Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

RYDZ.jpgkzr-ss-spoem.jpgjabluszko.jpgmkwiech.jpgnomax.jpgLeroyMerlin.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgGama.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgmaxel.jpgmaxku.jpgfaktoriawin.jpggroszek_zolte.jpgfrisco.jpgbrico_kopia.jpgsezam.jpginmedio.jpglewiatan_new.jpgdelikatesy.jpgalpan.gifPODWOJNE_PALUSZKI.jpgKolporter.pngdesignum.jpgTK_logo_2016.jpgblysk.jpgabc.jpgintermarche_tabela.pngsolt_logo_male.jpgredlink.pngkontigo.pngbartnik.jpgalmares.jpgrabat.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgNovitus.pngpsd.jpgKoliber.jpgEurocash.jpgcomexmn.jpgdak1.jpg

Podczas Gali Polskiego Kongresu Napojowego 18 września w Szczyrku Waldemar Nowakowski, prezes PIH, wręczył wyróżnienia rankingu Równi w Biznesie zwycięzcom w kategorii napoje gazowane. 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 50 (9/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Polska Izba Handlu wyraża zaniepokojenie projektem rozporządzeń dyrektywy tytoniowej. Wymaga się, aby nowe obowiązki w zakresie śledzenia wyrobów tytoniowych zaczęły obowiązywać od maja 2019 r., a wciąż nie jest jasne, czego się oczekuje od sektora handlu. 

Komisja Europejska zakłada przyjęcie rozporządzeń wykonawczych do końca 2017, ale pierwszy projekt tych rozporządzeń ukazał się dopiero na początku września i państwa członkowskie, w tym Polska, nie miały możliwości ich analizy. Jest to tym bardziej niepokojące, że rozpoczęcie wdrażania systemu śledzenia ruchu i pochodzenia wyrobów rozpocznie się już w 2018. Takie tempo prac uniemożliwia ustanowienie i przetestowanie zaproponowanego systemu w odpowiednim czasie.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła w sierpniu 2017 o 8,8% rok do roku – dane Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR

Jak wynika z danych CMR, w sierpniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,1% wyższa niż w lipcu 2017 r. i o 8,8% wyższa niż w sierpniu 2016 r. Do wzrostów przyczyniła się głównie fala upałów na początku miesiąca, która przełożyła się na większy niż w lipcu popyt na napoje i lody.

Szósta odsłona raportu Polskiej Izby Handlu „Równi w Biznesie” to analiza rynku producentów soków i nektarów. Pokazuje ona, którzy z nich w sposób partnerski traktują zarówno handel małopowierzchniowy, jak i wielkoformatowy.

Ranking promuje dobre praktyki biznesowe i zachęca do dyskusji nad sytuacją handlu detalicznego w Polsce, ale też przełamuje wiele stereotypów na temat rozkładu sił na rynku spożywczym.

Bezpłatne szkolenie PIH

Wpływ ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej na działalność przedsiębiorców

Jak wynika z danych CMR, w lipcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1% niższa niż w w czerwcu 2017 r. i o 3,3% wyższa niż w lipcu 2016 r. Liczba transakcji zaraportowanych w ostatnim miesiącu była o 2% niższa niż w lipcu 2016 r.

W porównaniu z czerwcem br. średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła o 1,6%. W lipcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,07 zł, czyli o 5,3% więcej niż rok wcześniej. 

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 59 (12/2018)

bryt napis

Webinarium o e-Sprawozdania Finansowych spółek za 2018 r.

29 stycznia i 5 lutego

banner webinarium 400x300

Konferencja Quo Vadis Szkolenia

22 lutego 2109

Warszawa

QuoVadis400x300 02 2

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Targi Warsaw Pack

5 - 7 marca 2019

Warszawa

PACK AD 400x300

Bellavita Expo

7-9 marca 2019

Warszawa

banner ChamberOfCommercePoland 300x400