Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

faktoriawin.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgbig_ben.jpgalmares.jpgBrainPoint-logo-kolor.pnglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngODIDO.pngabc-d.pnggroszek.jpgmkwiech.jpgkzr-ss-spoem.jpgShell_logo.svg.pngabc-logo.pngintermarche_tabela.pngmaxku.jpgkontigo.pngmaxel.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgeuro-sklep-d.pngalpan.gifblysk.jpgarsenal.pngEurocash.jpgbrico_kopia.jpgfrisco.jpglogo-zabka-01.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgLeroyMerlin.jpgTK_logo_2016mini.jpgRYDZ.jpgMASPEX_RGB_m.jpgMyShop_jpg.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pnglewiatan_new.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgpsd.jpgdelikatesy.jpgKoliber.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.png

alt

Polska Izba Handlu razem z Fundacją Polskiego Handlu organizuje zbiórkę żywności na rzecz świetlic środowiskowych.

 

Z okazji zbliżających się świąt chcemy przekazać świetlicom i ich podopiecznym małe co nieco, żeby uczynić ich święta bardziej wesołymi.  W zeszłym roku była to aukcja charytatywna – w tym roku planujemy zbiórkę żywności.

Zachęcamy do przyłączenia się Członków Polskiej Izby Handlu, zaprzyjaźnione organizacje, a także prywatnych darczyńców!

Prosimy o kontakt z Izbą w celu przekazaniu do nas produktów spożywczych o długim terminie ważności.

 

Polska Izba Handlu

ul. Grażyny 13/10, 02-548 Warszawa

    tel. 22 440 83 23

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Produkty zostaną przekazane Świetlicom Socjoterapeutycznym Stowarzyszenia KARAN

 

alt

na zdj. Pan Maciej Ptaszyński Dyrektor Polskiej Izby Handlu oraz pracownicy Społem Śródmieście

 

28 października 2013, Warszawa, sklep Społem, Nowy Świat 53 

Konferencja Polskiej Izby Handlu

Dyrektywa tytoniowa cd. – absurdy czy kolejne uderzenie w polski handel ?

W związku z pracami nad dyrektywą tytoniową wielokrotnie zwracano uwagę, iż jednym z największych problemów i zagrożeń jakie niesie ona za sobą jest rozwój szarej strefy. Na wycofaniu produktów z oficjalnej sprzedaży zawsze traci legalny handel, a zyskuje przemytnik - popyt zostaje przesunięty z legalnego handlu do szarej strefy, bo ciężko oczekiwać, że da się go regulować zakazami. Jako próba odpowiedzi na ten problem powstał artykuł 14 dyrektywy tytoniowej, który ma w założeniu przeciwdziałać rozwojowi czarnego rynku – tylko w założeniu. Zakłada on wprowadzenie systemu znakowania opakowań i system rejestrowania w łańcuchu dostaw legalnych paczek papierosów. Producenci będą zobowiązani do zamieszczania na paczkach niepowtarzalnych identyfikatorów, które umożliwią ustalenie daty produkcji, numeru faktury i zamówienia, dowodów płatności wszystkich podmiotów, które produkt nabyły w drodze z fabryki do sklepu (czyli dystrybutorów, hurtowników, podhurtowników z uwzględnieniem każdego etapu drogi, przez który każda legalna paczka papierosów przeszła).

Zatem sposobem na walkę z przemytnikami ma być drobiazgowa kontrola legalnego handlu, w którym papierosów przemycanych nie ma.

Artykuł ten powstał, aby przeciwdziałać szarej strefie, w rzeczywistości jej nie będzie dotyczył, a silnie uderzy w legalny handel:

  1. Koszt wprowadzenia systemu i urządzeń szacuje się na około 500 mln zł – docelowo odbije się na cenie detalicznej.
  2. Koszt przeszkolenia personelu, duży nakład pracy przy obsłudze tego systemu szacowany jest na kilkadziesiąt tysięcy złotych dla każdej firmy (dotyczy to głównie hurtowni i sieci sklepów)
  3. Uniemożliwienie wymiany legalnego towaru pomiędzy sklepami należącymi do jednej sieci – zwłaszcza tymi mniejszymi (w przypadku gdy w jednej placówce nie ma popytu na dany towar, a w innej jest).
  4. Konsekwencje (kary) jakie będzie ponosił sklep, gdy poprzez błąd w placówce znajdzie się paczka nieodpowiednio oznaczona lub przeznaczona do innego punktu.
  5. Utrudnienia w dostawach towaru, więc problemy z jego dostępnością w sklepach.
  6. Ryzyko powstania niedostosowanego do realiów systemu- z prac nad nim ma być wykluczony przemysł tytoniowy oraz inne branże które mają wiedzę i doświadczenie w tworzeniu takich rozwiązań - mają zająć się tym podmioty bez żadnego doświadczenia w obrociewyrobami tytoniowymi.
  7. Problem z instalacją skanerów i elementów systemu w małych sklepikach, gdzie często nie ma nawet Internetu (dotyczy to co najmniej kilkadziesiąt procent najmniejszych placówek handlowych w Polsce).

Propozycje zawarte w artykule 14 dyrektywy tytoniowej nie dostarczą żadnych rozwiązań w zakresie realnej walki z szarą strefą, a wprowadzą tylko dodatkowe komplikacje uczciwie działającym przedsiębiorcom. Co ważne nielegalny handel odbywa się z dala od tradycyjnej sprzedaży, a papierosy nielegalne nie trafiają do legalnego handlu.

To te nielegalne miejsca i te nielegalne paczki papierosów wymagają kontroli, a nie legalny handel.

Docelowo wszystko to odbije się na cenach i obrotach sklepów,  szczególnie tych małych, które nierzadko są jedynym źródłem utrzymania całej rodziny – w Polsce w ponad 80 tys. sklepów wyroby tytoniowe to nawet do 40% obrotu.



Wspólne stanowisko przedstawicieli handlu i rolnictwa dot. bieżących prac nad dyrektywą tytoniową


dostępne jest

TUTAJ

 

Prośby o zdjęcia z wydarzenia proszę kierować do biura prasowego Polskiej Izby Handlu.

Kontakt: Joanna Chilicka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">'+addy_text27423+'<\/a>'; //--> , Tel.: +48 728 253 660


 

Dokument jest dostępny tutaj

Informacja prasowa

28.10.2013r.

Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polski Związek Plantatorów Tytoniu, Krajowy Związek Plantatorów Tytoniu oraz Federacja Związków Zawodowych Pracowników Przemysłu Tytoniowego w Polsce alarmują:wprowadzone ostatnio zmiany do dyrektywy tytoniowej uderzą w interesy Polski równie mocno, co szeroko komentowany dotychczas zakaz papierosów mentolowych oraz slimów. Tzw. „lista pozytywna” może doprowadzić do likwidacji upraw tytoniu w Polsce. Zaś absurdalny wymóg śledzenia nielegalnych papierosów w legalnych punktach sprzedaży może kosztować nawet 500 mln zł rocznie.

Podczas gdy uwagę opinii publicznej i rządu przykuwały kwestie związane z zakazem papierosów typu slim i mentol (gdzie udało się osiągnąć częściowy sukces), Parlament Europejski wprowadził do tekstu dyrektywy zapisy, które uderzą w polski handel oraz plantatorów z zupełnie innej strony. Przyjęty przez PE projekt dyrektywy tytoniowej w wielu punktach jest o wiele bardziej rygorystyczny, niż ten wstępnie zaakceptowany przez państwa członkowskie UE. Nasz niepokój i sprzeciw budzą zapisy uderzające w miejsca pracy w Polsce w rolnictwie i w handlu:

·         Wprowadzenie tzw. „listy pozytywnej” dodatków zmusi producentów do znacznego ograniczenia zakupu polskiego tytoniu (szczególnie typu burley)  od krajowych rolników co postawi pod znakiem zapytania byt 15 tysięcy gospodarstw rolnych - zwłaszcza w najbiedniejszych częściach kraju. „Lista pozytywna” to de facto zakaz używania dodatków technologicznych, co doprowadzi do wyeliminowania z rynku papierosów typu American Blend. Papierosy te stanowią ponad 90 proc papierosów obecnych na polskim rynku, są oparte na mieszankach różnych tytoni, które wskutek zakazu nie byłyby możliwe do użycia. Lista oznacza także niczym nieuzasadnione przekazanie Brukseli kompetencji, które dotychczas należały do polskiego rządu.

 

·         Wprowadzenie systemu i urządzeń śledzących obrót legalnymi papierosami będzie mogło kosztować nawet około 500 mln zł. System ten jest absurdalny i błędny w założeniu. Nielegalnych produktów należy szukać przede wszystkim na bazarach, a nie hipermarketach czy sklepach osiedlowych. System ma także inne wady, utrudnia lub wręcz uniemożliwia wymianę legalnego towaru pomiędzy sklepami należącymi do jednej sieci. Z uwagi na koszty używania i obsługi tych skomplikowanych systemów, najbardziej straci mały i średni handel – systemy śledzenia oprócz konieczności przeszkolenia personelu, instalacji drogich urządzeń w sklepach gdzie nie zawsze nawet jest dostęp do internetu – spowoduje między innymi utrudnienia w pracy, dodatkowe obciążenie pracowników – w ramach małych sieci uniemożliwi przekazanie towarów ze sklepu gdzie nie ma na niego popytu, do takiego w którym on jest, oraz w razie nie dotrzymania rygorystycznych warunków obsługi systemu narazi detalistów na poważne konsekwencje tylko z tego tytułu iż sprzedają legalny towar ! Docelowo wszystko to odbije się na kosztach prowadzenia działalności i obrotach sklepu nierzadko jedynym źródle utrzymania całej rodziny. W Polsce w ponad 80 tys. sklepów wyroby tytoniowe to nawet do 40% obrotu. Co więcej, zgodnie z poprawkami przyjętymi przez Parlament Europejski z prac nad nową technologią ma być wykluczony przemysł tytoniowy oraz inne branże, posiadające doświadczenie w tym zakresie, co może spowodować stworzenie niedostosowanego do realiów rozwiązania. Obawiamy się, że taki zakaz nie tylko opóźni prace nad wdrożeniem tych technologii, lecz także znacząco zwiększy ich koszty.

 

Wyżej wymienione przykłady dobitnie pokazują, że negocjacje dyrektywy tytoniowej są dalekie od pomyślnego zakończenia. Obecny projekt Parlamentu Europejskiego skazuje całą polską produkcję oraz obrót papierosami na niepewną i ryzykowną przyszłość. Tylko od aktywności i wytrwałości polskiego rządu oraz europosłów na ostatniej prostej negocjacji w Brukseli zależy przyszłość 60 tysięcy miejsc pracy przy uprawie tytoniu w Polsce oraz blisko 500 tys. osób zatrudnionych w legalnej sprzedaży wyrobów tytoniowych.

W imieniu organizacji:

1.       Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu

2.       Przemysław Noworyta, Dyrektor Polskiego Związku Plantatorów Tytoniu

3.       Lech Ostrowski, Wiceprezes krajowego Związku Plantatorów Tytoniu

4.       Maciej Skorliński, Przewodniczący Federacji Związków Zawodowych Pracowników Przemysłu Tytoniowego w Polsce

5.       Andrzej Faliński, Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

 

Więcej informacji:

·         Przemysław Noworyta, Dyrektor Polskiego Związku Plantatorów Tytoniu: +48 605 720 496

·         Lech Ostrowski, Wiceprezes krajowego Związku Plantatorów Tytoniu +48 502 097 174

·         Maciej Skorliński, Przewodniczący Federacji Związków Zawodowych Pracowników Przemysłu Tytoniowego w Polsce + 48  507 005 795

·         Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu,  +48 608 588 783

·         Joanna Chilicka, Rzecznik Prasowy Polskiej Izby Handlu: +48 728 253 660

·         Karol Stec, Dyrektor ds. koordynacji projektów POHiD +48 501 360 090

 

alt

Nowe wyzwania w produkcji żywności
i pasz w UE

20-21 listopada 2013 r.

Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe, ul. Bobrowiecka 9, Warszawa

Szanowni Państwo,

            Projekt zmian w systemie bezpieczeństwa żywności ogłoszony w maju br. przez Komisję Europejską ma fundamentalne znaczenie dla służb nadzoru oraz operatorów rynku spożywczego. Nowe propozycje mają zmniejszyć ilość przepisów oraz ujednolicić te istniejące, dzięki czemu działalność producentów i dystrybutorów żywności będzie łatwiejsza, a funkcjonowanie inspekcji kontrolnych skuteczniejsze i bardziej przejrzyste. Co ważne, projekt unijnego rozporządzenia w sprawie kontroli urzędowych zastąpi dotychczasowe rozporządzenie nr 882/2004.

 

Cele nowej unijnej polityki w tym obszarze są następujące:

• Poprawa bezpieczeństwa produktów żywnościowych

• Efektywniejszy system nadzoru w całym łańcuchu

• Ujednolicenie wymagań, jakie muszą spełnić służby nadzoru

• Minimalizowanie obciążeń legislacyjnych dla przedsiębiorstw

 

            Poznanie tych propozycji jeszcze przed wdrożeniem ich w życie może dać przewagę rynkową podmiotom oraz pozwolić na wcześniejsze przygotowanie się do ich przyjęcia przez nadzór urzędowy, doradców oraz działy zarządzania systemami jakości.

            Właśnie omówienie tych zagadnień jest jednym z priorytetów seminarium szkoleniowego pt. „Nowe wyzwania w produkcji żywności i pasz w UE”, które Biuro Promocji Jakości organizuje 20-21 listopada w Warszawie. Uzupełnieniem tematu wiodącego będą tak istotne zagadnienia jak m.in.: problem fałszowania żywności pochodzenia zwierzęcego, bezpieczeństwo opakowań dla żywności, mikrobiologia pasz oraz system Food Defense.

            Seminarium skierowane jest do przedstawicieli zakładów spożywczych: prezesów, dyrektorów, technologów, pracowników działów zapewnienia jakości, osób reprezentujących urzędową kontrolę żywności, jednostki certyfikujące i laboratoria, doradców i konsultantów w zakresie bezpieczeństwa żywności i systemów zarządzania jakością, jak również innych firm współpracujących z sektorem rolno-spożywczym.

 

Serdecznie zapraszam!

 

  Tadeusz Wojciechowski

Prezes zarządu

        Biuro Promocji Jakości Sp. z o.o.

 

 

PROGRAM

DZIEŃ 1 (20 listopada)

9:00-10:00      Rejestracja i zakwaterowanie, poranna kawa

10:00-11:00    Stanowisko Inspekcji w zakresie fałszowania żywności pochodzenia zwierzęcego          

                        prof. Stanisław Kowalczyk, Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów

                        Rolno-Spożywczych

11:00-12:00    Food Defense wg wymagań systemów jakości IFS/BRC

                        Adam Jarecki, konsultant weterynaryjny

12:00-12:30    Przerwa kawowa

12:30-14:00    Wzrost zagrożeń i nielegalne praktyki przy produkcji żywności
– niewielka skuteczność kontroli urzędowej, bezradność egzekucji administracyjnej

                        Jacek Kucharski, Wojewódzki Inspektor Weterynaryjny ds. bezpieczeństwa

                        żywności, pasz oraz ubocznych produktów zwierzęcych – WIW Gdańsk

14:00-15:00    Obiad

15:00-16:00    Nadzór właścicielski i weterynaryjny nad bezpieczeństwem mleka

                        Bogumiła Mikołajczak, b. Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Lekarz Weterynarii

16:00-16:30    Dyskusja

19:00-22:00    Uroczysta kolacja

 

DZIEŃ 2 (21 listopada)

8:00-9:00        Śniadanie, poranna kawa

9:00-9:45        Bezpieczeństwo mikrobiologiczne pasz. Produkcja  i zagrożenia związane z obecnością substancji niedozwolonych i niepożądanych (mączki, leki, mykotoksyny, dioksyny)

                        dr Piotr Kołodziej, b. Główny Lekarz Weterynarii

9:45-10:30      Techniczne i technologiczne aspekty produkcji pasz

                        Czesław Łukowski, przedstawiciel przemysłu paszowego

10:30-11:00    Nowy standard Pest Control dla biznesu żywnościowego

                        Tadeusz Wojciechowski, Prezes Zarządu Biura Promocji Jakości Sp. z o.o.

11:00-11:45    Inteligentniejsze przepisy na rzecz bezpieczniejszej żywności – nowa inicjatywa Komisji Europejskiej

                        dr Jacek Postupolski, Kierownik Zakładu Bezpieczeństwa Żywności, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny

11:45-12:15    Podsumowanie i zakończenie szkolenia

12:15-14:00    Obiad

 

KOSZT SEMINARIUM SZKOLENIOWEGO:

- pokój 1-osobowy – 1 050 zł + 23% VAT

- pokój 2-osobowy – 960 zł + 23% VAT

- bez noclegu – 850 zł + 23% VAT

 

10% RABATU przy zgłoszeniu do 13 listopada 2013 r.

 

REJESTRACJA UCZESTNIKÓW U ORGANIZATORA

tel. (22) 55 00 700, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

alt

Dyrektywa tytoniowa cd. – absurdy czy kolejne uderzenie w polski handel ?

 

Polska Izba Handlu

zaprasza na konferencję prasową związaną z pracami w Brukseli nad artykułem 14 dyrektywy tytoniowej.

Punkt ten w założeniu ma wspomagać walkę z szarą strefą, natomiast zamiast tego zakłada szczegółową kontrolę legalnych paczek papierosów, bez jakiegokolwiek hamującego wpływu na rozwój szarej strefy – w efekcie jest kolejnym czynnikiem uderzającym w legalny handel, a bezskutecznym w walce z przestępami.

 

Jakie jeszcze absurdy wynikają z artykułu 14 dyrektywy tytoniowej?

Na to pytanie odpowiedzą przedstawiciele Polskiej Izby Hadlu.

 


Zapraszamy na konferencję w poniedziałek 28 października br., godz. 12.30

 sklep Społem, ul. Nowy Świat 53  w Warszawie

 

Kontakt: Joanna Chilicka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">'+addy_text33152+'<\/a>'; //--> , Tel.: +48 728 253 660

22.10.2013: Czego spodziewać się może przedsiębiorca w obecnym momencie cyklu koniunkturalnego? Jak planować sprzedaż w firmie? W "Blajer mówi: Biznes" rozmawiamy z Mirą Porębą z Uczelni Łazarskiego, Maciejem Ptaszyńskim z Polskiej Izby Handlu oraz Marcinem Rzepką, kierownikiem działu badań PMR Research.

alt

Polska Izba Handlu wzięła udział w targach franczyzowych, podczas których prezentowano różne formy franczyzy dla wszelkich rodzajów sklepów. Pan Maciej Ptaszyński wziął udział w panelu eksperckim dotyczącym rynku tradycyjnego.
Podczas dyskusji podjęto próbę odpowiedzi na pytania: Dlaczego konsument woli mniejsze sklepy i odchodzi od super i hipermarketów? Jakie są oczekiwania konsumenta od sklepów mało powierzchniowych - czy można prowadzić handel taki, jak 20 lat temu? Czy marka jest istotna? Co daje przynależność do znanej marki? Co daje franczyza, czym zwiększa konkurencyjność sklepu? Jak wybrać właściwą sieć franczyzową?

alt

Zarządzanie w oparciu o kartę wyników

- szansa rozwoju mazowieckich firm

Zarabia ten, kto inwestuje mądrze

 Ta maksyma sprawdza się praktycznie w odniesieniu do każdej płaszczyzny  funkcjonowania przedsiębiorstw.

Znakomitą inwestycją jest poszerzenie i aktualizowanie wiedzy zarówno własnej jak i pracowników.

Przygotowując strategię rozwoju własnej firmy warto sięgnąć po sprawdzone rozwiązania organizacyjne
i prawne.Pozwolą one maksymalnie dostosować ofertę do rosnących potrzeb i wymagań kontrahentów,
a w dłuższej perspektywie zapewnią wysoką i stabilną pozycję na rynku.

Europejska Grupa DoradczaSp. z o.o., wiodąca firma szkoleniowa na polskim rynku edukacyjnym, rozpoczęła rekrutację chętnych osób do udziału w bezpłatnym szkoleniu.

Zarządzanie strategią przedsiębiorstwa, które rozpocznie się 13 listopada br w Warszawie.

Szkolenie odbywa się w ramach większego projektu Mazowiecka Kadra Menedżerska na 5+.

Projekt jest odpowiedzią na potrzeby kształcenia pracowników po 50 roku życia. Do udziału w projekcie zapraszamy zarówno właścicieli, wspólników jak i pracowników małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, których jednostka organizacyjna znajduje się na terenie województwa mazowieckiego. Zapraszamy szczególnie osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności- informuje i zaprasza Katarzyna Kurczaba - kierownik projektu.

Uczestnicy szkolenia zapoznają się z metodyką zarządzania strategicznego opartego o Zrównoważoną Kartę Wyników (Balanced ScoreCard) w tym m.in.poznają istotę i fazy zarządzania strategicznego, dokonają analizy strategicznej, potencjału strategicznego przedsiębiorstwa, analizy otoczenia strategicznego, będą budować mapy strategiczne i karty wyników etc.

Co ważne uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności, dzięki którym usprawnią proces wdrażania strategii w swojej firmie, wpłyną na wydajność, skuteczność i jakość samego wdrożenia oraz zarządzania strategicznego w firmie.

Kolejnym etapem są zajęcia z tematyki: Etyka w biznesie.

Trzy dni zajęć pozwolą zweryfikować i poszerzyć horyzonty w zakresie etykiety biznesowej. Uczestnik po zajęciach wyjdzie bogatszy o praktyczną wiedzę, m.in. z zakresu zasad opracowania korespondencji elektronicznej, wręczania upominków, etycznych sposobów postępowania.

Nasze szkolenia prowadzą eksperci - wieloletni praktycy, którzy w nowoczesny i przystępny sposób przekazują słuchaczom wiedzę. Jak wiemy zdecydowanie łatwiej poszerzać wiedzę z ekspertami
i rozwiązywać konkretne przypadki z życia firm w zorganizowanym zespole, niż samodzielnie w domu
–  przekonuje kierownik projektu.

Udział w szkoleniu jest całkowicie bezpłatny, każdy uczestnik otrzyma pakiet materiałów szkoleniowych, wyżywienie, oraz certyfikat oraz noclegi dla osób dojeżdżających zapewniam noclegi (dla 50% uczestników projektu).

 

Rekrutacja trwa,na  stronie www.mazowieckakadra.pl udostępniliśmy dokumenty zgłoszeniowe, które należy przesłać do EGD (ul. Serbinowska 1A, 62-800 Kalisz, lub  Sk. Kardynała St.Wyszyńskiego 5 lok.27, 01-015 Warszawa).

 

Obserwujemy, że projekt cieszy się dużym zainteresowaniem więc tym bardziej zapraszamy do szybkiego zarezerwowania sobie miejsca.

 

Zapraszamy serdecznie!

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis