Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), w czerwcu 2018 obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były wyższe o 2,4% w porównaniu do maja 2018 r. oraz o 5,4% wyższe w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Natomiast liczba transakcji w czerwcu 2018 r. była o 1% niższa niż rok wcześniej, ale o prawie 3% wyższa niż miesiąc wcześniej, kiedy było więcej dni świątecznych (1 i 3 maja oraz Boże Ciało) i związane z nimi dwa długie weekendy. W zeszłym roku wzrost w czerwcu w stosunku do maja wyniósł 3,9%, zatem dynamika tego wzrostu nawet pomimo mundialu i wzrostu cen jest niższa.

Sprzedaż w czerwcu w sklepach małoformatowych do 300 m2: mdm + 2,4%, rdr +5,4%

Jak wynika z danych CMR, w maju 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 11,7% wyższa niż w kwietniu 2018 r., natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 10%. W porównaniu z majem 2017 r. odnotowano wzrost obrotów w tym formacie placówek o 6,9%, choć liczba transakcji utrzymała się na prawie tym samym poziomie. W roku poprzednim wzrost wartości sprzedaży w maju w stosunku do kwietnia wyniósł 7%.

Dane PIH: Sprzedaż w sklepach małoformatowych w maju 2018 r.: mdm +11,7%, rdr +6,9%.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 56 (5/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Całkowite obroty sklepów małoformatowych wzrosły o 2,4% w stosunku do kwietnia 2017 r., jednak już w porównaniu z marcem zmniejszyły się o 4,7% – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych do 300 m2 w kwietniu 2018 r. – +2,4% rdr, -4,7% mdm

Konsumenci chcą, aby papierosy slim były nadal dostępne w cienkich opakowaniach – Rząd chce tego zakazać. 85% palaczy uważa, że nowe przepisy będą wprowadzać konsumentów w błąd – wynika z badań Polskiej Izby Handlu.

Organizacje zrzeszające podmioty zajmujące się handlem i usługami złożyły w kancelarii Premiera Mateusza Morawieckiego pismo z prośbą o reaktywowanie Rady Konsultacyjnej ds. Handlu i Usług przy Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2018 r. liczba transakcji zaraportowanych w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 18% wyższa niż w lutym 2018 r., a całkowita wartość sprzedaży zwiększyła się o 23%. Wzrost ten wynikał nie tylko z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż luty), ale też ze zwiększonych zakupów związanych z przygotowaniami do Wielkanocy. W ujęciu rok do roku obroty sklepów małego formatu zwiększyły się o niemal 9%, mimo iż liczba transakcji spadła o 7% – mówi Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Targi Producentów Marek Własnych i Produktów Naturalnych PL SHOW

18-19 września 2018

Lublin

pls18 400X300px

XI Fresh Market

27 września 2018

Ożarów Mazowiecki