Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Checkpoint-Primary-Logo-Navy.pngKoliber.jpggroszek.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngRYDZ.jpgInventage.pngintermarche_tabela.pngfaktoriawin.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngMASPEX_RGB_m.jpgarsenal.pngEurocash.jpgblysk.jpgLeroyMerlin.jpgalmares.jpgbrico_kopia.jpgTK_logo_2016mini.jpgmaxel.jpgODIDO.pngpsd.jpgbig_ben.jpglewiatan_new.jpgeuro-sklep-d.pngShell_logo.svg.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgalpan.gifkzr-ss-spoem.jpgMyShop_jpg.jpgabc-d.pngmkwiech.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngShell_Pecten-CMYK.jpgdelikatesy.jpglogo-zabka-01.jpgmaxku.jpgfrisco.jpgkontigo.pngabc-logo.png

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w marcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była o 4,7% niższa niż rok wcześniej.

- Nowe szanse dla naszych wystawców i zwiedzających na międzynarodowe kontakty i wchodzenie na nowe rynki stwarza współpraca z Polsko-Rumuńską Izbą Handlowo-Przemysłową – mówi prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń. Kielecki ośrodek dołączył do izby, by docierać do większego grona potencjalnych wystawców i wzmacniać pozycję wartościowego partnera do współpracy na rynku europejskim.

Do rodziny Polskiej Izby Handlu dołączyła firma Shell Polska.

Shell to globalna grupa spółek energetycznych i petrochemicznych, prowadząca działalność w ponad 70 krajach. Firma wykorzystuje zaawansowane technologie i nowatorskie podejście, aby budować zrównoważoną przyszłość energetyczną. Shell w Polsce operuje aktualnie ponad 450 stacjami oferującymi najwyższej jakości paliwa, bogatą ofertę kawową oraz asortyment produktów spożywczych i motoryzacyjnych. W 2023 r. po raz 13. Shell został nagrodzony Gwiazdą Jakości Obsługi, co potwierdza zaufanie klientów do marki. Shell dysponuje również szeroką gamą olejów i smarów do samochodów i dla przemysłu, a do klientów biznesowych skierowana jest oferta kart paliwowych, usług drogowych i innych rozwiązań dla flot w ramach programu Shell Card. Ponadto w Krakowie działa Shell Business Operations, jedno z największych centrów nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce: 5200 pracowników stanowi wsparcie dla grupy Shell globalnie w obszarach finansów, logistyki, zakupów, procesów kadrowych, obsługi klientów, jak również w komunikacji zewnętrznej czy wewnętrznej. W 2023 roku praktyki Shell Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju znalazły się w raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W 2023 roku Shell uzyskał również Biały Listek CSR. Global Compact Network Poland nadał Shell tytuł Rzecznika Standardu Etyki wyróżniający firmy, które konkurują w oparciu o transparentne zasady biznesowe, wiarygodność i wzajemną odpowiedzialność.

Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej Shell Polska: https://www.shell.pl/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Warszawa, 16-18 kwietnia – Targi WorldFood Poland, kluczowe wydarzenie dla sektora spożywczego w Europie Środkowo-Wschodniej, zapraszają na kolejną edycję, która odbędzie się w EXPO XXI w Warszawie. Jako miejsce spotkań dla biznesu i wymiany wiedzy, WorldFood Poland 2024 zgromadzi profesjonalistów zarówno z Polski, jak i z zagranicy, oferując bogaty program konferencji, debat, konsultacji branżowych oraz atrakcji kulinarnych, to wszystko pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Czesława Siekierskiego, oraz przy wsparciu licznych partnerów instytucjonalnych, merytorycznych i medialnych.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w lutym 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była nieco wyższa niż rok wcześniej.

Wczoraj Polska 2050 wniosła do Sejmu projekt ustawy, który zakłada przywrócenie dwóch niedziel handlowych w miesiącu. Polska Izba Handlu będąca najszerszą reprezentacją handlu w Polsce nie wspiera tej inicjatywy. W kwestii niedziel handlowych większość mikro, małych i średnich przedsiębiorców branży handlu, także tych zrzeszonych w Polskiej Izbie Handlu akceptuje obecny status quo.

Postulat zachowania obecnych rozwiązań dotyczących ograniczenia handlu w niedzielę podnosiliśmy już w 10 postulatach handlu dla nowego rządu, które wystosowaliśmy w grudniu. Argumentację tę przedstawiliśmy również Przewodniczącemu Komisji Gospodarki i Rozwoju panu Ryszardowi Petru na spotkaniu z przedsiębiorcami w lutym.

Obecne przepisy dotyczące zakazu handlu w niedzielę są korzystne dla zdecydowanej większości małych i średnich przedsiębiorców działających w handlu, dla których największym zagrożeniem są duże sieci dyskontowe. W chwili wejścia ograniczeń handlu w niedziele wydały one setki milionów złotych na kampanie marketingowe, które zachęciły konsumentów do przeniesienia zakupów na piątki i soboty. Istniejący katalog wyłączeń, przede wszystkim z tym pozwalającym właścicielom małym sklepów stanąć za ladą w niedzielę, to sposób, aby mniejsi przedsiębiorcy mogli nawiązać walkę konkurencyjną z dużymi podmiotami.

Z naszej perspektywy zmiana obecnych przepisów dotyczących handlu w niedzielę w żaden sposób nie przyczyni się do poprawy sytuacji małych i średnich przedsiębiorstw z branży spożywczej. Na etapie konsultacji społecznych wystąpimy zdecydowanie przeciwko inicjatywie zmiany obowiązujących przepisów.

Mamy przyjemność poinformować, że Członkiem Polskiej Izby Handlu została sieć ODIDO.

ODIDO jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieci sklepów spożywczo-przemysłowych. Marka z ponad 10-letnim doświadczeniem na polskim rynku zrzesza obecnie 1800 placówek. Ich misją jest zapewnienie lokalnej społeczności szybkich, wygodnych i kompleksowych zakupów. W 2021 roku pojawiły się pierwsze sklepy ambasadorskie w formacie miejskim i familijnym, rozwijane w nowej formule Elevate. Koncept ten charakteryzuje się odświeżoną wizualizacją, czytelną nawigacją i większą ofertą produktów świeżych.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej: https://www.sklepy-odido.pl/.

Odpowiednio długie okresy przygotowawcze przed wejściem w życie powinny obowiązywać nie tylko dla nowych aktów prawnych, lecz także w przypadku wszystkich decyzji ważnych dla gospodarki. Tak kluczowe postanowienia jak te dotyczące nieprzedłużenia zerowego podatku VAT na żywność nie powinny być ogłaszane na dwa tygodnie przed wygaśnięciem rozporządzenia, ale powinny być poprzedzane szerokimi konsultacjami społecznymi i anonsowane z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, by nie stawiać przedsiębiorców działających w handlu detalicznym w patowej sytuacji. Zmiany związane z obowiązywaniem nowych cen od 1 kwietnia 2024 r. będą bowiem musiały zostać przeprowadzone w okresie świąt Wielkanocy.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis