Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

blysk.jpgdelikatesy.jpgLeroyMerlin.jpgarsenal.pngTK_logo_2016mini.jpgeuro-sklep-d.pngEurocash.jpgRYDZ.jpgkzr-ss-spoem.jpgabc-logo.pngmaxel.jpgMyShop_jpg.jpglewiatan_new.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgabc-d.pngfaktoriawin.jpgintermarche_tabela.pngMASPEX_RGB_m.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pnggroszek.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgbrico_kopia.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgkontigo.pnglogo-zabka-01.jpgpsd.jpgmkwiech.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngKoliber.jpgfrisco.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngBrainPoint-logo-kolor.pngODIDO.pngmaxku.jpgalpan.gifbig_ben.jpgalmares.jpg

Mamy przyjemność poinformować, że Członkiem Polskiej Izby Handlu została sieć ODIDO.

ODIDO jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieci sklepów spożywczo-przemysłowych. Marka z ponad 10-letnim doświadczeniem na polskim rynku zrzesza obecnie 1800 placówek. Ich misją jest zapewnienie lokalnej społeczności szybkich, wygodnych i kompleksowych zakupów. W 2021 roku pojawiły się pierwsze sklepy ambasadorskie w formacie miejskim i familijnym, rozwijane w nowej formule Elevate. Koncept ten charakteryzuje się odświeżoną wizualizacją, czytelną nawigacją i większą ofertą produktów świeżych.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej: https://www.sklepy-odido.pl/.

Odpowiednio długie okresy przygotowawcze przed wejściem w życie powinny obowiązywać nie tylko dla nowych aktów prawnych, lecz także w przypadku wszystkich decyzji ważnych dla gospodarki. Tak kluczowe postanowienia jak te dotyczące nieprzedłużenia zerowego podatku VAT na żywność nie powinny być ogłaszane na dwa tygodnie przed wygaśnięciem rozporządzenia, ale powinny być poprzedzane szerokimi konsultacjami społecznymi i anonsowane z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, by nie stawiać przedsiębiorców działających w handlu detalicznym w patowej sytuacji. Zmiany związane z obowiązywaniem nowych cen od 1 kwietnia 2024 r. będą bowiem musiały zostać przeprowadzone w okresie świąt Wielkanocy.

5 marca 2024 r. odbyły się konsultacje Wiceministry MKiŚ Anity Sowińskiej ze stroną społeczną w sprawie projektu systemu kaucyjnego. Branża od miesięcy mówiła głośno o zmianach, które są konieczne w ustawie. Postulowane przez handel zniesienie VAT-u od kaucji zostało uznane za niezbędne również przez Panią Minstrę, co bardzo doceniamy. Nie zgadzamy się jednak na odroczenie zbiórki opakowań po mleku i produktach mlecznych o rok i nadal mówimy o konieczności późniejszego wprowadzenia systemu, który powinien funkcjonować od 1 stycznia 2026 r.

Organizacje reprezentujące branżę napojową oraz handel detaliczny, czyli podmioty zobowiązane do realizacji postanowień ustawy o systemie kaucyjnym, apelują o przyjęcie kluczowych poprawek legislacyjnych mających na celu zapewnienie szczelności i efektywnego działania ogólnopolskiego systemu kaucyjnego na opakowania po napojach. Polski system będzie drugim największym dotychczas w Europie, dlatego tak istotne jest uniknięcie chaosu przy jego uruchamianiu. Przyjęta jeszcze przez poprzedni rząd ustawa zakłada istnienie wielu operatorów, ale stwarza warunki do szybkiej organizacji tylko tym, którzy obowiązków nie mają, natomiast producentów zostawia z licznymi przeszkodami formalnymi i operacyjnymi.

Zapraszamy na jubileuszową edycję targów WorldFood Poland 2024 – najważniejszego spotkania branży spożywczej, które odbędzie się w dniach 16-18 kwietnia w Centrum EXPO XXI w Warszawie, ul. Prądzyńskiego 12/14.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w styczniu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,3% wyższa niż przed rokiem, ale liczba transakcji spadła o niemal 8%.

– 14-ta już edycja targów Kids’ Time udowadnia, że zarówno wśród wystawców, jak i zwiedzających nadal istnieje silna potrzeba spotkań i bezpośrednich kontaktów biznesowych, które przekładają się na rozwój ich firm. Na największych w tej części Europy targach dla sektora dziecięcego, Kids’ Time, ofertę zaprezentuje blisko 300 firm z 12 krajów. Przez trzy dni odbędzie się tu wiele premier produktowych i ciekawych prelekcji branżowych ekspertów – zapowiada prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń. – Zapraszam przedstawicieli branży do wizyty w naszym ośrodku już 21-23 lutego.

KidsTime oglne

Wielki sukces dla polskiej branży opakowań prognozują eksperci z Banku Pekao i nawet twierdzą, że mamy szansę wyprzedzić Francję na fotelu wicelidera eksportu w Unii Europejskiej. Potwierdza to także współorganizator Targów Branży Opakowaniowej IN-PACK, które w kieleckim ośrodku wystawienniczym odbędą się od 13 do 15 lutego.

inpack slider

 

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis