Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

delikatesy.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgBrainPoint-logo-kolor.pnglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pnglogo-zabka-01.jpgabc-logo.pngTK_logo_2016mini.jpgMyShop_jpg.jpgbrico_kopia.jpgMASPEX_RGB_m.jpgblysk.jpgabc-d.pngkzr-ss-spoem.jpgintermarche_tabela.pngShell_Pecten-CMYK.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgmaxel.jpgalpan.gifODIDO.pngfrisco.jpgInventage.pnglewiatan_new.jpgKoliber.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgpsd.jpgkontigo.pngalmares.jpgEurocash.jpggroszek.jpgmaxku.jpgShell_logo.svg.pngLeroyMerlin.jpgbig_ben.jpgarsenal.pngSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngmkwiech.jpgeuro-sklep-d.pngRYDZ.jpgfaktoriawin.jpg

 

alt

Polska Izba Handlu zaprasza na bezpłatne szkolenia:

Sklep convenience – przyszłość dla małych i średnich placówek handlowych

Szkolenie jest adresowane do właścicieli i kierowników sklepów (optymalnie do 500 m2) oraz przedstawicieli handlowych dystrybutorów i producentów

Celem szkolenia jest poznanie motywacji do podejmowania przez konsumentów decyzji o zakupie w sklepie typu convenience. Przygotowanie do samodzielnego projektowania layout'u sklepu, ułożenia kategorii produktów i wystawienia produktów w obrębie kategorii.

 

Najbliższe szkolenia:

28-29.11.13 - Hotel ORLE, ul. Lazurowa 8, Gdańsk

5-6.12.13 - Hotel ACCADEMIA, al. 3 Maja 13, Ostrowiec Świętokrzyski

Szkolenie, zakwaterowanie oraz wyżywienie są bezpłatne (pokoje są dwuosobowe).

Uczestnicy muszą pokryć TYLKO koszty dojazdu na miejsce szkolenia.

 

Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o przesyłanie zgłoszeń:

 imię i nazwisko, firma, e-mail i telefon kontaktowy oraz miasto szkolenia (Gdańsk lub Ostrowiec Świętokrzyski)

 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 728 253 660

w tytule maila proszę napisać: SZKOLENIA PIH -MIASTO

UWAGA: ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA – DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ

(terminy zgłoszeń: Gdańsk do 26 listopada, Ostrowiec Świętokrzyski do 3 grudnia)

 

Zarys programu szkolenia (szczegółowa agenda tematyczna tutaj):

1 dzień

10.00 - rejestracja uczestników i zakwaterowanie

11.00 - 14.00 szkolenie

14.00 - 15.00 obiad

15.00 - 18.00 szkolenie

19.00 - kolacja

2 dzień

8.00 - 9.30  śniadanie

10.00 - 14.00 szkolenie

14.00 - 15.00 obiad

15.00 - zakończenie szkolenia

 

Sklep convenience – przyszłość dla małych i średnich placówek handlowych

Szczegółowa tematyka szkolenia:

Ekspansja sieci dyskontowych na rynkach całej Europy doprowadziła do wypracowania przez czołowe sieci zachodnio - europejskie modelu sklepu convenience. Pod tym pojęciem  mieszczą się wszelkie sposoby wpływania na zachowania konsumentów. Począwszy od wizualizacji zewnętrznej, w celu zachęcenia klienta do odwiedzenia placówki, poprzez wystrój i wyposażenie wnętrza sklepu, aby stworzyć przyjemną atmosferę dla prowadzenia długich zakupów. Kończąc na doborze i optymalizacji asortymentu oraz ustawieniu towarów na półce sklepowej, aby w oczach kupujących podnieść rzeczywistą wartość usługi.

Zestawienie omawianych zagadnień:

Elementy budowania przewagi konkurencyjne

Dobór asortymentu.

Zachowania konsumentów w sklepie

Kryteria rozmieszczenia kategorii produktów

Kryteria rozmieszczenia towarów w obrębie kategorii

Wpływ zachowań personelu na realizację polityki convenience

 

Uzyskane korzyści ze szkolenia:

Poznanie zagadnień związanych z kategorią convenience

Umiejętność analizy zmieniającej się sytuacji w otoczeniu własnego sklepu

Poznanie możliwości elastycznego reagowania na zmieniające się uwarunkowania rynkowe

Optymalizacja asortymentu i wielkości zapasów

Większa rentowność placówki

Zdecydowanie lepsze postrzeganie sklepu przez klienta.

 

 

 

 

 

 

altUnia Europejska będzie chronić pracowników pozbawiając ich pracy?

12 listopada 2013 w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej odbyło się spotkanie w sprawie unijnej dyrektywy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług (dyr. 96/71/WE). Polska Izba Handlu wraz z innymi organizacjami złożyła na ręce ministra stanowisko dotyczące tego dokumentu, pełna treść znajduje się tutaj.

Polskie firmy zyskują przewagę konkurencyjną na rynkach europejskich dzięki jakości i elastyczności (szybkości) świadczonych usług. Dyrektywa, która ogranicza delegowanie pracowników do innych krajów UE w znacznym stopniu zmniejszy atrakcyjność polskich firm (Polska i Rumunia są krajami, które najczęściej korzystają z prawa do delegowania pracowników).

Przykładowo artykuł 3 dyrektywy, mówi o czasowym delegowaniu pracowników, proponowany zapis wprowadza absurdalną interpretację pojęcia czasowego delegowania. Przekształca je w delegowanie jednorazowe, zakładając, że nie można wysłać pracownika na miejsce w którym kiedykolwiek był delegowany inny pracownik – ogranicza to prace sezonowe, cykliczne oraz o charakterze wahadłowym.

Dyrektywa ma walczyć m.in. z tzw. firmami – skrzynkami pocztowymi, czyli przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność w państwie o wysokich kosztach pracy, rejestrującymi spółkę zależną w państwie o niskich kosztach pracy. Takie firmy są jednym z najbardziej problematycznych naruszeń prawnych, ale można z nimi walczyć poprzez całościową ocenę działalności analizując, np. miejsce, w którym delegujące przedsiębiorstwo ma siedzibę, miejsce, w którym rekrutowani są pracownicy, miejsce, w którym zawierana jest większość umów z klientami itd.

Z pewnością zwalczanie patologii na rynku pracy jest konieczne, ale nie poprzez źle skonstruowany projekt ograniczający działania firm. Według szacunków Komisji Europejskiej rocznie odbywa się ponad 1 mln delegowań w UE, z czego 230 tys. to pracownicy wysyłani z Polski. Zapisy tej dyrektywy doprowadzą do wykluczenia z rynku wewnętrznego UE rzetelnych polskich przedsiębiorców – chroni się pracowników, kosztem miejsc pracy – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Polska to największy eksporter usług w UE, proponowane zmiany mogą doprowadzić do upadku nawet 15 tysięcy polskich firm i likwidacji 340 tys. miejsc pracy. Unia Europejska opiera się na swobodnym przepływie dóbr, usług i siły roboczej – dyrektywa ta jest uderzeniem w fundamenty UE. 

komunikat prasowy 14-11-2013

 

alt

 

11 listopada Święto Niepodległości 

jest najważniejszym polskim świętem narodowym.

Upamiętnia odzyskanie niepodległości w 1918 roku.

 

alt

Warszawskie Centrum EXPO XXI

20-21 listopada 2013 r.

www.retailshow.pl

Podczas dwudniowych targów zostanie zaprezentowana oferta około 200 firm z Polski i Europy z zakresu wyposażenia i usług dla handlu. Wystawcy zaprezentują m.in. ofertę w zakresie projektowania sklepów, mebli i wyposażenia, kas fiskalnych i wag, systemów informatycznych do zarządzania sieciami handlowymi, programów lojalnościowych, usług outsourcingowych, usług finansowych, systemów zabezpieczeń i ochrony, usług doradczych, prawnych i consultingowych; towarów FMCG.

 

Targi odwiedzają osoby zarządzające i podejmujące decyzje w sieciach handlowych i gastronomicznych, osoby prowadzące niezależne placówki handlowe, a także zarządcy i najemcy centrów handlowych oraz firmy dostarczające wyposażenie dla sklepów, w tym lokalni dealerzy.

 

Targi RetailShow 2013:

ñ  Wygodny dla zwiedzających podział wystawy na strefy: Store Design, Retail Technology oraz Equipment & Services.

ñ  Salony tematyczne na targach: IT for Retail, e-Commerce & mobile, Gastro orazDigital Signage.

ñ  The Perfect Store - modelowy sklep zbudowany po raz drugi na targach, gdzie w jednej wspólnej aranżacji prezentujemy innowacyjne urządzenia, meble i wyposażenie. Firmy uczestniczące w projekcie mają zapewnioną  wyjątkową promocję, ponieważ sklep cieszy się wielkim zainteresowaniem odwiedzających. Dla gości to wyjątkowa okazja, aby sprawdzić, wypróbować i porównać wszystkie prezentowane rozwiązania i urządzenia w praktyce.

ñ  Retail Congress - inspirująca konferencja dla sieci handlowych: trendy, nowe koncepty, design, technologie i zarządzanie. Drugi dzień konferencji poświęcony franczyzie: modele, wymagania i korzyści, projektowanie, zarządzanie, IT, prawo i księgowość.

ñ  Retail Innovations Theatre - warsztaty i prezentacje otwarte dla wszystkich zwiedzających bezpośrednio na hali targowej.

ñ  Digital Signage Trends – konferencja organizowana przez Polish Digital Signage Association przedstawiająca trendy w branży Digital Signage

ñ  Innowacje Handlu - prestiżowy konkurs w rozszerzonej formule z nowymi kategoriami dla sieci handlowych.

ñ  Rozbudowana aplikacja mobilna targów na systemy Android i iPhone, z możliwością umawiania spotkań i szeregiem bardzo przydatnych funkcji dla wystawców i zwiedzających.

 

Wstęp na targi dla zwiedzających jest bezpłatny po zarejestrowaniu na stronie www.retailshow.pl, lub w dniu targów na recepcji targowej. Organizatorem imprezy jest firma ECP Polska.

 

Informacji udziela:

Wojciech Smoktunowicz

tel: +48 22 865 0442

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

6 listopada gośćmi Roberta Łuchniaka (Radio Dla Ciebie) byli Maciej Ptaszyński, ekspert Krajowej Izby Gospodarczej, pełnomocnik Przewodniczącego Komitetu Handlu KIG i dyrektor Polskiej Izby Handlu, organizacji członkowskiej KIG oraz Magdalena Włodarczyk, dyrektor Krajowego Stowarzyszenia Przemysłu Tytoniowego.

POSŁUCHAJ TUTAJ

alt

alt

 

Na rynku ukazał się najnowszy przewodnik KarieraPlus Sprzedaż, skierowany do osób zainteresowanych pracą w tym obszarze.

W  pierwszym numerze Przewodnika KarieraPlus Sprzedaż znajdują się porady dotyczące wyboru ścieżki zawodowej, sytuacji na rynku pracy, procesu rekrutacyjnego oraz budowania swojej pozycji w branży. Przewodnik zawiera także informacje o możliwościach kariery oraz inspirujące rozmowy z osobami, którym udało się osiągnąć sukces.

Przewodnik KarieraPlus Sprzedaż jest dostępny uczelniach, na targach pracy i wybranych konferencjach branżowych. Na stronie KarieraPlus.pl dostępna jest również jego wersja elektroniczna: http://karieraplus.pl/przewodnik-sprzedaz13-14/

Partnerem przewodnika jest Mondelez International.

 

W przypadku pytań, prosimy o kontakt z:

Aleksandra Grzesiak

KarieraPlus.pl

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel.: +48 790 870 147

 

 

We wtorek 5 listopada 2013 producenci alkoholu oraz przedstawiciele handlu podpisali wspólny apel skierowany do posłów i senatorów, w którym zwracają się o zmniejszenie planowanej podwyżki akcyzy na alkohol (Rząd chce, aby zwiększyć podatek akcyzowy na napoje spirytusowe o 15% od stycznia 2014 roku).

alt

 

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis