Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

badplold.jpgsolt_logo_male.jpgsezam.jpgNovitus.pngmaxku.jpgpsd.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgcomexmn.jpgalpan.gifjabluszko.jpgDick.jpgintermarche_tabela.png1Minute.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgdesignum.jpgpolski_tyton.jpgfrisco.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpggroszek_zolte.jpgGama.jpgEurocash.jpgkontigo.pngLeroyMerlin.jpgSpar.jpgKolporter.pngblysk.jpgnomax.jpgrabat.jpgRYDZ.jpgredlink.pngabc.jpgmaxel.jpgmarketing_prewencyjny.jpglewiatan_new.jpgdelikatesy.jpgpoland_workforce.pnginmedio.jpgmkwiech.jpgbrand_distribution.jpgfaktoriawin.jpgkzr-ss-spoem.jpgdak1.jpgKoliber.jpgalmares.jpgbartnik.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgbricomarche.png

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 47 (05/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Jak pokazują dane CMR, w kwietniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła niemal tyle samo co w marcu br. W ujęciu rdr odnotowano spadek o 5,7%. Z danych CMR wynika, że w kwietniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,66 zł, czyli o 6,2% więcej niż w marcu br. i aż o 14,6% więcej niż przed rokiem 

Druga część rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu

 

Polska Izba Handlu już po raz drugi wyróżnia producentów, którzy dbają o partnerskie relacje biznesowe w handlu detalicznym. W kategorii „Piwo” rankingu „Równi w Biznesie” bezkonkurencyjni okazali się producenci krajowych marek, ale na podium znalazł się również globalny koncern. 

Ustalenie pochodzenia towarów w celu zastosowania korzyści z umowy CETA

CETA, czyli Kompleksowa Umowa Gospodarczo-Handlowa pomiędzy Unią Europejską a Kanadą, nie zaczęła jeszcze w pełni obowiązywać. Umowa została na razie zatwierdzona przez Parlament Europejski i tymczasowo wejdzie w życie dopiero po jej zatwierdzeniu przez Parlament Kanadyjski. Zdaniem ekspertów może to nastąpić już w te wakacje.

 

 

Przekaż 1% podatku,

by wesprzeć działania na rzecz rozwoju polskiego handlu.

Zachęcamy do przekazywania 1% podatku na Fundację Polskiego Handlu.

FPH wspiera polski handel tradycyjny w drodze do nowoczesnej gospodarki.

KRS: 0000338741

Od 2009 roku misją fundacji jest wspieranie polskiego handlu tradycyjnego w drodze do nowoczesnej gospodarki przy zachowaniu jego tożsamości i wyjątkowej roli społecznej.

Fundacja zaangażowana jest wspieranie małych formatów handlu, prowadzii kampanie charytatywne - zadania te będzie kontynuować w partnerstwie z Polską Izbą Handlu.

Przekazując 1% podatku na FPH wspieraszhandel tradycyjny w Polsce!

 

alt

 

 

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była aż o 16,6% wyższa niż w lutym 2017 r., ale wzrost ten wynikał w dużej mierze z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż w lutym). W ujęciu rdr odnotowano wzrost całkowitej wartości sprzedaży o 6,6%. Z danych CMR wynika, że w marcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,89 zł, o 2,4% więcej niż przed rokiem – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Projekt pod względem redakcyjnym i przyjętej techniki legislacyjnej budzi szereg wątpliwości. Znajdują się w nim nieścisłości wynikające zarówno z wykładni zaproponowanych przepisów i w świetle zaprezentowanego uzasadnienia do Projektu. Uzasadnienie do Projektu w dużej mierze nie daje odpowiedzi dla celowości rozwiązań prawnych przyjętych w Projekcie. Nie ulega jednak wątpliwości, iż argumenty te nie mogą być ocenione jako wystarczające z punktu widzenia regulacji prawnej o tak wielkiej wadze dla sfery gospodarczej kraju.

 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 46 (04/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Polska Izba Handlu zwróciła się do Pani Premier Beaty Szydło oraz Ministra Finansów i Rozwoju Mateusza Morawieckiego o reaktywowanie Rady Konsultacyjnej ds. Handlu i Usług. Rada Konsultacyjna ds. Handlu i Usług przy Ministrze Gospodarki działała w latach 2012 – 2015 zrzeszając organizacje reprezentujące środowiska handlu i usług w naszym kraju.

 

Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 47 (5/2017)
Przekaż 1% na Fundację Polskiego Handlu

Forum Przedsiębiorców

18 maja 2017

Warszawa

Złoty Paragon - Nagroda Kupców Polskich

25 maja 2017

Warszawa

Fresh Market

21 września 2017

Ożarów Mazowiecki

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin