Biznesu” 30 grudnia br. opublikował Ranking Ogólnopolski „Gazele Biznesu 2013”. W rankingu tym znalazło się 19 spółdzielni Społem.O miejscu firmy w rankingu decydował procentowy wzrost jej przychodów w latach 2010-2012. Informacje o firmach, które posłużyły do opracowania rankingu, zebrała wywiadownia gospodarcza „Coface”.

Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w grudniu 2013 roku w stosunku do grudnia 2012 spadła o 4 %, natomiast w stosunku do listopada 2013 wzrosła o 16%.

alt

- Duży wzrost sprzedaży w grudniu każdego roku jest normalną zmianą sezonową, wynikającą oczywiście z czasu świątecznego. Jednak nasi członkowie podkreślali, że świąteczna sprzedaż w tym roku wypadła zdecydowanie gorzej w stosunku do roku poprzedniego.  Polska Izba Handlu reprezentuje mniejsze formaty handlu, które w ubiegłym roku odnotowywały w większości spadki zysków, na co z pewnością ma wpływ rozwój dyskontów. Co ciekawe sprzedawcy zrzeszeni w PIH obserwują wzrost sprzedaży produktów świeżych, które konsumenci widać wolą kupować w mniejszych sklepach  – komentuje Joanna Chilicka rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu.

- Gorsza sprzedaż świąteczna wynika ze znacznego zwiększenia konkurencji, jednak nie cenowej, ale ilościowej – obecnie mamy po prostu większą ilość punktów handlowych do których udają się klienci – dodaje Anna Tylkowska Prezes WSS Społem Śródmieście.

Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego formatu zrzeszonych w Polskiej Izbie Handlu(z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20 proc. rynku.

 

kominikat prasowy 13-01-2014

alt

 

Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa, Polska Izba Handlu, Społem WSS Śródmieście

oraz Consorzio SIR Solidarieta`in Rete

 

zapraszają na konferencję prasową

Prezentacja innowacyjnego rozwiązania w zakresie zarządzania personelem

w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP.

 

Konferencja odbędzie się

we wtorek, 21 stycznia 2014 o godz. 14.00

w Centrum Prasowym PAP,  ul. Bracka 6/8, Warszawa

 

 

Prosimy o potwierdzenie obecności:  Joanna Chilicka, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 728 253 660

 

Program konferencji:

1.            Przedstawienie realizatorów projektu - Dagmara Staniszewska, koordynator projektu, Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa

2.            Prezentacja innowacyjnego rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi: Strategia Zarządzania Talentami Wiedzy Kobiety 50+ – wykorzystanie potencjału pracowników powyżej  50. roku życia w zarządzaniu zasobami ludzkimi w sektorze MSP - dr Beata Buchelt, koordynator merytoryczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

3.            Korzyści dla przedsiębiorców płynące z wdrożenia Strategii Zarządzania Talentami Wiedzy Kobiety 50+ - Paweł Radomski, niezależny konsultant, PERSON

4.            Zaproszenie do współpracy przy realizacji projektu - Maciej Ptaszyński, ekspert w zespole projektowym, Dyrektor Polskiej Izby Handlu

5.            Pytania, dyskusja

 

Po konferencji zapraszamy Państwa na lunch.

 

www.50plus.pih.org.pl

 

 

 

Przekaż 1% podatku,

by wesprzeć działania na rzecz rozwoju polskiego handlu

Zachęcamy do przekazywania 1% podatku na Fundację Polskiego Handlu.

FPH wspiera polski handel tradycyjny w drodze do nowoczesnej gospodarki.

KRS: 0000338741

Od 2009 roku misją fundacji jest wspieranie polskiego handlu tradycyjnego w drodze do nowoczesnej gospodarki przy zachowaniu jego tożsamości i wyjątkowej roli społecznej.

Fundacja była zaangażowana w kwestie związane z podniesieniem progu od którego kradzież jest uznawana za przestępstwo, zajmowała się także wspieraniem małych formatów handlu, prowadziła kampanie charytatywne - zadania te będzie kontynuować w partnerstwie z Polską Izbą Handlu.

Przekazując 1% podatku na FPH wspieraszhandel tradycyjny w Polsce!

 

alt

 

www.fph.org.pl

alt

Organizatorzy Konferencji

INSTYTUT BADAŃ RYNKU, KONSUMPCJI I KONIUNKTUR (IBRKK)

POLSKA ORGANIZACJA HANDLI I DYSTRYBUCJI (POHiD)

zapraszają na konferencję

na temat

PRZEDSIĘBIORSTWA HANDLOWE

W OKRESIE SPOWOLNIENIA GOSPODARKI

 

Konferencja odbędzie się w dniu 27 stycznia 2014 roku

w sali konferencyjnej IBRKK

Warszawa, Al. Jerozolimskie 87, V. p.

w godzinach 10:30 – 15:00

 

 

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Instytut nie ponosi kosztów związanych z dojazdem na konferencję.

Prosimy o potwierdzenie udziału do dnia 20 stycznia 2014 r.

Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur,
Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa

Tel./fax. (22) 628-55-85, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Konferencja jest poświęcona ocenie stanu i kierunków rozwoju handlu oraz wymianie myśli, poglądów i doświadczeń przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej na temat działań różnych grup przedsiębiorstw handlowych i relacji przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw oraz skutków dla konkurencyjności różnych łańcuchów dostaw artykułów żywnościowych.

 

PROGRAM KONFERENCJI

 

10:30 – 11:00 - Rejestracja uczestników konferencji

11:00 – 11:15  Powitanie gości oraz słowo wstępne

Dyrektor Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

Przedstawiciel Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

 

11:15 – 13:00 Prezentacja treści rocznika

„Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2013.

Rynek artykułów żywnościowych”

 

Referat 1. Węzłowe problemy rozwoju sfery handlu w Polsce

dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie

 

Referat 2. Handel jako pracodawca

dr Lidia Kuczewska, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie

 

Referat 3. Marki handlowe produktów żywnościowych w Polsce

            dr hab. Hanna Górska-Warsewicz, prof. Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

           

Referat 4. Tendencje w komunikacji przedsiębiorstw handlu żywnością z konsumentami

            dr Renata Nestorowicz, dr Magdalena Stefańska, Uniwersytet

 

Ekonomiczny w Poznaniu

 

Referat 5. Promocja polskiej żywności za granicą. Wyniki badań i postulaty

dr hab. Aleksandra Grzesiuk, prof. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie.

 

13:00 – 13:30  LUNCH

 

13:30 – 14:30  Panel nt.  

Relacje przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji żywności –

ocena stanu, kierunki zmian

Moderator – dr hab. Grażyna Śmigielska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Zagadnienia do dyskusji panelowej:

 

  • Procesy integracji w sferze detalu i hurtu a relacje producentów żywności i przedsiębiorstw handlowych

 

  •  Dylematy przedsiębiorstw hurtowych w łańcuchach dostaw żywności; problemy związane z wyborem partnerów strategicznych, polityki asortymentowej (w tym rozwoju marek własnych), polityki cenowo-promocyjnej, poziomu usług świadczonych nabywcom

 

  •  Czynniki, które w perspektywie 3-5 lat mogą wpływać na relacje przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji żywności. Jakich zmian można się spodziewać?

Uczestnicy dyskusji panelowej:

Przedstawiciele: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Federacji Producentów Żywności, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur

 

14:30 – 15:00  Dyskusja i zakończenie konferencji

 

 

alt

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis