Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Eurocash.jpgpsd.jpgabc-logo.pngalmares.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgfrisco.jpgkontigo.pnglewiatan_new.jpgInventage.pngintermarche_tabela.pngdelikatesy.jpgRYDZ.jpgCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngbrico_kopia.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngMyShop_jpg.jpggroszek.jpgmaxel.jpgTK_logo_2016mini.jpgShell_logo.svg.pngfaktoriawin.jpgShell_Pecten-CMYK.jpgbig_ben.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgkzr-ss-spoem.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgalpan.giflogo-zabka-01.jpgMASPEX_RGB_m.jpgeuro-sklep-d.pngLeroyMerlin.jpgKoliber.jpgabc-d.pngblysk.jpgmaxku.jpgmkwiech.jpgODIDO.pngSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngBrainPoint-logo-kolor.pngarsenal.png

Pod koniec stycznia minęło półtora roku, odkąd funkcjonuje samoregulacja sektora franczyzy. Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy z sukcesami zakończył rok 2022: podwoił liczbę sygnatariuszy i objął kolejne duże sieci franczyzowe. Pod wynikającymi z samoregulacji zobowiązaniami podpisało się już ponad 40 marek franczyzowych działających na polskim rynku. Wśród nich w ubiegłym roku znalazł się McDonald’s Polska – pionier modelu franczyzowego i jeden z jego najważniejszych przedstawicieli w Polsce i na świecie. 

Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy 2023 to najważniejsza konferencja i targi B2B integrujące branżę mięsną oraz producentów zamienników roślinnych. Tegoroczna edycja odbędzie się już 2 marca w hotelu Airport Okęcie w Warszawie i koncentrować się będzie wokół wyzwań, z jakimi musi zmierzyć się branża mięsna, oraz perspektyw dynamicznie rozwijającej się branży producentów roślinnych alternatyw.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w grudniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9,3% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 1,6% w porównaniu z grudniem 2021 r.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w listopadzie 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13,3% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 1,4% w porównaniu z listopadem 2021 r.

Rusza ogólnopolska kampania online Fundacji Forum Konsumentów: "Żyj oryginalnie. Podrobione produkty. Podrobiony styl". Akcja ma zwrócić uwagę na temat podróbek, zniechęcić do ich kupowania i zmotywować do zakupu produktów oryginalnych. Według oficjalnych danych nawet 20% Polaków kupuje podrobione produkty. Według Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej 44% młodych Polaków celowo kupiło podróbkę, a 19% świadomie uzyskało dostęp do pirackich treści.

01 zo ad 1200x628

 

Dla producentów chipsów, piwa, słodyczy, napojów gazowanych i innych kategorii produktów, po które kibice chętnie sięgają podczas oglądania meczu, mistrzostwa świata w piłce nożnej to szansa na dodatkową sprzedaż. Czy producenci to wykorzystają i docenią potencjał sklepów lokalnych, w których konsumenci bardzo często zaopatrują się tuż przed meczem? Z najnowszego rankingu Równi w Biznesie, przygotowywanego cokwartalnie przez Grupę Eurocash, wynika, że niektórzy producenci tych kategorii nadal oferują niezależnej części rynku gorsze warunki współpracy niż centralnie zarządzanym sieciom dyskontów czy supermarketów. A to w kanale sklepów lokalnych udział wydatków na markowe produkty wynosi średnio 95 proc.W przeciwieństwie do m.in. dyskontów, które coraz mocniej promują marki własne.

W dniu dzisiejszym Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Rada Centrów Handlowych wystosowały wspólny apel do Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej o niepodpisywanie nowelizacji Kodeksu karnego z uwagi na istotny dla branży handlowej zapis o podwyższeniu progu wykroczenia w przypadku kradzieży.

Treść apelu jest dostępna tutaj.

 

Jak wynika z danych CMR Panel i PIH w październiku 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 13,8% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 2,2% w porównaniu z październikiem 2021 r.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis