Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Dick.jpgmaxku.jpgKolporter.pngKoliber.jpgbricomarche.pngdak1.jpgkontigo.pnginmedio.jpgRYDZ.jpgpoland_workforce.pngbadplold.jpgabc.jpgGama.jpgmaxel.jpgblysk.jpgredlink.pngfaktoriawin.jpgfrisco.jpgmarketing_prewencyjny.jpgsolt_logo_male.jpgSpar.jpg1Minute.jpgsezam.jpgnomax.jpgLeroyMerlin.jpgintermarche_tabela.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgcomexmn.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgEurocash.jpgdelikatesy.jpgmkwiech.jpgpolski_tyton.jpglewiatan_new.jpgrabat.jpgbartnik.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgkzr-ss-spoem.jpgjabluszko.jpgalpan.gifNovitus.pngdesignum.jpgalmares.jpgpsd.jpgbrand_distribution.jpggroszek_zolte.jpg

W sierpniu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. wzrosła o 2,4% w ujęciu rdr i spadła o 2,2% w ujęciu mdm. Średnia wartość transakcji w sierpniu 2016 r. wyniosła 12,30 zł, prawie tyle samo co w lipcu 2015 r. i o 7,4% więcej niż w sierpniu 2015 r. 

Ministerstwo Finansów przedstawiło plany wprowadzenia podatku od sklepów wielkopowierzchniowych zamiast dotychczasowego podatku od sprzedaży detalicznej. Jest to konsekwencją zakwestionowania przez Komisję Europejską polskiego podatku od handlu.

 

Jesteśmy firmą handlową , zajmujemy się handlem hurtowym . Dostarczanie najwyższej jakości produktów  w konkurencyjnych cenach, to  jeden z priorytetów , którymi nasza firma kieruje się od początku funkcjonowania. Nasze produkty posiadają certyfikaty i spełniają normy polskie  i UE. Wszystkie towary dostarczamy własnym transportem , dbając o pełną dokumentację przewozową i logistykę dopasowana do potrzeb klienta.

Przedsiębiorcy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw mają wiele wątpliwości dotyczących planów podpisania TTIP, czyli umowy o transatlantyckim partnerstwie handlowym i inwestycyjnym (Transatlantic Trade and Investment Partnership). Powszechnie przywoływane regulacje TTIP z jednej strony dają nadzieję, że polscy przedsiębiorcy uzyskają większe możliwości inwestowania i sprzedaży swoich towarów na rynku amerykańskim, z drugiej strony budzą obawy przed przejęciem rodzimego rynku przez podmioty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych. Jako że umowa ta niewątpliwie będzie miała znaczący wpływ na sytuację podmiotów gospodarczych w Polsce, w serii komentarzy spróbujemy przybliżyć jej rozwiązania.

 

 

Gama, Ωmega, Tornado i Golberg zostały uznane za Odkrycie Roku  w dwunastej edycji ogólnopolskiego plebiscytu popularności „LAUR KLIENTA/KONSUMENTA 2016” i otrzymały możliwość posługiwania się logotypem Laur Klienta/Konsumenta - Odkrycie Roku 2016 (dożywotnio.)

 

Jesteśmy rodzinnym biznesem założonym w 1993, stawiającym na partnerstwo, wzajemną uczciwość i niezawodność.

Naszym celem jest dostarczenie klientom na całym świecie najwyższej jakości produktów FMCG oraz usług w konkurencyjnej cenie. Opieramy nasz biznes na przez lata wypracowanej reputacji i wzajemnych korzyściach. Jako wyłączny dystrybutor oferujemy naszym Klientom dostęp do wyjątkowych, najwyższej jakości europejskich marek, jak Dalli, Evidur, L’arbre Vert, Choco flakes, Renova, VOLL, TRIUMF, czy Selpak.

W drugim dniu VI Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędą się warsztaty o Transatlantyckim Partnerstwie w dziedzinie Handlu i Inwestycji (TTIP). 

Warsztaty zachowane są w formule czterech godzinnych spotkań, poświęcone czterem aspektom umowy TTIP – własność intelektualna, branża chemiczna, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz rolnictwo i branża spożywcza.

TTIP to umowa pomiędzy USA a EU w zakresie współpracy gospodarczej, której głównym celem jest utworzenie strefy wolnego handlu między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Umowa wraz ze swoimi postanowieniami przynosi wiele pytań wśród przedsiębiorców w szczególności w tych aspektach, które zostaną poruszone na warsztatach.

Warsztaty będą odbywać się w formule spotkań: strona polska oraz eksperci ze Stanów Zjednoczonych lub Komisji Europejskiej.  Spotkania odbędą się 11 października od godziny 9:00 w Międzynarodowym centrum Kongresowym.

Partnerem Wydarzenia jest Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce.

Polska Izba Handlu uruchamia projekt komunikacyjny poświęcony umowie Transatlantyckiego Partnerstwa na rzecz Handlu i Inwestycji (TTIP – Transatlantic Trade and Investment Partnership). Jest to obecnie negocjowane porozumienie handlowe między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.  Rozmowy nad TTIP zaczęły się na początku 2013 roku. W najbliższym czasie postaramy się przybliżyć przedsiębiorcom założenia tej umowy oraz przedstawić różne opinie na jej temat. Polska Izba Handlu jako jedyna polska organizacja zrzeszona w National Retail Federation – międzynarodowej organizacji handlu detalicznego – w ten sposób wdraża swoją misję informowania przedsiębiorców o współpracy międzynarodowej.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 40 (9/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Ministerstwo Rozwoju rozesłało do konsultacji społecznych rozporządzenie, które ma wprowadzić elektroniczne paragony. Zmiany te głównie mają uszczelnić system podatkowy i ograniczyć szarą strefę.

Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 47 (5/2017)
Przekaż 1% na Fundację Polskiego Handlu

Forum Przedsiębiorców

18 maja 2017

Warszawa

Złoty Paragon - Nagroda Kupców Polskich

25 maja 2017

Warszawa

Fresh Market

21 września 2017

Ożarów Mazowiecki

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin