Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Inventage.pngalpan.gifkontigo.pngmaxku.jpgKoliber.jpgfaktoriawin.jpgTK_logo_2016mini.jpgeuro-sklep-d.pngarsenal.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgabc-logo.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgkzr-ss-spoem.jpgShell_logo.svg.pngSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngabc-d.pngmkwiech.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgLeroyMerlin.jpgMASPEX_RGB_m.jpglewiatan_new.jpgbig_ben.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngmaxel.jpgMyShop_jpg.jpgRYDZ.jpgblysk.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pnggroszek.jpglogo-zabka-01.jpgpsd.jpgEurocash.jpgfrisco.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgODIDO.pngalmares.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngbrico_kopia.jpgdelikatesy.jpgintermarche_tabela.png

krysztalowy_tasak_1Wyroby wędliniarskie, wyrabiane w supermarketach Intermaché w Goleniowie, Ostrowie Wielkopolskim oraz Świdnicy, zwyciężyły w I Ogólnopolskim Konkursie Wędliniarskim „Kryształowy Tasak”, zorganizowanym przez Dyrekcję Handlową Intermarché. Zgłoszone produkty oceniane były przez przedstawicieli organizacji branżowych oraz znanych kucharzy.

 

Laureaci konkursu, skierowanego do kierowników działów rozbioru prowadzących wędzarnie w obrębie supermarketów Intermarché, ogłoszeni zostali 11 lutego podczas uroczystej Gali Wędliniarskiej w Warszawie. Wśród zwycięzców znalazły się sklepy Intermarché z trzech miejscowości: supermarket ze Świdnicy nagrodzony został za produkt o nazwie „kiełbasa prezesa”, z Ostrowa Wielkopolskiego za „szynkę staropolską”, a z Goleniowa za „pasztet mięsny pieczony”.

 

-Konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem producentów wyrobów wędliniarskich wytwarzanych na terenie naszych sklepów. W sumie zgłoszono ponad 140 produktów –podkreśla Krystyna Koniarek-Dymecka, Dyrektor Departamentu Produktów Świeżych sieci Intermarché. -Jakość ocenianych produktów była bardzo wysoka, dlatego też wybór zwycięzców w

W Unijnej Komisji ds. Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów trwają ostatnie negocjacje nt zmian w przepisach dotyczących delegowania pracowników w ramach Unii Europejskiej. Polska Izba Handlu ostrzega, że nowe przepisy mogą okazać się katastrofalne dla polskich pracodawców oraz równowagi na rynku usług w Europie.

- Unia Europejska miała z założenia stworzyć warunki do swobodnej wymiany handlowej i przepływu usług oraz pracowników pomiędzy krajami członkowskimi. Przygotowywane w ramach dyrektywy 96/71/EC zapisy przeczą jednak tym założeniom, praktycznie blokując możliwości opłacalnego delegowania pracowników do wykonywania zadań na terenie innych państw w ramach UE - stwierdza Waldemar Nowakowski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu.

Przygotowywane przez Komisję zmiany dotyczące delegowania pracowników uniemożliwią np. wysyłanie z polskich centrów obsługi wyspecjalizowanych ekip serwisowych do naprawy sprzętu pracującego w krajach członkowskich. Każdorazowy wyjazd specjalistów miałby się wiązać z odrębnym zatrudnieniem u zagranicznego pracodawcy.

- Jest to sytuacja niezwykle niekorzystna dla rozwoju i konkurencyjności polskiego rynku pracy i usług - komentuje Nowakowski - wykwalifikowanym specjalistom nie będzie się opłacało pozostawać w związku z krajowymi pracodawcami, a jedynym rozwiązaniem będzie dla nich czasowa lub stała emigracja i płacenie podatków za granicą. W przypadku odległych kulturowo krajów świata, jest to jeszcze zrozumiałe. Ale w przypadku Unii Europejskiej obnaża niekonsekwencję projektodawców wobec założeń jej utworzenia.

Eksperci Izby podają, że w efekcie nowej regulacji co roku ponosić będziemy gigantyczne straty: tysiące polskich przedsiębiorstw (głównie MSP) z powodu zmniejszenia zamówień zagranicznych i odpływu pracowników, natomiast budżet Państwa z tytułu utraconych składek ZUS i podatków.

- Biorąc pod uwagę katastrofalną sytuację na rynku pracy w Unii dyrektywa ta może się wkrótce okazać przysłowiowym strzałem w kolano również dla gospodarek krajów "starej 15-nastki", które walczą o uszczelnienie swoich rynków, a jednak również w dużym stopniu delegują pracowników za granicę - dodaje Prezes Polskiej Izby Handlu.

Głosowanie w sprawie spornej dyrektywy zaplanowano na koniec lutego 2013 r. W ramach wsparcia dyskusji na temat wymienionych wątpliwości związanych ze zmianami prawa Polska Izba Handlu objęła patronatem seminarium pt „Zmiany w podróżach służbowych i delegowaniu za granicę pracowników – 2013” które ma odbyć się w Warszawie 5 marca 2013. Organizatorem wydarzenia jest agencja C&C Chakowski & Ciszek wraz ze Stowarzyszeniem Agencji Zatrudnienia (SAZ) i Ogólnopolskim Konwentem Agencji Pracy (OKAP).
 


Komunikat prasowy z dnia 04-02-2013

Autoryzacja i kontakt: Marcin Kraszewski, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
UWAGA, ZMIANA NR TEL.:

 
 
PIH_logo_4x3
Nowoczesność z tradycjami

Zachowanie różnorodności handlu i usług
na rynku wewnętrznym

Biuletyn Polskiej Izby Handlu nr 02/2013

5 lutego 2013 | Warszawa

Najbliższe wydarzenia

11 lutego 2013

CiszekZapraszamy na seminarium pt „Zmiany w podróżach służbowych i delegowaniu za granicę pracowników – 2013” – Warszawa 5 marca 2013

Dnia 1 marca 2013 wchodzi w życie nowe rozporządzenie w sprawie podróży służbowych, które nie tylko podwyższy , ale też zmieni niektóre zasady rozliczania podróży służbowych. Zmiany te będą miały wpływ nie tylko na wypełnianie obowiązków w zakresie prawa pracy, lecz także na prawidłowe naliczenie podatków i składek na ubezpieczenia.

W fazie końcowej są z kolei prace nad zmianami w przepisach dotyczących delegowania pracowników w ramach UE. Nowe przepisy mogą okazać się bardzo niekorzystne dla polskich pracodawców.

Obowiązujące zasady opodatkowania i oskładkowania wynagrodzeń pracowników wysyłanych do pracy za granicę, metody unikania podwójnego opodatkowania, warunki opłacania składek w Polce za delegowanych pracowników, a także planowane zmiany będą omówione na seminarium.

Na seminarium zaprasza C&C Chakowski & Ciszek wraz ze Stowarzyszeniem Agencji Zatrudnienia (SAZ) i Ogólnopolskim Konwentem Agencji Pracy (OKAP). Patronem wydarzenia jest Polska Izba Handlu.

Polska Izba Handlu wraz z partnerem merytorycznym British Standards Institution zaprasza na serię szkoleń z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem według międzynarodowych norm ISO.

W związku z kolejną sytuacją wykrycia szkodliwej substancji w dużej partii produktów spożywczych (środek gryzoniobójczy w mleku w proszku do wyrobu słodyczy) Polska Izba Handlu przypomina o wniosku skierowanym w ubiegłym roku do premiera oraz ministra rolnictwa i rozwoju wsi, w którym apelowała o utworzenie jednolitej kontroli żywności w Polsce, w miejsce 7 odrębnych instytucji, które obecnie się tym zajmują.

"- W sytuacji, w której sektor produkcji i handlu żywnością boryka się z obniżoną koniunkturą nie możemy sobie pozwolić na dalsze naruszenie wizerunku polskich produktów. Narażona jest także wiarygodność Polski jako partnera handlowego, a produkty, którym nie można ufać - zwyczajnie nie będą się sprzedawać."

Tak Waldemar Nowakowski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu skomentował kolejne doniesienie o nieprawidłowościach i niebezpiecznych substancjach w żywności (zanieczyszczone mleko w proszku), które tym razem skutkowały już oficjalnym wystąpieniem Słowacji do KE z wnioskiem o przeanalizowanie mechanizmów kontroli polskiej żywności. Polskę czeka teraz spotkanie mediacyjne w KE w tej sprawie. Podobne zaniepokojenie wyraziły także Czechy i Węgry (Źródło: PAP, 25.01.2013).

- Jeśli polski rząd, mimo tylu alarmujących przesłanek będzie nadal zwlekał z ujednoliceniem i opracowaniem transparentnych mechanizmów kontroli żywności od pola do stołu, polskie produkty spożywcze nadal mogą tracić zaufanie konsumentów w kraju, jak również odbiorców zagranicznych - ostrzega Nowakowski.

Polska Izba Handlu wskazuje, że w wypadku wykrycia takich przypadków jak z solą wypadową, podrabianym suszem jajecznym czy trutką na gryzonie, które mogły trafić do odbiorców i konsumentów ważna jest nie tylko szybkość, lecz również sposób postępowania.
W czwartek 24-01-2013 Polska Izba Handlu wzięła udział w posiedzeniu Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi; tematem obrad było min. stanowisko w sprawie rewizji dyrektywy „tytoniowej” 2001/37/ WE, która, zgodnie z projektem opublikowanym przez Komisję Europejską w grudniu ub. roku usuwa z legalnej sprzedaży

logo_50plus_kol21 stycznia br. ruszyła kampania promocyjna projektu pod hasłem: Kobiety 50+. Plus dla Twojej Firmy. Partnerem Projektu jest Polska Izba Handlu.

Kampania obejmuje spoty radiowe emitowane w 3 mazowieckich rozgłośniach radiowych (Radio Kolor, Radio PIN i Polskie Radio Radio dla Ciebie).

W ramach kampanii zapraszamy Przedsiębiorców do udziału w Projekcie i proponujemy informacje o korzyściach płynących z zatrudniania i odpowiedniego wykorzystania potencjału kobiet powyżej 50. roku życia w działalności małych i średnich przedsiębiorstw handlowych.

Program skierowany jest do Przedsiębiorców kategorii MSP prowadzących działalność handlową na terenie województwa mazowieckiego i zatrudniających kobiety 50+ oraz pracowników poniżej 35 r.ż.

W ramach projektu oferujemy bezpłatne badanie i zaprojektowanie dedykowanej strategii zarządzania zasobami ludzkimi, dzięki której osoby 50+ zostają wyposażone w dodatkowe kompetencje, a mniej doświadczeni pracownicy poniżej 35 r.ż. zyskują dostęp do fachowych szkoleń i coachingu.

Wśród zgłoszonych Przedsiębiorców przeprowadzony zostanie konkurs na pracodawcę najbardziej przyjaznego Kobietom 50+, który uzyska bezpłatną promocję w ramach planowanej kampanii billboardowej oraz radiowej.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis