Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

MASPEX_RGB_m.jpgTK_logo_2016mini.jpgbig_ben.jpgKoliber.jpgabc-d.pnggroszek.jpgmaxel.jpgfaktoriawin.jpgeuro-sklep-d.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgkontigo.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgODIDO.pngBrainPoint-logo-kolor.pngarsenal.pngdelikatesy.jpgblysk.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgabc-logo.pngMyShop_jpg.jpgkzr-ss-spoem.jpgpsd.jpgRYDZ.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngEurocash.jpgmaxku.jpgmkwiech.jpgbrico_kopia.jpgfrisco.jpgintermarche_tabela.pngalpan.giflewiatan_new.jpglogo-zabka-01.jpgalmares.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngLeroyMerlin.jpg

alt16 września 2013  odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów Publicznych w Senacie RP, podczas którego posłowie rozpatrzą zmianę ustawy o usługach płatniczych, która ma wprowadzić obniżkę opłaty interchange w Polsce.

Jest to kolejny krok na drodze do ostatecznego rozwiązania tej kwestii  - regulacja ta została jednogłośnie przyjęta przez Sejm, teraz musi być zaakceptowana przez Senat oraz Prezydenta. Organizacje reprezentujące akceptantów – w tym Polska Izby Handlu już od kilku lat zabiegały o ustawowe uregulowanie opłaty interchange w Polsce, ponieważ jest prawie ona dwukrotnie wyższa niż w innych krajach Europy.

Wraz z innymi organizacjami licznie reprezentującymi polskich przedsiębiorców złożyliśmy do przewodniczącego senackiej Komisji Finansów pismo popierające ten projekt. Jesteśmy zadowoleni z decyzji Sejmu i liczymy, że Senat i Prezydent również bez wahania poprą to rozwiązanie. Potrzebne jest rozwiązanie tego problemu ustawowo. Wierzymy, że wreszcie, po wieloletnich staraniach, jesteśmy już blisko wprowadzenia tej niezwykle ważnej dla handlu regulacji. Liczymy, że decyzja  nie będzie odkładana, ponieważ każdy dzień zwłoki to olbrzymie straty dla handlu i usług – nawet do 80 mln zł miesięcznie – komentuje Waldemar Nowakowski Prezes Polskiej Izby Handlu.

Obecnie wysokość opłaty interchange w Polsce to ok. 1,3%, średnia w Unii Europejskiej to 0,5 – 0,7 %, obecnie procedowana zmiana ustawy o usługach płatniczych w Polsce zakłada obniżkę interchange do 0,5% od lipca 2014 roku.

Komunikat prasowy z dnia 16-09-2013

{youtube}e0TIYIvDeRo{/youtube}

alt

 

V BALTIC BUSINESS FORUM 2013

16-18 PAŹDZIERNIKA 2013

ŚWINOUJŚCIE

 

Baltic Business Forumto odbywające się od 2009r. wydarzenie gospodarcze skupiające przedsiębiorców i polityków z Unii Europejskiej oraz państw Europy Środkowo-Wschodniej. Organizatorami konferencji jest Europe North East Association (dawniej Baltic Business Forum), Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego oraz Prezydent Miasta Świnoujście.

W dniach 16-18 października 2013r. w Świnoujściu odbędzie się
V edycja międzynarodowej konferencji Baltic Business Forum pod hasłem
„Europa: Północ, Wschód – biznes bez granic”.

Tegorocznym gościem honorowym będzie Federacja Rosyjska, a tematy konferencji będą głównie skupiały się na rozwijaniu współpracy gospodarczej między krajami  Europy Północnej oraz Środkowo-Wschodniej. W Świnoujściu, jak co roku, spodziewani są aktualni i byli przywódcy państw świata, ministrowie, samorządowcy, szefowie wielu agend rządowych oraz pozarządowych, niezależni eksperci, a przede wszystkim – przedsiębiorcy.

Obrady zainauguruje wystąpienie byłego prezydenta RP, Aleksandra Kwaśniewskiego. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej oraz Minister Janusz Piechociński, który obejmie przewodnictwo nad dyskusją w debacie ministrów gospodarki krajów basenu Morza Bałtyckiego i Partnerstwa Wschodniego.

Aby zarejestrować się na konferencję należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.balticbusinessforum.eui wysłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 1 października 2013r.

Więcej informacji pod numerem tel.: +48 501 074 645 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

alt

 

 

 

Szansa rozwoju dla mikro i małych firm

z Mazowsza

 

 

 

 

 

 

 

Wykorzystaj Internet, by rozwinąć Twoją firmę!


Menedżerowie firm, by zwiększyć obroty, wykorzystują szerokie możliwości, które stwarza sieć. A tych jest bardzo dużo, tylko trzeba wiedzieć, jak z nich korzystać - od stworzenia własnej witryny, skutecznego pozycjonowania strony w wyszukiwarkach, sprzedaż produktów i usług poprzez e-sklepy.

 

Z myślą o poszerzeniu kwalifikacji kadr mikro i małych firm z terenu Mazowsza Europejska Grupa Doradcza Sp. z o.o. - wiodąca ogólnopolska firma szkoleniowa realizuje projekt:

Wzrost konkurencyjności MMP poprzez handel internetowy

który pozwoli im zdobyć nowe umiejętności związane z wykorzystaniem sieci do zwiększenia pozycji konkurencyjnej na rynku.

 

,,Zapraszamy pracowników mikro i małych firm z  terenu woj. mazowieckiego, działających w branżach kluczowych dla rozwoju województwa, tj.: turystyka (m.in. hotelarstwo, gastronomia), transport, przemysł rolno-spożywczy, ochrona środowiska, handel, motoryzacja, usługi finansowe, energetyka odnawialna, ochrona zdrowia, działalność badawczo-rozwojowa. W projekcie mogą wziąć udział wyłącznie firmy, które nie korzystały z dofinansowania szkoleń i doradztwa w ramach konkursów z Poddziałania 8.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ogłoszonych w ramach w latach 2007-2011 w woj. mazowieckim.

 

Nasze szkolenia przygotowują do efektywnej pracy we współczesnym środowisku biznesowym. Zajęcia realizowane są na indywidualnych stanowiskach komputerowychi prowadzą je eksperci w dziedzinie IT
z firmy posiadającej autoryzację”
- zaprasza kierownik projektu.

 

Na szkolenia z zakresu Webservices zapraszamy osoby pracujące już na stanowiskach Specjalista IT, Specjalista ds. marketingu, Grafik, Webmaster, Projektant stron sieci Web oraz osoby planujące zająć się tworzeniem i projektowaniem stron.

 

"Na szkoleniu uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu projektowania i rozwoju stron internetowych, poznają sposoby zarządzania projektem, metody badania potrzeb potencjalnych klientów, dzięki czemu będą w stanie w jak najlepszy sposób zaplanować i koordynować powstawanie witryny. Oprócz zagadnień teoretycznych, szkolenie zawiera kilkudniową część ćwiczeniową, w której kursanci pracują na profesjonalnych narzędziach „webdeveloperskich” oraz poznają technologie takie jak HTML, CSS, XML, czy nawet podstawy języka JavaScript.

 

Szkolenie zawiera informacje o najnowszych trendach oraz kierunkach, w których zmierza dzisiejsze projektowanie stron www, co w znaczny sposób ułatwi pracę osobom w działach zarówno handlowych, marketingowych jak i developerskich" – informuje i zaprasza Katarzyna Łukaszczyk-  autoryzowany wykładowca CIW.

 

W bloku E-commerce uczestnicy poznają m.in.narzędzia i systemy handlu internetowego, korzyści
z zastosowania e-commerce, środki wizualizacji, operacje B2B, B2C, zasadyprojektowania stron przyjaznych wyszukiwarkom, sposoby pozycjonowania stron w wyszukiwarkach oraz zasady prowadzenia sklepu internetowego.

 

Zapowiada się naprawdę ciekawie. Podczas bezpłatnych zajęć realizowane są liczne ćwiczenia
i omawiane są przykłady, dzięki czemu łatwiej będzie przyswoić specjalistyczną wiedzę.

W celu zwiększenia dostępności do szkoleń Europejska Grupa Doradcza zapewnia noclegi (dla 40% uczestników) w ramach szkoleń z bloku E-commerce; uczestnicy szkoleń Webservices otrzymują

vouchery na egzamin a po jego pomyślnym zdaniu - certyfikat niezależnej, autoryzowanej jednostki.

 

Rekrutacja trwa; przyjmujemy zgłoszenia chętnych.Pierwsze szkolenia PHP I i PHP Training zaplanowaliśmy od 23 września w Warszawie. Dokumenty zgłoszeniowe udostępniamy na stronie www.e-mazowsze-eu.

W przypadku pytań - zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami pod numerem : 22/ 412 16 01 lub drogą e-mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.                              

 

  Zapraszamy serdecznie!

alt

Szanowni Państwo zapraszamy do lektury najnowszego Biuletynu Polskiej Izby Handlu: tutaj

altIII edycja Forum FMCG pod tytułem: „A-Brand. Starcie o serca, umysły i …półkę”, która odbędzie się w dniach   26-27 listopada w Warszawie, tospotkanie top managerów odpowiedzialnych za rozwój i sprzedaż brandów.

Spotkanie to jest unikalną szansą na poznanie strategii tychfirm, które inwestując w produkcję i rozwój marek udowadniają, że nawet na tak wysoce konkurencyjnym rynku są to działania wciąż opłacalne . Skoncentrujemy się na zmianach jakie warto wdrożyć w każdej organizacji chcącej rozwijać produkty markowe w sytuacji ewoluujących zwyczajów zakupowych konsumentów oraz rosnących udziałów produktów private label.

Dwie równoległe sesje tematyczne dotyczące „Rozwoju i zarządzania marką” oraz „Rozwoju sprzedaży” dadzą unikalną możliwość dostosowania agendy spotkania do własnych potrzeb.

Dodatkowo warsztat „4 BRANDINGI”, który wywraca do góry nogami schematyczne myślenie o zarządzaniu marką!

Zapraszamy na dwa nadzwyczajnie efektywne dni, pełneniedostępnej nigdzie indziej wiedzy, unikalnych doświadczeń, inspirujących dyskusji oraz networkingu!

Więcej szczegółów znajdą Państwo na stronie Forum: www.forum-a-brand.com

alt

 

Na pytania „Poradnika Handlowca” odpowiada

Maciej Ptaszyński,

Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Poradnik Handlowca”: Co Pana zdaniem

ma największy wpływ na zmiany

w świadomości konsumentów w postrzeganiu

jakości produktów?

Maciej Ptaszyński: Myślę, że należy zwrócić

tu uwagę na kilka czynników:

• Po pierwsze ich dostępność – kiedy

możemy kupić dobry produkt w wielu

punktach, w tym również za dobrą cenę,

staje się on częścią naszej rzeczywistości,

ponieważ sięgamy po niego jako po coś

naturalnego.

• Kolejna sprawa to nasze oczekiwania

– coraz częściej zdajemy sobie sprawę,

że warto wydać nieco więcej, ale

za te pieniądze uzyskać jakość lepszą, niż

gdybyśmy zaoszczędzili – a często wybranie

droższego jednostkowo, ale lepszego

produktu w dłuższej perspektywie czasowej

wychodzi po prostu taniej, zdrowiej, lepiej

– słowem efektywniej.

• Nie należy także zapominać o roli

marketingu, którego zadaniem jest tworzyć

zapotrzebowanie na określone produkty,

co bardzo wyraźnie przekłada się

na postawy konsumentów.

Czy uważa Pan, że kategoria produktów

markowych w Polsce może dynamicznie

rozwinąć się w przyszłości? Czy badania

Nielsena mogą być sygnałem dla

producentów, aby mocniej wspierali tę grupę

produktów?

Bez wątpienia produkty markowe mają przed

sobą przyszłość. Trudno sobie wyobrazić

rynek bez dominującego udziału marek

producenckich – warto pamiętać, iż zakupy

to nie tylko napełnienie lodówki – zakupy

pozwalają nam się określić, zrealizować nasze

oczekiwania.

Wsparcie ze strony producentów,

udostępnienie szerokiej oferty produktów

markowych dla wszystkich uczestników

rynku wydaje się być warunkiem niezbędnym

i koniecznym dla rozwoju rynku, na czym

i producenci skorzystają.

Co wyniki badań Nielsena mogą oznaczać

dla niezależnych handlowców oraz sieci

handlowych? Czy teraz powinni oni jeszcze

bardziej postawić na znane, najlepsze marki?

To jeden z lepszych możliwych scenariuszy

– zwłaszcza niezależnym handlowcom

ciężko jest konkurować ceną, ale jakością

produktu, markami, zakresem wyboru zawsze.

Oczywiście należy zwrócić uwagę, na jakim

rynku podejmujemy takie działania. Oznacza

to, iż wybory dokonywane przez konsumentów

należy rozpatrywać przez pryzmat m.in.

danej lokalizacji. Przykładowo w dużych

aglomeracjach konsument zwraca uwagę

przede wszystkim na wygodę, dostępność

towaru, jego jakość, w tym również tę, którą

deklaruje każda znana marka. Proces ten

odbywa się często kosztem wyższej ceny

płaconej przez konsumenta. W miejscowościach

mniejszych, w uboższych częściach kraju,

o wyższym wskaźniku bezrobocia o zakupie

danego towaru i związanych z nim decyzjach

konsumenckich decydują inne czynniki,

poświęca się na zakupy więcej czasu – po to,

aby zrobić je najtaniej. Niemniej jednak wyniki

badań Nielsena w tym kontekście napawają

optymizmem i pozwalają mieć nadzieję, iż

handel nowoczesny z tradycjami będzie miał

dzięki takiej ewolucji postaw konsumenckich

coraz lepsze perspektywy rozwoju.

Dziękuję za rozmowę.

 

 

źródło: "Poradnik handlowca", wrzesień 2013

 


 

alt

5 września 2013, g.10.30, Wrocław, Delikatesy Familijne, ul. Wiejska 34 

Konferencja Prasowa Polskiej Izby Handlu
Dyrektywa tytoniowa – apel przed decydującym głosowaniem 


Uczestnicy:
Maciej Ptaszyński, Dyrektor Polskiej Izby Handlu
 Aneta Zaczyńska, właściciel Delikatesów Familijnych (Eurosklep) we Wrocławiu
Pracownicy sklepów we Wrocławiu


Komisja Europejska chce zakazać sprzedaży papierosów mentolowych i slim w UE (dyrektywa tytoniowa 2011/37/WE). W dniach 9-10 września odbędzie się głosowanie plenarne Parlamentu Europejskiego w tej sprawie.

Jakie skutki będzie miała decyzja europosłów dla obywateli naszego kraju?

Dyrektywa tytoniowa zmniejszy ilość miejsc pracy (ok. 566 000).

Wycofanie ze sprzedaży papierosów mentolowych i typu slim to zmniejszenie obrotów w małych sklepach o 15%. W Polsce jest 80 000 punktów handlu detalicznego, w których wyroby tytoniowe stanowią do 40% udziału w całościowym obrocie. Wprowadzenie dyrektywy tytoniowej będzie skutkowało zamknięciem wielu rodzinnych sklepów - bo im mniejszy sklep, tym większy jest udział wyrobów tytoniowych w ogólnym obrocie sklepu, a w większych punktach redukcją miejsc pracy – bo każdy procent obrotu mniej, to realnie stanowisko pracy mniej. Łączna liczba zagrożonych dyrektywą tytoniową miejsc pracy  to 566 000: miejsca pracy w handlu związane ze sprzedażą wyrobów tytoniowych to 500 000, miejsca pracy w rolnictwie związane z uprawą tytoniu to 60 000, miejsca pracy w przemyśle to 6 000 (zwiększy to wydatki z budżetu państwa o 137 mln zł/rok na zasiłki i pomoc socjalną).

Dyrektywa tytoniowa przyczyni się do rozszerzenia szarej strefy, a zmniejszy przychody do budżetu państwa.
Działania prohibicyjne zawsze skutkują rozwojem szarej strefy. Istnieje popyt na papierosy mentolowe i typu slim, gdy zostaną one wycofane z legalnej sprzedaży, konsument będzie kupował takie produkty na czarnym rynku. Według badań przeprowadzonych przez instytut Homo Homini przeprowadzonych w kwietniu 2013 na zlecenie PIH, aż połowa respondentów uważa, że klienci będą kupować zakazane papierosy na czarnym rynku. Polska jest krajem szczególnym, ponieważ u nas jest najwyższy odsetek sprzedaży papieorsów mentolowych i typu slim (38% całej sprzedaży papierosów), a także jesteśmy krajem granicznym UE i już obecnie mamy duży problem z przemytnikami zza wschodniej granicy (już teraz szara strefa stanowi ponad 14% całego rynku tytoniowego i uszczupla wpływy do krajowego budżetu o ponad 4,5 mld złotych rocznie). Wprowadzenie dyrektywy tytoniowej zmniejszy przychodu do budżetu państwa z tytułu akcyzy i podatku o 8,85 mld zł/rok - te pieniądze zostaną oddane przemytnikom.

Dyrektywa tytoniowa uderzy w przedsiębiorców nakazując wprowadzenie skomplikowanych systemów monitorujących papierosy.
Artykuł 14 dyrektywy tytoniowej w założeniu ma działać przeciwko szarej strefie, natomiast w rzeczywistości tworzy komplikacje dla handlu legalnego. Według tych zapisów producenci papierosów będą zobowiązani umieszczać na każdej paczce jej identyfikator, umożliwiający ustalenie daty i miejsca produkcji, faktury, numeru zamówienia oraz dowodów płatności wszystkich podmiotów, które nabyły towar w drodze z fabryki do punktu detalicznego. Koszty wprowadzenia tego systemu będą ogromne, - nawet 0,5 mld zł w Polsce. Obsługa takiego systemu będzie wymagała dużego nakładu pracy, co dla wielu firm może okazać się niemożliwe do udźwignięcia. Jest to absurdalna propozycja, ponieważ to przemycane paczki papierosów wymagają kontroli, a nie te legalne.

Dla kogo decyzja europosłów będzie korzystna: dla obywateli naszego kraju, czy dla sąsiadów zza wschodniej granicy?

Polska Izba Handlu zwraca uwagę na te skutki dyrektywy tytoniowej od 2010 roku, teraz przed decydującym głosowaniem przypomina o nich.  PIH w imieniu reprezentowanych 30 000 sklepów składa na ręce europosłów Jacka Protasiewicza, Lidii Geringer de Oedenberg, Piotra Borysa, Danuty Jazłowieckej petycję z apelem o decyzję, która będzie miała na uwadze dobro reprezentowanych obywateli.

altPolsko Gruzińskie Centrum Wspierania i Promocji Przedsiębiorczości zostało utworzone w ramach realizacji projektu  Polskiej pomocy rozwojowej 2013 pn: „Podkarpackie wspomaga rozwój regionalny Regionu Kachetia poprzez wspieranie instytucji otoczenia biznesu w Regionie Kachetia”. Projekt wdrażany jest przez Województwo Podkarpackie. Partnerami gruzińskimi projektu są dwa podmioty z Regionu Kachetia, tj. Administracja Gubernatora Regionu Kachetia oraz Agencja Rozwoju Regionalnego Kachetii.

Więcej na ten temat tutaj.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis