Spotkaniem informacyjno – szkoleniowym rozpoczęto działania wdrożeniowe innowacyjnego rozwiązania w zakresie zarządzania personelem w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP. 14 stycznia 2014 zespół projektowy przeprowadził pierwsze szkolenia szczegółowo zapoznające kadrę kierowniczą z istotą projektu.
Ryszard Jaśkowski wiceprezes KZRSS Społem rozpoczął spotkanie podkreślając zapotrzebowanie na rozwiązania, które aktywizują pracowników 50+.
Paweł Radomski konsultant projektu, podczas warsztatów wskazał, że kluczem do rozwoju jest przełamywanie barier i odejście od schematycznego myślenia. Zaznaczył, iż obecnie żyjemy w starzejącym się społeczeństwie i pracowników 50+ będzie coraz więcej, dlatego należy rozwijać ich umiejętności. Dodatkowo wpływ osób starszych na młodych jest nieoceniony – przekazują im swoje doświadczenie, a także kształtują postawy – zwłaszcza wobec braku zawodowych szkół handlowych. Paweł Radomski pokazał jakie projekt może przynieść dla firmy korzyści społeczne i ekonomiczne.
Następnie dr Beata Buchelt koordynator merytoryczny projektu zaprezentowała produkt finalny projektu, czyli „Strategię Zarządzania Talentami Wiedzy Kobiety 50+”. Określiła, iż pojęcie talent to unikalna wiedza i umiejętności, które Kobiety 50 + mogą przekazać młodszym pokoleniom. Dr Beata Buchelt omówiła także poszczególne etapy projektu.
Kolejnego dnia odbyły się indywidualne konsultacje dla poszczególnych firm, które biorą udział w projekcie.
Wśród organizatorów wystaw z Europy Środkowo – Wschodniej audytowanych przez CENTREX, Targi Kielce znalazły się na drugiej pozycji pod względem liczby wystawców i trzeciej biorąc pod uwagę wynajętą powierzchnię wystawienniczą. Do Targów Kielce należy 22% udziału w polskim rynku targowym. Jednego z dwóch liderów rynku wystawienniczego w Polsce odwiedza rocznie ponad 210 000 gości z 56 krajów oraz 6 000 wystawców, którzy prezentują produkty na 185 000 m2 wynajętej powierzchni wystawienniczej.
Spółka posiada 7 w pełni wyposażonych hal wystawienniczych, w tym najnowocześniejszy w Polsce pawilon wystawienniczy - halę E oraz duże zewnętrzne tereny wystawowe - dysponuje 90 000 m2 powierzchni wystawienniczej, w tym 36 000 m2 w pawilonach. Targi Kielce to organizator nie tylko ponad 70 wystaw i 600 konferencji rocznie, ale także ważny mecenas kultury i sportu, sponsor Klubu Vive Targi Kielce – trzeciej drużyny Europy, wielokrotnego mistrza Polski w piłce ręcznej oraz klubu Korona Kielce.
W ośrodku organizowane są imprezy biznesowe o znaczeniu międzynarodowym, jak między innymi wspomniany już Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego MSPO, Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych PLASTPOL. To również tutaj odbywają się niszowe wystawy o wyjątkowym charakterze np. SACROEXPO i NECROEXPO.
W 2014 roku Targi Kielce wychodzą naprzeciw rynkowi marek własnych. Pod koniec czerwca odbędą się tam pierwsze targi Private Label w Polsce. W programie spotkań biznesowych znajdzie się również specjalistyczna konferencja. Wystawa będzie jedną z nielicznych w Europie międzynarodowych platform biznesowych dla przemysłu marek własnych, miejscem spotkań producentów, odbiorców hurtowych i najważniejszych sieci handlowych z całego Starego Kontynentu. Dzięki skoncentrowaniu w jednym miejscu wszystkich podmiotów zainteresowanych działaniami w tym sektorze, targi Private Label będą najlepszym miejscem do prezentacji najnowszej gamy produktów, nawiązania szerokich sieci kontaktów biznesowych oraz podpisania intratnych kontraktów. Produkty i usługi oferowane pod markami własnymi, czyli takie które najczęściej wytwarzane są na zamówienie dużych firm i sieci handlowych, są zwykle tańszymi alternatywami dla dobrze znanych lokalnych lub międzynarodowych marek. Istnieją jednak i takie, które pozycjonowane są jako marki luksusowe. Po więcej szczegółów o tych targach zapraszamy na www.markiwlasne.pl oraz www.targikielce.pl.
„Rzeczpospolita” 3 grudnia br., opublikowała „Listę 2000. Polskie przedsiębiorstwa”, prezentując w niej osiągnięte w ubiegłym roku wyniki finansowe 2000 największych przedsiębiorstw w naszym kraju. Na liście tej znalazło się 5 Spółdzielni Społem.
„Puls Biznesu” 30 grudnia br. opublikował Ranking Ogólnopolski „Gazele Biznesu 2013”. W rankingu tym znalazło się 19 spółdzielni Społem.O miejscu firmy w rankingu decydował procentowy wzrost jej przychodów w latach 2010-2012. Informacje o firmach, które posłużyły do opracowania rankingu, zebrała wywiadownia gospodarcza „Coface”.
Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w grudniu 2013 roku w stosunku do grudnia 2012 spadła o 4 %, natomiast w stosunku do listopada 2013 wzrosła o 16%.
- Duży wzrost sprzedaży w grudniu każdego roku jest normalną zmianą sezonową, wynikającą oczywiście z czasu świątecznego. Jednak nasi członkowie podkreślali, że świąteczna sprzedaż w tym roku wypadła zdecydowanie gorzej w stosunku do roku poprzedniego. Polska Izba Handlu reprezentuje mniejsze formaty handlu, które w ubiegłym roku odnotowywały w większości spadki zysków, na co z pewnością ma wpływ rozwój dyskontów. Co ciekawe sprzedawcy zrzeszeni w PIH obserwują wzrost sprzedaży produktów świeżych, które konsumenci widać wolą kupować w mniejszych sklepach – komentuje Joanna Chilicka rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu.
- Gorsza sprzedaż świąteczna wynika ze znacznego zwiększenia konkurencji, jednak nie cenowej, ale ilościowej – obecnie mamy po prostu większą ilość punktów handlowych do których udają się klienci – dodaje Anna Tylkowska Prezes WSS Społem Śródmieście.
Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego formatu zrzeszonych w Polskiej Izbie Handlu(z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20 proc. rynku.
kominikat prasowy 13-01-2014
Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa, Polska Izba Handlu, Społem WSS Śródmieście
oraz Consorzio SIR Solidarieta`in Rete
zapraszają na konferencję prasową
Prezentacja innowacyjnego rozwiązania w zakresie zarządzania personelem
w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP.
Konferencja odbędzie się
we wtorek, 21 stycznia 2014 o godz. 14.00
w Centrum Prasowym PAP, ul. Bracka 6/8, Warszawa
Prosimy o potwierdzenie obecności: Joanna Chilicka, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 728 253 660
Program konferencji:
1. Przedstawienie realizatorów projektu - Dagmara Staniszewska, koordynator projektu, Stowarzyszenie Nasza Inicjatywa
2. Prezentacja innowacyjnego rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi: Strategia Zarządzania Talentami Wiedzy Kobiety 50+ – wykorzystanie potencjału pracowników powyżej 50. roku życia w zarządzaniu zasobami ludzkimi w sektorze MSP - dr Beata Buchelt, koordynator merytoryczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
3. Korzyści dla przedsiębiorców płynące z wdrożenia Strategii Zarządzania Talentami Wiedzy Kobiety 50+ - Paweł Radomski, niezależny konsultant, PERSON
4. Zaproszenie do współpracy przy realizacji projektu - Maciej Ptaszyński, ekspert w zespole projektowym, Dyrektor Polskiej Izby Handlu
5. Pytania, dyskusja
Po konferencji zapraszamy Państwa na lunch.
Przekaż 1% podatku,
by wesprzeć działania na rzecz rozwoju polskiego handlu
Zachęcamy do przekazywania 1% podatku na Fundację Polskiego Handlu.
FPH wspiera polski handel tradycyjny w drodze do nowoczesnej gospodarki.
KRS: 0000338741
Od 2009 roku misją fundacji jest wspieranie polskiego handlu tradycyjnego w drodze do nowoczesnej gospodarki przy zachowaniu jego tożsamości i wyjątkowej roli społecznej.
Fundacja była zaangażowana w kwestie związane z podniesieniem progu od którego kradzież jest uznawana za przestępstwo, zajmowała się także wspieraniem małych formatów handlu, prowadziła kampanie charytatywne - zadania te będzie kontynuować w partnerstwie z Polską Izbą Handlu.
Przekazując 1% podatku na FPH wspieraszhandel tradycyjny w Polsce!
Organizatorzy Konferencji
INSTYTUT BADAŃ RYNKU, KONSUMPCJI I KONIUNKTUR (IBRKK)
POLSKA ORGANIZACJA HANDLI I DYSTRYBUCJI (POHiD)
zapraszają na konferencję
na temat
PRZEDSIĘBIORSTWA HANDLOWE
W OKRESIE SPOWOLNIENIA GOSPODARKI
Konferencja odbędzie się w dniu 27 stycznia 2014 roku
w sali konferencyjnej IBRKK
Warszawa, Al. Jerozolimskie 87, V. p.
w godzinach 10:30 – 15:00
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Instytut nie ponosi kosztów związanych z dojazdem na konferencję.
Prosimy o potwierdzenie udziału do dnia 20 stycznia 2014 r.
Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur,
Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa
Tel./fax. (22) 628-55-85, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Konferencja jest poświęcona ocenie stanu i kierunków rozwoju handlu oraz wymianie myśli, poglądów i doświadczeń przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej na temat działań różnych grup przedsiębiorstw handlowych i relacji przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw oraz skutków dla konkurencyjności różnych łańcuchów dostaw artykułów żywnościowych.
PROGRAM KONFERENCJI
10:30 – 11:00 - Rejestracja uczestników konferencji
11:00 – 11:15 Powitanie gości oraz słowo wstępne
Dyrektor Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
Przedstawiciel Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji
11:15 – 13:00 Prezentacja treści rocznika
„Handel wewnętrzny w Polsce 2009-2013.
Rynek artykułów żywnościowych”
Referat 1. Węzłowe problemy rozwoju sfery handlu w Polsce
dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Referat 2. Handel jako pracodawca
dr Lidia Kuczewska, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Referat 3. Marki handlowe produktów żywnościowych w Polsce
dr hab. Hanna Górska-Warsewicz, prof. Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Referat 4. Tendencje w komunikacji przedsiębiorstw handlu żywnością z konsumentami
dr Renata Nestorowicz, dr Magdalena Stefańska, Uniwersytet
Ekonomiczny w Poznaniu
Referat 5. Promocja polskiej żywności za granicą. Wyniki badań i postulaty
dr hab. Aleksandra Grzesiuk, prof. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie.
13:00 – 13:30 LUNCH
13:30 – 14:30 Panel nt.
Relacje przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji żywności –
ocena stanu, kierunki zmian
Moderator – dr hab. Grażyna Śmigielska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Zagadnienia do dyskusji panelowej:
Uczestnicy dyskusji panelowej:
Przedstawiciele: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Federacji Producentów Żywności, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
14:30 – 15:00 Dyskusja i zakończenie konferencji