Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

kontigo.pngmkwiech.jpgkzr-ss-spoem.jpgabc-logo.pngCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngbrico_kopia.jpgalpan.gifpsd.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgeuro-sklep-d.pnglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgTK_logo_2016mini.jpgBrainPoint-logo-kolor.pnglogo-zabka-01.jpgEurocash.jpgfrisco.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngblysk.jpgLeroyMerlin.jpgODIDO.pngfaktoriawin.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgbig_ben.jpgMyShop_jpg.jpgabc-d.pnglewiatan_new.jpgarsenal.pngmaxku.jpgmaxel.jpgKoliber.jpgalmares.jpggroszek.jpgRYDZ.jpgintermarche_tabela.pngdelikatesy.jpgMASPEX_RGB_m.jpg

alt

 

Polska Izba Handlu

zaprasza na konferencję prasową

 

Dyrektywa o delegowaniu pracowników –

UE wyklucza z europejskiego rynku usług polskie firmy

 

 

Unia Europejska w ramach dyrektywy o delegowaniu pracowników chce walczyć z naruszeniami na rynku pracy, jednak poprzez zapisy w projekcie de facto uniemożliwia działanie uczciwych firm.

 

Polska jest największym eksporterem usług w UE (rocznie z Polski odbywa się ok. 340 tys. delegowań) – wprowadzenie tej dyrektywy wyklucza z rynku wewnętrznego UE polskie firmy usługowe.

 

Szerzej problem przedstawią:

Stefan Schwarz – ekspert Inicjatywy Mobilności Pracy

Maciej Ptaszyński – dyrektor Polskiej Izby Handlu

Sebastian Filipek-Kaźmierczak – ekspert Polskiej Izby Handlu

Radosław Gałka - ekspert Polskiej Izby Handlu


Zapraszamy na konferencję we wtorek

 26 listopada br. o godz. 11.00

w Centrum Prasowym PAP, ul. Bracka 6/8 w Warszawie

 

Kontakt: Joanna Chilicka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">'+addy_text76666+'<\/a>'; //--> , Tel.: +48 728 253 660

 

 

 

Bezpłatne warsztaty z prawa pracy

Czas pracy – zmiany po 23 sierpnia 2013

Rozwiązywanie umów o pracę – możliwości, trudności

Środa, 4 grudnia
10:00 – 13:00

siedziba kancelarii FKA
ul. Królewska 16, V piętro

W 2013 r. roku weszło w życie kilka nowelizacji Kodeksu pracy. Warsztaty, do udziału w których Państwa zapraszamy, przedstawiają praktyczne skutki wdrożenia najważniejszych z nich. Program uwzględnia również najciekawsze orzecznictwo sądowe i kontrowersje wokół istotnych zagadnień.

Agenda

10:00 – 11:15

Czas pracy – zmiany po 23 sierpnia 2013

§Pojęcie czasu pracy – co ono oznacza dla pracodawcy a co dla pracownika

§Prawo do odpoczynku

§Systemy i rozkłady czasu pracy – rodzaje

§Elastyczny czas pracy 

11:15 – 11:45 przerwa na kawę

11:45 – 13:00

Rozwiązywanie umów o pracę – możliwości, trudności, najnowsze orzecznictwo SN

§Sposoby rozwiązania umowy o pracę

§Jak liczyć terminy?

§Kontrowersje wokół formy wypowiedzenia 

§Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia  

§Roszczenia pracownicze

Prowadzący: r. pr. Jolanta Zarzecka-Sawicka

Potwierdzenie uczestnictwa prosimy przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

O rejestracji decyduje kolejność zgłoszeń.

Prosimy o wysłanie wiadomości zawierającej następujące informacje: imię i nazwisko, stanowisko, firma.

Więcej informacji udzieli: Diana Tavera 

T: + 48 22 581 44 34

alt

 

20 listopada 2013 Polska Izba Handlu wzięła udział w spotkaniu inauguracyjnym Zespołu Roboczego Narodowego Banku Polskiego ds. badania kosztów instrumentów płatniczych na rynku polskim.

Zaprezentowane zostały badania kosztów instrumentów płatniczych oraz doświadczenia w tym zakresie na rynkach zagranicznych. Następnie przedstawiono założeni a polskiego badania, jego metodykę oraz program prac. Było to spotkanie inauguracyjne, gdzie ustalono zasady organizacji pracy.

Członkami  Zespołu Roboczego Narodowego Banku Polskiego ds. badania kosztów instrumentów płatniczych na rynku polskim są przedstawiciele:

- Narodowego Banku Polskiego,

- banków,

- organizacji zrzeszającej banki,

- podmiotów infrastruktury płatniczej,

- organizacji zrzeszającej akceptantów (Polska Izba Handlu),

- organizacji zrzeszającej konsumentów. 

altPolska Izba Handlu otrzymała od Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej broszury z załączonymi płytami CD zawierające 300 standardów kompetencji zawodowych, wśród nich znajdują się stanowiska związane z handlem. Materiały te są głównym rezultatem projektu PO KL Rozwijanie zbioru krajowych standardów kompetencji zawodowych wymaganych przez pracowników.

Zapraszamy do zapoznawania się z tymi materiałami.

 

alt

Polska Izba Handlu zaprasza na bezpłatne szkolenia:

Sklep convenience – przyszłość dla małych i średnich placówek handlowych

Szkolenie jest adresowane do właścicieli i kierowników sklepów (optymalnie do 500 m2) oraz przedstawicieli handlowych dystrybutorów i producentów

Celem szkolenia jest poznanie motywacji do podejmowania przez konsumentów decyzji o zakupie w sklepie typu convenience. Przygotowanie do samodzielnego projektowania layout'u sklepu, ułożenia kategorii produktów i wystawienia produktów w obrębie kategorii.

 

Najbliższe szkolenia:

28-29.11.13 - Hotel ORLE, ul. Lazurowa 8, Gdańsk

5-6.12.13 - Hotel ACCADEMIA, al. 3 Maja 13, Ostrowiec Świętokrzyski

Szkolenie, zakwaterowanie oraz wyżywienie są bezpłatne (pokoje są dwuosobowe).

Uczestnicy muszą pokryć TYLKO koszty dojazdu na miejsce szkolenia.

 

Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o przesyłanie zgłoszeń:

 imię i nazwisko, firma, e-mail i telefon kontaktowy oraz miasto szkolenia (Gdańsk lub Ostrowiec Świętokrzyski)

 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 728 253 660

w tytule maila proszę napisać: SZKOLENIA PIH -MIASTO

UWAGA: ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA – DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ

(terminy zgłoszeń: Gdańsk do 26 listopada, Ostrowiec Świętokrzyski do 3 grudnia)

 

Zarys programu szkolenia (szczegółowa agenda tematyczna tutaj):

1 dzień

10.00 - rejestracja uczestników i zakwaterowanie

11.00 - 14.00 szkolenie

14.00 - 15.00 obiad

15.00 - 18.00 szkolenie

19.00 - kolacja

2 dzień

8.00 - 9.30  śniadanie

10.00 - 14.00 szkolenie

14.00 - 15.00 obiad

15.00 - zakończenie szkolenia

 

Sklep convenience – przyszłość dla małych i średnich placówek handlowych

Szczegółowa tematyka szkolenia:

Ekspansja sieci dyskontowych na rynkach całej Europy doprowadziła do wypracowania przez czołowe sieci zachodnio - europejskie modelu sklepu convenience. Pod tym pojęciem  mieszczą się wszelkie sposoby wpływania na zachowania konsumentów. Począwszy od wizualizacji zewnętrznej, w celu zachęcenia klienta do odwiedzenia placówki, poprzez wystrój i wyposażenie wnętrza sklepu, aby stworzyć przyjemną atmosferę dla prowadzenia długich zakupów. Kończąc na doborze i optymalizacji asortymentu oraz ustawieniu towarów na półce sklepowej, aby w oczach kupujących podnieść rzeczywistą wartość usługi.

Zestawienie omawianych zagadnień:

Elementy budowania przewagi konkurencyjne

Dobór asortymentu.

Zachowania konsumentów w sklepie

Kryteria rozmieszczenia kategorii produktów

Kryteria rozmieszczenia towarów w obrębie kategorii

Wpływ zachowań personelu na realizację polityki convenience

 

Uzyskane korzyści ze szkolenia:

Poznanie zagadnień związanych z kategorią convenience

Umiejętność analizy zmieniającej się sytuacji w otoczeniu własnego sklepu

Poznanie możliwości elastycznego reagowania na zmieniające się uwarunkowania rynkowe

Optymalizacja asortymentu i wielkości zapasów

Większa rentowność placówki

Zdecydowanie lepsze postrzeganie sklepu przez klienta.

 

 

 

 

 

 

altUnia Europejska będzie chronić pracowników pozbawiając ich pracy?

12 listopada 2013 w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej odbyło się spotkanie w sprawie unijnej dyrektywy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług (dyr. 96/71/WE). Polska Izba Handlu wraz z innymi organizacjami złożyła na ręce ministra stanowisko dotyczące tego dokumentu, pełna treść znajduje się tutaj.

Polskie firmy zyskują przewagę konkurencyjną na rynkach europejskich dzięki jakości i elastyczności (szybkości) świadczonych usług. Dyrektywa, która ogranicza delegowanie pracowników do innych krajów UE w znacznym stopniu zmniejszy atrakcyjność polskich firm (Polska i Rumunia są krajami, które najczęściej korzystają z prawa do delegowania pracowników).

Przykładowo artykuł 3 dyrektywy, mówi o czasowym delegowaniu pracowników, proponowany zapis wprowadza absurdalną interpretację pojęcia czasowego delegowania. Przekształca je w delegowanie jednorazowe, zakładając, że nie można wysłać pracownika na miejsce w którym kiedykolwiek był delegowany inny pracownik – ogranicza to prace sezonowe, cykliczne oraz o charakterze wahadłowym.

Dyrektywa ma walczyć m.in. z tzw. firmami – skrzynkami pocztowymi, czyli przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność w państwie o wysokich kosztach pracy, rejestrującymi spółkę zależną w państwie o niskich kosztach pracy. Takie firmy są jednym z najbardziej problematycznych naruszeń prawnych, ale można z nimi walczyć poprzez całościową ocenę działalności analizując, np. miejsce, w którym delegujące przedsiębiorstwo ma siedzibę, miejsce, w którym rekrutowani są pracownicy, miejsce, w którym zawierana jest większość umów z klientami itd.

Z pewnością zwalczanie patologii na rynku pracy jest konieczne, ale nie poprzez źle skonstruowany projekt ograniczający działania firm. Według szacunków Komisji Europejskiej rocznie odbywa się ponad 1 mln delegowań w UE, z czego 230 tys. to pracownicy wysyłani z Polski. Zapisy tej dyrektywy doprowadzą do wykluczenia z rynku wewnętrznego UE rzetelnych polskich przedsiębiorców – chroni się pracowników, kosztem miejsc pracy – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Polska to największy eksporter usług w UE, proponowane zmiany mogą doprowadzić do upadku nawet 15 tysięcy polskich firm i likwidacji 340 tys. miejsc pracy. Unia Europejska opiera się na swobodnym przepływie dóbr, usług i siły roboczej – dyrektywa ta jest uderzeniem w fundamenty UE. 

komunikat prasowy 14-11-2013

 

alt

 

11 listopada Święto Niepodległości 

jest najważniejszym polskim świętem narodowym.

Upamiętnia odzyskanie niepodległości w 1918 roku.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis