Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Shell_Pecten-CMYK.jpgmaxel.jpgMyShop_jpg.jpgInventage.pngbrico_kopia.jpgdelikatesy.jpgalpan.gifbig_ben.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngTK_logo_2016mini.jpgfaktoriawin.jpglogo-zabka-01.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngODIDO.pngblysk.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngFlexee-Orangered-RGB.jpgfrisco.jpgLeroyMerlin.jpgMASPEX_RGB_m.jpgmkwiech.jpgabc-d.pngEurocash.jpgkontigo.pngpsd.jpgarsenal.pngalmares.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgabc-logo.pngintermarche_tabela.pngShell_logo.svg.pnglewiatan_new.jpgKoliber.jpgmaxku.jpgkzr-ss-spoem.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngRYDZ.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpggroszek.jpgeuro-sklep-d.png

Mamy przyjemność poinformować, że do grona członków Polskiej Izby Handlu dołączyła firma Edenred, wspierająca przedsiębiorstwa w budowaniu programów motywacyjnych i lojalnościowych. Edenred oferuje m.in. karty lunchowe  wygodną forma benefitu, który znacząco wpływa na satysfakcję z pracy. 

Cieszymy się, że możemy powitać ją wśród członków Polskiej Izby Handlu.

 

 

 

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, we wrześniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mbyła o 11,6% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,5%  porównaniu z wrześniem 2021 r.

Miło nam poinformować, że Izba została patronem Targów Franczyza 2022, które odbędą się w dniach 20-22 października 2022 r. w Warszawie.

Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, kilkaset konceptów franczyzowych i tysiące przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką. Swój pomysł na firmę prezentują tu przedstawiciele znanych marek z kraju u zagranicy, którzy aktywnie szukają przyszłych franczyzobiorców. Odwiedzający mają do wyboru licencje sieci franczyzowych z kilkunastu branż.

Zachęcamy do zapoznania się z informacją prasową na temat wydarzenia.

W tym roku po raz drugi została wręczona specjalna nagroda Retail Champion – Wybrany przez konsumentów. To szczególne wyróżnienie na rynku retail/FMCG, które zostaje przyznane sieciom detalicznym przez ich konsumentów. Jej celem jest wyróżnienie sieci detalicznych działających w poszczególnych formatach na polskim rynku, szczególnie takich, które wprowadzają rozwiązania doceniane przez kupujących. Badania zostały przeprowadzone przez niezależną polską firmę badawczą GFK Polonia.

Produkty markowe stanowią 95% sprzedaży w małoformatowych sklepach sieciowych. Tak znaczący udział wydatków na markowe produkty w sieciowych sklepach małoformatowych czyni z nich ważny kanał sprzedaży tych artykułów. Tymczasem producenci nadal oferują niezależnej części rynku gorsze warunki współpracy niż sieciom dyskontów czy supermarketów (w których udział produktów markowych w sprzedaży jest znacząco niższy). Potwierdzają to wyniki najnowszego Rankingu Równi w Biznesie, przygotowywanego cokwartalnie przez Grupę Eurocash.

W związku z rozpoczęciem prac w Sejmie nad projektem ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw  wdrażającą dyrektywę Omnibus Polska Izba Handlu przedstawia główne uwagi w tym zakresie. Uwagi te przesłaliśmy jeszcze przed rozpoczecięm prac w Sejmie do Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Polska Izba Handlu została partnerem instytucjonalnym Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2022.

Forum Rynku Spożywczego i Handlu to największa i prestiżowa konferencja poświęcona sektorowi spożywczemu, handlowemu i HoReCa w Polsce. Wydarzenie odbywa się z udziałem najważniejszych producentów, dostawców i liderów rynku handlowego, a także przedstawicieli rządu i organizacji branżowych. Prelegenci rozmawiać będą między innymi o tym, jak branża powinna zareagować na zmienną rzeczywistość, w tym inflację i wzrost cen, o ekoprodukcji i gospodarce cyrkularnej, rosnącym znaczeniu produkcji roślinnej żywności oraz o tym, co czeka branżę HoReCa.

14 września Ministerstwo Sprawiedliwości udostępniło przedstawicielom branży założenia do projektu ustawy o franczyzie z prośbą o zgłaszanie w tym przedmiocie ewentualnych uwag, propozycji i komentarzy. Polska Izba Handlu i jej członkowie z najwyższą uwagą przeanalizują propozycję założeń i będą brać udział w procesie konsultacji.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis