Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Jak wynika z danych CMR i PIH, w listopadzie 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,1% wyższa niż rok wcześniej i o 9,2% niższa niż w październiku 2018 r. Liczba transakcji w listopadzie br. była aż o 13% niższa niż miesiąc wcześniej i o około 2% niższa niż w listopadzie 2017 r.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych do 300 m2 w listopadzie 2018 :.: rdr +4,1%, mdm -9,2%

Unia Europejska pracuje nad projektem dyrektywy w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych w relacjach między przedsiębiorstwami w łańcuchu dostaw żywności. Polska Izba Handlu wysłała do instytucji unijnych pismo, gdzie wyraża szczególny niepokój wobec planowanych zmian w funkcjonowaniu grup zakupowych oraz możliwości ograniczenia ich rozwoju. Wybrane poprawki wniesione do projektu, mogą stanowić zagrożenie dla działania sieci franczyzowych i grup zakupowych.

Uchwalona przez Sejm 5 lipca 2018 r. ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej weszła w życie. Nie dotyczy ona przejmowania firmy za życia właściciela. W tym zakresie żadne przepisy się nie zmieniły. A przecież ponad 90% właścicieli firm dożyje do emerytury i stanie przed bardzo dużym problemem: co zrobić, aby firma dalej działała, mimo że jej właściciel żyje, ale wybiera się na emeryturę?

Jak wynika z danych PIH i CMR, w październiku 2018 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 2,2% wyższe niż we wrześniu i o 5,1% wyższe niż w październiku 2017 r. Całkowita liczba transakcji utrzymała się na poziomie sprzed roku, ale w porównaniu do września nieznacznie spadła.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w październiku 2018r.: +5,1% rdr, +2,2% mdm

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), we wrześniu 2018 r. obroty sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 były o 5,7% wyższe niż rok wcześniej, a liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 1,1%. W ujęciu mdm obroty spadły o 9,7%.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych we wrześniu 2018r.: +5,7% rdr, -9,7% mdm

W Polsce coraz więcej mleka trafia do konsumentów przez zorganizowany rynek, co oznacza, że gospodarstwa rolne coraz mniej mleka sprzedają bezpośrednio lub zużywają na własne potrzeby. Główną rolę na tym rynku odgrywają mleczarnie oraz sklepy detaliczne, przez które produkty trafiają do konsumentów. Dziś ok. 70% mleka w Polsce jest dystrybuowane za pośrednictwem sklepów wielkoformatowych, głównie wielkich sieci dyskontów i supermarketów. Dlatego analitycy Grupy Eurocash i Polskiej Izby Handlu postanowili przyjrzeć się strategiom dystrybucyjnym i cenowym największych producentów mleka w Polsce.

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), w sierpniu 2018 r., całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 0,7% wyższa niż w lipcu 2018 r. i o 5% wyższa niż w sierpniu 2017 r.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w sierpniu 2018r.: +5% rdr, +0,7% mdm

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja