Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

alpan.gifjabluszko.jpgredlink.pngkontigo.pngKoliber.jpgsezam.jpgdelikatesy.jpglewiatan_new.jpgkzr-ss-spoem.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgRYDZ.jpgbartnik.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgTK_logo_2016.jpgEurocash.jpgrabat.jpgintermarche_tabela.pngKolporter.pngfrisco.jpgcomexmn.jpgmaxku.jpgNovitus.pngGama.jpgmkwiech.jpgfaktoriawin.jpggroszek_zolte.jpgsolt_logo_male.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgLeroyMerlin.jpgpsd.jpgblysk.jpgnomax.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgdesignum.jpgalmares.jpginmedio.jpgdak1.jpgmaxel.jpgabc.jpgbrico_kopia.jpg

Groźba poważnej destabilizacji polskiego rynku spożywczego – ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi wchodzi w życie 12 lipca.

Rząd pracuje nad ustawą, która ma dostosować polskie prawo do dyrektywy unijnej dot. ochrony środowiska. Planuje się wprowadzenie od stycznia 2018 roku obowiązkowej opłaty za jednorazowe reklamówki– nawet do 1zł.

Rozumiemy tego typu działania, ale trzeba wprowadzać je rozważnie. Dla niektórych sieci sklepów darmowe reklamówki są sposobem na budowanie przewagi konkurencyjnej. Można zastanowić się jak inaczej rozwiązać problem zanieczyszczania środowiska – zawsze lepiej edukować niż nakazywać. I czy 1zł to jednak nie za dużo za jednorazową siatkę? – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby handlu. 

Który z producentów napojów gazowanych jest najbardziej przyjazny małoformatowym sklepom?

Czwarta część rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu

Przedstawiamy Państwu już czwartą odsłonę rankingu „Równi w Biznesie”. Pokazuje on, którzy producenci obecni na polskim rynku traktują po partnersku wszystkie jego segmenty – zarówno wielkie scentralizowane sieci, jak i niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne. Tym razem Polska Izba Handlu przyjrzała się sytuacji na rynku napojów gazowanych. Nie obyło się bez niespodzianek.

30 czerwca br., polska branża handlowa reprezentowana przez Polską Radę Centrów Handlowych, Forum Polskiego Handlu, Polską Organizację Handlu i Dystrybucji, Polską Izbę Handlu, Konfederację Lewiatan oraz Krajową Radę Gastronomii i Cateringu, przedłożyła Minister Elżbiecie Rafalskiej wspólne stanowisko dotyczące projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele.

Komisja Europejska wydała już decyzję – podatek obrotowy od handlu narusza  zasady uczciwej konkurencji i jest nieuzasadnioną pomocą państwa.

Rząd zakłada utworzenie elektronicznego rejestru sprawców wykroczeń przeciwko mieniu oraz zmianę granicy pomiędzy klasyfikacją kradzieży jako wykroczenia lub przestępstwa z obecnej wartości 1/4 najniższego wynagrodzenia na 400 zł.

Jak wynika z danych CMR, w maju 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7% wyższa niż w kwietniu 2017 r. a liczba transakcji wzrosła w tym czasie aż o 14%.

W porównaniu z majem 2016 r. odnotowano wzrost obrotów o 3% przy jednoczesnym spadku liczby transakcji o 2%.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja