Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

brico_kopia.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngintermarche_tabela.pnginmedio.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgalmares.jpgTK_logo_2016.jpgpsd.jpgrabat.jpglogo-zabka-01.jpgEurocash.jpgblysk.jpgnomax.jpgbig_ben.jpggroszek_zolte.jpgcomexmn.jpgjabluszko.jpgMyShop_jpg.jpgmaxku.jpgmaxel.jpgkzr-ss-spoem.jpgGama.jpgmkwiech.jpgKoliber.jpgdelikatesy.jpglewiatan_new.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgRYDZ.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgsezam.jpgfaktoriawin.jpgkontigo.pngalpan.gifredlink.pngabc.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgfrisco.jpgLeroyMerlin.jpgsolt_logo_male.jpgdesignum.jpg

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 64 (10/2019)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

 

Co w nim znajdziesz?

Waldemar Nowakowski, prezes PIH, gratuluje wszystkim nowym posłom i senatorom oraz wskazuje, kierunki, którymi warto się zająć w nadchodzącej kadencji.

PIH wspiera działania na rzecz rozwoju kompetencji

Dlaczego warto wybrać się na targi WorldFood?

PIH na wydarzeniach branżowych?

Obchody Jubileuszu 150-lecia Społem

Sprzedaż we wrześniu w sklepach małoformatowych do 300 m2

Ranking Równi w Biznesie: Alkohole równe dla wszystkich

Magdalena Kot: Zarządzanie projektami a dzielenie się wiedzą w organizacji

Grupa Muszkieterów: Prawie 5,7 miliarda złotych obrotów po trzech kwartałach 2019 roku

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu we wrześniu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,1% wyższa niż rok wcześniej, choć liczba transakcji nieznacznie spadła. W porównaniu z sierpniem 2019 r. obroty placówek małoformatowych spadły o 10%, a liczba transakcji zmniejszyła się o 8,5%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 we wrześniu 2019 r.: -10% mdm ,+7,1% rdr

W związku z pracami Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP w imieniu Krajowej Izby Gospodarczej  prosimy o wypełnienie poniższych ankiet.

Badanie dotyczy:

1) wpływu deklarowanego podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 4000 zł do końca 2023 roku ANKIETA

2) zniesienie limitu 30-krotności składek na ZUS. Ankieta skierowana jest do firm/instytucji zatrudniających kogoś, kto zostanie objęty nową regulacją (na podstawie umowy o pracę zarabia rocznie kwotę powyżej 30 średnich pensji – w 2019 r. 11 912 zł brutto miesięcznie, 142,9 tys. zł. rocznie) ANKIETA

Coraz więcej największych producentów piwa, wódki i whisky oferuje podobny asortyment w zbliżonych cenach we wszystkich kanałach sprzedaży – wynika z 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”. Jest to szczególnie ważne dla klientów, którzy ponad 40% dóbr szybko zbywalnych i 70% piwa kupują w sklepach małoformatowych.

- Mieliśmy problemy z producentami, którzy nie widzieli nic złego w tym, że pół litra piwa w puszce jest w innych kanałach sprzedaży o jedną trzecią tańsze niż w butelkach tej samej pojemności w sklepach małoformatowych. Dla konsumentów był to oczywiście problem. Na szczęście to podejście producentów zaczęło się zmieniać – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

Lider poprzednich dwóch edycji rankingu Browar Namysłów został przejęty przez Grupę Żywiec (Heineken). Nie poprawiło to jednak pozycji tego koncernu w rankingu, ponieważ znalazł się on na 4. miejscu (w 2018 r. był 3.). Czołowe miejsca zajmują dwaj najmniejsi z czołowych producentów piwa: Perła – Browary Lubelskie i Van Pur. W porównaniu z poprzednim rokiem awansował największy gracz na rynku – Kompania Piwowarska (Asahi), który jest 3 (w 2018 r. był 5.).

25 największych producentów mleka, śmietany, jogurtów i pozostałych wybranych najpopularniejszych kategorii produktów, oferowanych w sklepowych ladach chłodniczych, zostało ocenionych przez analityków Grupy Eurocash pod kątem ich strategii wobec małopowierzchniowych sklepów detalicznych. Wyniki zostały przedstawione w ramach 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”.

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu w sierpniu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,2% wyższa niż rok wcześniej, mimo niewielkiego spadku transakcji. W porównaniu z lipcem 2019 r. obroty placówek małoformatowych zwiększyły się o 2,3%, a liczba transakcji wzrosła o 1%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w sierpniu 2019 r.: +2,3% mdm  , +7,2% rdr .

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +5%.

Produkt Polski logo

PRODUKT POLSKI – KUPUJ ŚWIADOMIE

Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi? Znak „Produkt polski” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców.Aby ułatwić konsumentom identyfikację produktów wytworzonych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „Produkt polski” i zasady jego stosowania. Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju. Więcej o znaku „Produkt polski”

Wybierając żywność z oznaczeniem „Produkt polski”, konsument ma pewność, że została ona wytworzona w kraju i z rodzimych surowców. Przy bogatej ofercie na sklepowych półkach ma to niebagatelne znaczenie, a w efekcie przyczynia się także do budowania patriotyzmu konsumenckiego i wsparcia sprzedaży polskiej żywności.

Więcej na stronie kamanii. 

 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 63 (8/2019)

kliknij tutaj

 

PIH logo n mini

 

Co w nim znajdziesz?

Waldemar Nowakowski, prezes PIH: Propozycja PIH dot. ustawy o marnowaniu żywności została uwzględniona przez parlamentarzystów w nowych przepisach. Z obowiązkówzwiązanych z ustawą zwolnione będą sklepy do 400m2 przez okres dwóch lat.

 Zmiany w sukcesji – kierunek dobry, ale przedsiębiorcy potrzebują więcej.

 Maciej Ptaszyński, dyrektor PIH: Współpraca z agencją PR powinna mieć charakter ciągły.

 Nowe zasady płatności kartami. Będzie bezpieczniej.

 Jak miasta ograniczają sprzedaż alkoholu? Sprawdziliśmy to półtora roku po uchwaleniu przepisów, które im to umożliwiły.

 Archaiczne przepisy o sprzedaży alkoholu przez internet blokują rozwój polskich firm.

 Sprzedaż w lipcu w sklepach małoformatowych do 300 m2 oraz w supermarketach od 301 m2 do 2500 m2 z wyłączeniem dyskontów.

 Wracamy z rankingiem „Równi w Biznesie”. Sprawdź pierwsze wyniki w kategorii kulinaria.

Ponad 3,72 miliarda zł obrotów Grupy Muszkieterów po pierwszym półroczu 2019 r.

Jak wynika z danych CMR i PIH, w lipcu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,2% wyższa niż w lipcu 2018 r., chociaż liczba transakcji była nieco niższa niż rok temu. W porównaniu z czerwcem 2019 r. odnotowano w tym formacie placówek spadek zarówno obrotów (o 3,1%), jak i liczby transakcji (o 4,5%).

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w lipcu 2019 r.: -3,1% mdm   , rdr + 6,2%.

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła +7%.

Do 31 lipca 2019 r. należy zmienić oznaczenia literowe dla stawek VAT w kasach rejestrujących. 

  1. Podatnik ma obowiązek zaprogramować tylko te stawki VAT, których używa, nie musi programować wszystkich oznaczeń. Jeżeli nie występuje u niego dany rodzaj sprzedaży, np. nie występują usługi zwolnione z VAT, wówczas nie musi programować na kasie litery „E”,
  2. Podatnik może sam przeprowadzić zmiany w programowaniu stawek VAT, bez konieczności udziału serwisanta.

Poniżej przedstawiamy przyporządkowanie stawek poszczególnym literom

  • literze „A” – jest przypisana stawka podstawowa podatku w wysokości 23%,
  • literze „B” – jest przypisana stawka obniżona podatku w wysokości 8%,
  • literze „C” – jest przypisana stawka obniżona podatku w wysokości 5%,
  • literze „D” – jest przypisana stawka obniżona podatku w wysokości 0%,
  • literze „E” – jest przypisane zwolnienie od podatku,
  • literze „F” i „G” – są przypisane pozostałe stawki podatku, w tym wartość 0% (zero techniczne).

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. poz. 816)

Źródło mf.gov.pl

Ponad 160 największych producentów aż 29 kategorii artykułów żywnościowych zostało ocenionych przez analityków Grupy Eurocash pod kątem ich strategii wobec małopowierzchniowych sklepów detalicznych. Okazuje się, że wielu z nich nie traktuje tak samo klientów z różnych rodzajów sklepów. Wyniki obliczeń wykonanych na podstawie posiadanych danych Nielsena są właśnie prezentowane w ramach 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 68 (9/2020)

bryt napis

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

BT

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Bezpieczeństwo - kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

Targi Opakowań i Technologii Pakowania

18-19 listopada 2020

Sosnowiec

opak wag 400x300px kopia