Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Jak wynika z danych CMR,w kwietniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 10.9% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 5,4% w porównaniu z kwietniem 2021 r.

Dwudziestu pięciu polskich hurtowników i dystrybutorów podpisało się pod apelem wysłanym do Ministerstwa Finansów z prośbą o likwidację tzw. minimalnego podatku dochodowego, który z całą mocą uderzy w polskich przedsiębiorców operujących na niskich marżach.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w styczniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o prawie 2% w porównaniu ze styczniem 2021 r., kiedy obowiązywały obostrzenia zawiązane z drugą falą pandemii.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w styczniu 2022 r.: -14,4% mdm , +4,7% rdr

Polska Izba Handlu – najszersza reprezentacja handlu detalicznego zrzeszająca około 30 000 podmiotów handlu detalicznego i hurtowego – wyraża swoje najwyższe zaniepokojenie planami włączenia do planowanego systemu kaucyjnego opakowań szklanych oraz pojawiającymi się sugestiami, iż mogłyby nim zostać objęte także szklane opakowania jednorazowe.

W przedstawionym w ostatnich dniach projekcie Ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz ustawy o odpadach, która ma wprowadzić system kaucyjny opakowań, pojawił się zapis o włączeniu do niego także opakowań szklanych do 1,5 l, a podczas posiedzenia Sejmowej Komisji Ochrony Środowiska 8 lutego przedstawiciele Ministerstwa Klimatu i Środowiska poinformowali, iż resort analizuje możliwość rozszerzenia systemu kaucyjnego także o jednorazowe butelki szklane.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w grudniu 2021 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych była o 7,8% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o ponad 3% w porównaniu z grudniem 2020 r.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w grudniu 2021 r.: +9,5% mdm , +7,9% rdr

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w listopadzie 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,9% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 4,8%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w październiku 2021 r.: -8,9% mdm , +4,9% rdr

Polska Izba Handlu alarmuje, że planowana podwyżka akcyzy na napoje alkoholowe uderzy w małe, rodzinne sklepy spożywcze i co gorsza będzie motorem wzrostu zysków szarej strefy oraz nieodpowiedzialnego spożycia. Nie jest to czas na takie kroki – branża handlu w 2021 r. notuje już duże straty sprzedaży związane z wprowadzeniem od początku roku dodatkowej opłaty na alkohole w małych butelkach.

Kolejna tak znacząca podwyżka akcyzy na napoje alkoholowe pogorszy i tak trudna sytuację sklepów małego formatu, w których nawet powyżej 24% (wg CMR) obrotu generują właśnie napoje alkoholowe.

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2