Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

STOCKLogo_Poland_FullColour.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgeuro-sklep-d.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgdelikatesy.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngEurocash.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngODIDO.pngKoliber.jpgmkwiech.jpgShell_logo.svg.pngMyShop_jpg.jpgInventage.pngfaktoriawin.jpgTK_logo_2016mini.jpgbig_ben.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngalmares.jpgintermarche_tabela.pngLeroyMerlin.jpgmaxel.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgkzr-ss-spoem.jpggroszek.jpgabc-d.pngMASPEX_RGB_m.jpgabc-logo.pngRYDZ.jpgarsenal.pngbrico_kopia.jpglewiatan_new.jpglogo-zabka-01.jpgblysk.jpgpsd.jpgalpan.gifShell_Pecten-CMYK.jpgkontigo.pngmaxku.jpgfrisco.jpg

Przedstawiciele branży handlowej spotkają się 23-24 listopada br. na Międzynarodowych Targach Wyposażenia Sklepów RetailShow w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To wiodące wydarzenie sektora retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku będzie ono szczególne ze względu na innowacyjność prezentowanych rozwiązań opartych na automatyzacji i robotyzacji, rozwiniętych w czasie pandemii.

Atrakcją targów będzie Modelowy SklepTo serce targów RetailShow 2022, do którego dociera każdy odwiedzający, by w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić funkcjonowanie zaprezentowanych tam produktów. Tegoroczna ekspozycja, dostępna w dniach 23-24 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie, przybliży nowatorskie rozwiązania wypracowane w czasie pandemii i najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni handlowych.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat wydarzenia oraz ekspozycji na stronie.

 

W odpowiedzi na zaproszenie do przesłania uwag do Założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy Polska Izba Handlu, przedstawiła swoje stanowisko. Zwróciliśmy uwagę na fakt, że sektor franczyzy jest niezwykle zróżnicowany pod kątem branż oraz modeli biznesowych, przez co charakteryzuje się mnogością szczegółowych rozwiązań i ustaleń między stronami umowy franczyzy. Jako przedstawiciele franczyzodawców doceniamy troskę ustawodawcy o sytuację franczyzobiorców, czyli potencjalnie słabszej strony stosunku prawnego. Jednakże po lekturze propozycji założeń regulacji obawiamy się, że wbrew intencjom jej autorów, może ona zaszkodzić tym, których miała chronić. Dlatego też w naszym stanowisku staraliśmy się przestrzec przed negatywnymi konsekwencjami nadmiernego uregulowania franczyzy, sektora szczególnie istotnego z perspektywy małych i średnich przedsiębiorców, a tym samym do upośledzenia go na tle innych modeli biznesowych.

Stoimy na stanowisku, że ze względu na objęcie potencjalną regulacją tak ogromnej rzeszy Polaków, zróżnicowanie przedsięwzięć, których będzie ona dotyczyć oraz głębokość zmian, sięgających fundamentów modeli biznesowych, proces zmierzający do uregulowania franczyzy powinien być prowadzony ze szczególną ostrożnością. Podkreśliliśmy o procedowanie w duchu Konstytucji Biznesu oraz z uwzględnieniem czasu potrzebnego przedsiębiorcom na zaprezentowanie stanowisk bazujących na praktyce rynkowej, zrozumienie zmian zachodzących w ich otoczeniu prawnym oraz dostosowanie się do nich.

Z pośród wielu uwag przedstawionych w naszym piśmie ministerstwu zwróciliśmy uwagę na elementy, które w ocenie branży zawierają istotne nieścisłości, zarówno z perspektywy praktyki biznesu, jak i porządku prawa.

Mamy przyjemność poinformować, że do grona członków Polskiej Izby Handlu dołączyła firma Edenred, wspierająca przedsiębiorstwa w budowaniu programów motywacyjnych i lojalnościowych. Edenred oferuje m.in. karty lunchowe  wygodną forma benefitu, który znacząco wpływa na satysfakcję z pracy. 

Cieszymy się, że możemy powitać ją wśród członków Polskiej Izby Handlu.

 

 

 

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, we wrześniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mbyła o 11,6% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,5%  porównaniu z wrześniem 2021 r.

Miło nam poinformować, że Izba została patronem Targów Franczyza 2022, które odbędą się w dniach 20-22 października 2022 r. w Warszawie.

Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, kilkaset konceptów franczyzowych i tysiące przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką. Swój pomysł na firmę prezentują tu przedstawiciele znanych marek z kraju u zagranicy, którzy aktywnie szukają przyszłych franczyzobiorców. Odwiedzający mają do wyboru licencje sieci franczyzowych z kilkunastu branż.

Zachęcamy do zapoznania się z informacją prasową na temat wydarzenia.

W tym roku po raz drugi została wręczona specjalna nagroda Retail Champion – Wybrany przez konsumentów. To szczególne wyróżnienie na rynku retail/FMCG, które zostaje przyznane sieciom detalicznym przez ich konsumentów. Jej celem jest wyróżnienie sieci detalicznych działających w poszczególnych formatach na polskim rynku, szczególnie takich, które wprowadzają rozwiązania doceniane przez kupujących. Badania zostały przeprowadzone przez niezależną polską firmę badawczą GFK Polonia.

Produkty markowe stanowią 95% sprzedaży w małoformatowych sklepach sieciowych. Tak znaczący udział wydatków na markowe produkty w sieciowych sklepach małoformatowych czyni z nich ważny kanał sprzedaży tych artykułów. Tymczasem producenci nadal oferują niezależnej części rynku gorsze warunki współpracy niż sieciom dyskontów czy supermarketów (w których udział produktów markowych w sprzedaży jest znacząco niższy). Potwierdzają to wyniki najnowszego Rankingu Równi w Biznesie, przygotowywanego cokwartalnie przez Grupę Eurocash.

W związku z rozpoczęciem prac w Sejmie nad projektem ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw  wdrażającą dyrektywę Omnibus Polska Izba Handlu przedstawia główne uwagi w tym zakresie. Uwagi te przesłaliśmy jeszcze przed rozpoczecięm prac w Sejmie do Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis