Polska Izba Handlu zaprasza na bezpłatne szkolenia:
Sklep convenience – przyszłość dla małych i średnich placówek handlowych
Szkolenie jest adresowane do właścicieli i kierowników sklepów (optymalnie do 500 m2) oraz przedstawicieli handlowych dystrybutorów i producentów
Celem szkolenia jest poznanie motywacji do podejmowania przez konsumentów decyzji o zakupie w sklepie typu convenience. Przygotowanie do samodzielnego projektowania layout'u sklepu, ułożenia kategorii produktów i wystawienia produktów w obrębie kategorii.
Najbliższe szkolenia:
28-29.11.13 - Hotel ORLE, ul. Lazurowa 8, Gdańsk
5-6.12.13 - Hotel ACCADEMIA, al. 3 Maja 13, Ostrowiec Świętokrzyski
Szkolenie, zakwaterowanie oraz wyżywienie są bezpłatne (pokoje są dwuosobowe).
Uczestnicy muszą pokryć TYLKO koszty dojazdu na miejsce szkolenia.
Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o przesyłanie zgłoszeń:
imię i nazwisko, firma, e-mail i telefon kontaktowy oraz miasto szkolenia (Gdańsk lub Ostrowiec Świętokrzyski)
na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 728 253 660
w tytule maila proszę napisać: SZKOLENIA PIH -MIASTO
UWAGA: ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA – DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ
(terminy zgłoszeń: Gdańsk do 26 listopada, Ostrowiec Świętokrzyski do 3 grudnia)
Zarys programu szkolenia (szczegółowa agenda tematyczna tutaj):
1 dzień
10.00 - rejestracja uczestników i zakwaterowanie
11.00 - 14.00 szkolenie
14.00 - 15.00 obiad
15.00 - 18.00 szkolenie
19.00 - kolacja
2 dzień
8.00 - 9.30 śniadanie
10.00 - 14.00 szkolenie
14.00 - 15.00 obiad
15.00 - zakończenie szkolenia
Sklep convenience – przyszłość dla małych i średnich placówek handlowych
Szczegółowa tematyka szkolenia:
Ekspansja sieci dyskontowych na rynkach całej Europy doprowadziła do wypracowania przez czołowe sieci zachodnio - europejskie modelu sklepu convenience. Pod tym pojęciem mieszczą się wszelkie sposoby wpływania na zachowania konsumentów. Począwszy od wizualizacji zewnętrznej, w celu zachęcenia klienta do odwiedzenia placówki, poprzez wystrój i wyposażenie wnętrza sklepu, aby stworzyć przyjemną atmosferę dla prowadzenia długich zakupów. Kończąc na doborze i optymalizacji asortymentu oraz ustawieniu towarów na półce sklepowej, aby w oczach kupujących podnieść rzeczywistą wartość usługi.
Zestawienie omawianych zagadnień:
Elementy budowania przewagi konkurencyjne
Dobór asortymentu.
Zachowania konsumentów w sklepie
Kryteria rozmieszczenia kategorii produktów
Kryteria rozmieszczenia towarów w obrębie kategorii
Wpływ zachowań personelu na realizację polityki convenience
Uzyskane korzyści ze szkolenia:
Poznanie zagadnień związanych z kategorią convenience
Umiejętność analizy zmieniającej się sytuacji w otoczeniu własnego sklepu
Poznanie możliwości elastycznego reagowania na zmieniające się uwarunkowania rynkowe
Optymalizacja asortymentu i wielkości zapasów
Większa rentowność placówki
Zdecydowanie lepsze postrzeganie sklepu przez klienta.
Unia Europejska będzie chronić pracowników pozbawiając ich pracy?
12 listopada 2013 w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej odbyło się spotkanie w sprawie unijnej dyrektywy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług (dyr. 96/71/WE). Polska Izba Handlu wraz z innymi organizacjami złożyła na ręce ministra stanowisko dotyczące tego dokumentu, pełna treść znajduje się tutaj.
Polskie firmy zyskują przewagę konkurencyjną na rynkach europejskich dzięki jakości i elastyczności (szybkości) świadczonych usług. Dyrektywa, która ogranicza delegowanie pracowników do innych krajów UE w znacznym stopniu zmniejszy atrakcyjność polskich firm (Polska i Rumunia są krajami, które najczęściej korzystają z prawa do delegowania pracowników).
Przykładowo artykuł 3 dyrektywy, mówi o czasowym delegowaniu pracowników, proponowany zapis wprowadza absurdalną interpretację pojęcia czasowego delegowania. Przekształca je w delegowanie jednorazowe, zakładając, że nie można wysłać pracownika na miejsce w którym kiedykolwiek był delegowany inny pracownik – ogranicza to prace sezonowe, cykliczne oraz o charakterze wahadłowym.
Dyrektywa ma walczyć m.in. z tzw. firmami – skrzynkami pocztowymi, czyli przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność w państwie o wysokich kosztach pracy, rejestrującymi spółkę zależną w państwie o niskich kosztach pracy. Takie firmy są jednym z najbardziej problematycznych naruszeń prawnych, ale można z nimi walczyć poprzez całościową ocenę działalności analizując, np. miejsce, w którym delegujące przedsiębiorstwo ma siedzibę, miejsce, w którym rekrutowani są pracownicy, miejsce, w którym zawierana jest większość umów z klientami itd.
Z pewnością zwalczanie patologii na rynku pracy jest konieczne, ale nie poprzez źle skonstruowany projekt ograniczający działania firm. Według szacunków Komisji Europejskiej rocznie odbywa się ponad 1 mln delegowań w UE, z czego 230 tys. to pracownicy wysyłani z Polski. Zapisy tej dyrektywy doprowadzą do wykluczenia z rynku wewnętrznego UE rzetelnych polskich przedsiębiorców – chroni się pracowników, kosztem miejsc pracy – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.
Polska to największy eksporter usług w UE, proponowane zmiany mogą doprowadzić do upadku nawet 15 tysięcy polskich firm i likwidacji 340 tys. miejsc pracy. Unia Europejska opiera się na swobodnym przepływie dóbr, usług i siły roboczej – dyrektywa ta jest uderzeniem w fundamenty UE.
komunikat prasowy 14-11-2013
11 listopada Święto Niepodległości
jest najważniejszym polskim świętem narodowym.
Upamiętnia odzyskanie niepodległości w 1918 roku.
Warszawskie Centrum EXPO XXI
20-21 listopada 2013 r.
Podczas dwudniowych targów zostanie zaprezentowana oferta około 200 firm z Polski i Europy z zakresu wyposażenia i usług dla handlu. Wystawcy zaprezentują m.in. ofertę w zakresie projektowania sklepów, mebli i wyposażenia, kas fiskalnych i wag, systemów informatycznych do zarządzania sieciami handlowymi, programów lojalnościowych, usług outsourcingowych, usług finansowych, systemów zabezpieczeń i ochrony, usług doradczych, prawnych i consultingowych; towarów FMCG.
Targi odwiedzają osoby zarządzające i podejmujące decyzje w sieciach handlowych i gastronomicznych, osoby prowadzące niezależne placówki handlowe, a także zarządcy i najemcy centrów handlowych oraz firmy dostarczające wyposażenie dla sklepów, w tym lokalni dealerzy.
Targi RetailShow 2013:
ñ Wygodny dla zwiedzających podział wystawy na strefy: Store Design, Retail Technology oraz Equipment & Services.
ñ Salony tematyczne na targach: IT for Retail, e-Commerce & mobile, Gastro orazDigital Signage.
ñ The Perfect Store - modelowy sklep zbudowany po raz drugi na targach, gdzie w jednej wspólnej aranżacji prezentujemy innowacyjne urządzenia, meble i wyposażenie. Firmy uczestniczące w projekcie mają zapewnioną wyjątkową promocję, ponieważ sklep cieszy się wielkim zainteresowaniem odwiedzających. Dla gości to wyjątkowa okazja, aby sprawdzić, wypróbować i porównać wszystkie prezentowane rozwiązania i urządzenia w praktyce.
ñ Retail Congress - inspirująca konferencja dla sieci handlowych: trendy, nowe koncepty, design, technologie i zarządzanie. Drugi dzień konferencji poświęcony franczyzie: modele, wymagania i korzyści, projektowanie, zarządzanie, IT, prawo i księgowość.
ñ Retail Innovations Theatre - warsztaty i prezentacje otwarte dla wszystkich zwiedzających bezpośrednio na hali targowej.
ñ Digital Signage Trends – konferencja organizowana przez Polish Digital Signage Association przedstawiająca trendy w branży Digital Signage
ñ Innowacje Handlu - prestiżowy konkurs w rozszerzonej formule z nowymi kategoriami dla sieci handlowych.
ñ Rozbudowana aplikacja mobilna targów na systemy Android i iPhone, z możliwością umawiania spotkań i szeregiem bardzo przydatnych funkcji dla wystawców i zwiedzających.
Wstęp na targi dla zwiedzających jest bezpłatny po zarejestrowaniu na stronie www.retailshow.pl, lub w dniu targów na recepcji targowej. Organizatorem imprezy jest firma ECP Polska.
Informacji udziela:
Wojciech Smoktunowicz
tel: +48 22 865 0442
6 listopada gośćmi Roberta Łuchniaka (Radio Dla Ciebie) byli Maciej Ptaszyński, ekspert Krajowej Izby Gospodarczej, pełnomocnik Przewodniczącego Komitetu Handlu KIG i dyrektor Polskiej Izby Handlu, organizacji członkowskiej KIG oraz Magdalena Włodarczyk, dyrektor Krajowego Stowarzyszenia Przemysłu Tytoniowego.
Na rynku ukazał się najnowszy przewodnik KarieraPlus Sprzedaż, skierowany do osób zainteresowanych pracą w tym obszarze.
W pierwszym numerze Przewodnika KarieraPlus Sprzedaż znajdują się porady dotyczące wyboru ścieżki zawodowej, sytuacji na rynku pracy, procesu rekrutacyjnego oraz budowania swojej pozycji w branży. Przewodnik zawiera także informacje o możliwościach kariery oraz inspirujące rozmowy z osobami, którym udało się osiągnąć sukces.
Przewodnik KarieraPlus Sprzedaż jest dostępny uczelniach, na targach pracy i wybranych konferencjach branżowych. Na stronie KarieraPlus.pl dostępna jest również jego wersja elektroniczna: http://karieraplus.pl/przewodnik-sprzedaz13-14/
Partnerem przewodnika jest Mondelez International.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z:
Aleksandra Grzesiak
KarieraPlus.pl
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 790 870 147
We wtorek 5 listopada 2013 producenci alkoholu oraz przedstawiciele handlu podpisali wspólny apel skierowany do posłów i senatorów, w którym zwracają się o zmniejszenie planowanej podwyżki akcyzy na alkohol (Rząd chce, aby zwiększyć podatek akcyzowy na napoje spirytusowe o 15% od stycznia 2014 roku).