Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

POLSKA IZBA HANDLU

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

 

Polska Izba Handlu jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzeszamy obecnie około 30 000 sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG.

Działając na rynku od 1997 roku staliśmy się najszerszą reprezentacją handlu detalicznego  i hurtowego w Polsce.

Jesteśmy obecnie jednym z kluczowych partnerów społecznych w procesie tworzenia prawa. Cały czas bierzemy udział w konsultacjach projektów ustaw, konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji parlamentarnych. Włączamy się w procesy legislacyjne i niejednokrotnie składaliśmy nasze projekty ustaw.

Poszerzamy cały czas zespół ekspercki, wdrażamy nowe usługi oraz rozwijamy komunikację i prowadzimy działania w obszarze Public Affairs i Public Relations. Staramy się zapewniać naszym firmom członkowskim coraz lepszą ofertę współpracy.

Jesteśmy członkiem najpoważniejszych organizacji przedsiębiorców w kraju jak Federacja Przedsiębiorców Polskich oraz Krajowa Izba Gospodarcza.

Wraz z innymi organizacjami od 2021 roku współtworzymy Kodeks Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy - najbardziej zaawansowaną i najdojrzalszą samoregulację w polskim systemie prawnym wspierającą rozwój franczyzy.

Obszary świadczonych przez nas usług:

  • Działania z zakresu Public Affairs i Public Relations
  • Monitoring procesów legislacyjnych
  • Działalność informacyjna dotycząca handlu
  • Wsparcie działań legislacyjnych
  • Komunikacja o działaniach firm członkowskich
  • Wsparcie budowy wizerunku
  • Integracja środowiska

 Wśród celów strategicznych Izby znajdują się m.in .:

  • Wsparcie rozwoju segmentu niezależnego handlu w Polsce oraz MŚP w handlu zarówno na poziomie hurtowym, jak i detalicznym
  • Rozwijanie roli członka dialogu społecznego na poziomie relacji z parlamentem i rządem
  • Rozwój pozycji organizacji opiniotwórczej na rynku FMCG
  • Wspieranie rozwoju integracji w handlu i promocji przedsiębiorczości funkcjonującej w ramach systemów franczyzowych

 W zakresie celów operacyjnych skupiamy się na:

  • Budowaniu pozytywnego wizerunku polskich firm handlowych i handlu niezależnego
  • Działaniach mających na celu ograniczenie problemów biurokratycznych w gospodarce
  • Opiniowaniu projektów aktów prawnych
  • Działaniu na rzecz zrównoważonego rozwoju i równych szans na rynku niezależnego handlu
  • Reprezentowaniu polskiego handlu w relacjach z Rządem RP i instytucjami UE

Obecnie jesteśmy jedną z głównych i najbardziej opiniotwórczych organizacji w zakresie handlu detalicznego. Potwierdza to między innymi ilość publikacji w mediach cytujących nasze dane i stanowiska oraz udział w licznych wydarzeniach branżowych.

Współpracujemy z agendami rządowymi, organizacjami międzynarodowymi, instytutami badawczymi, mediami, innymi organizacjami gospodarczymi. Jesteśmy wiarygodnym i sprawdzonym partnerem dla wszystkich firm i organizacji, którym zależy na własnym sukcesie oraz rozwoju gospodarczym kraju.

 

Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 243 18 89

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2