Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

dak1.jpgTK_logo_2016mini.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgblysk.jpgmaxku.jpgGama.jpgbartnik.jpgLeroyMerlin.jpgRYDZ.jpgalmares.jpgsolt_logo_male.jpgKoliber.jpgdelikatesy.jpgKolporter.pnginmedio.jpgdesignum.jpgredlink.pngalpan.gifgroszek_zolte.jpgpoland_workforce.pngPODWOJNE_PALUSZKI.jpgNovitus.pngrabat.jpg1Minute.jpgbrand_distribution.jpgSpar.jpgpolski_tyton.jpgnomax.jpgcomexmn.jpgDick.jpgintermarche_tabela.pngmaxel.jpgmkwiech.jpglewiatan_new.jpgTK_logo_2016.jpgjabluszko.jpgbadplold.jpgsezam.jpgbricomarche.pngspoem-wss-srdmiescie.jpgabc.jpgkontigo.pngfaktoriawin.jpgkzr-ss-spoem.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgmarketing_prewencyjny.jpgpsd.jpgEurocash.jpgfrisco.jpg

 

Dobiegają końca prace nad przyjęciem Kompleksowej Umowy Gospodarczo-Handlowej („CETA”) między Kanadą, a Unią Europejską. W odróżnieniu od podobnej umowy ze Stanami Zjednoczonymi („TTIP”), która znajduje się dopiero w fazie negocjacji, CETA została podpisana 30 października bieżącego roku i teraz czeka na ratyfikację.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 42 (11/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

 

Kwestią szczególnie podkreślaną w związku z negocjacjami w sprawie umowy o Transatlantyckim Partnerstwie Handlowym (TTIP) jak i umów jej podobnych (np. kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej pomiędzy Kanadą a Unią Europejską i jej państwami członkowskim - CETA) jest przewidziany w nich system rozwiązywania sporów.

Po wczorajszym posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego można stwierdzić jedno – handlowcy w Polsce nie akceptują projektu podatku od handlu detalicznego w wersji liniowej. Przedstawione wczoraj propozycje nie korespondują w żaden sposób z praktyką gospodarczą i maja się nijak do funkcjonowania handlu detalicznego produktów spożywczych – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Analiza polskiego rynku spożywczego wskazuje, że jego rzeczywisty obraz jest dość odległy od stereotypowego postrzegania. Większość kategorii zdominowana jest przez 3 - 5 producentów spożywczych, z których znacząca część to podmioty zagraniczne. Przy rozważaniu o sposobie kształtowania relacji producentów i dystrybutorów należy brać pod uwagę, że nie każdy producent „polskiej żywności” to polski przedsiębiorca, a wręcz przeciwnie – że wielu z nich to wielkie, międzynarodowe korporacje.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 49 (7/2017)

Promocja zdrowia w pracy

Fresh Market

21 września 2017

Ożarów Mazowiecki

Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

26 września 2017

Katowice

Kongres AUE

26 września 2017

Katowice

China Expo - China Brand Show Poland 2016

14 - 16 września 2017

Warszawa

CHINA20174 baner 400x300 01

Targi Opakowań

21-22 listopada 2017

Sosnowiec

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin