Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

marketing_prewencyjny.jpgrabat.jpgdelikatesy.jpgsezam.jpgsolt_logo_male.jpgkontigo.pngEurocash.jpgfrisco.jpginmedio.jpgalmares.jpgmaxku.jpgKolporter.pngdesignum.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpg1Minute.jpggroszek_zolte.jpgredlink.pngdak1.jpgmaxel.jpgabc.jpgRYDZ.jpgpoland_workforce.pngLeroyMerlin.jpgNovitus.pngcomexmn.jpgDick.jpgbricomarche.pngpsd.jpgbrand_distribution.jpgalpan.gifjabluszko.jpglewiatan_new.jpgbartnik.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgGama.jpgblysk.jpgpolski_tyton.jpgSpar.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgKoliber.jpgintermarche_tabela.pngnomax.jpgbadplold.jpgmkwiech.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgkzr-ss-spoem.jpgfaktoriawin.jpg

Przedsiębiorcy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw mają wiele wątpliwości dotyczących planów podpisania TTIP, czyli umowy o transatlantyckim partnerstwie handlowym i inwestycyjnym (Transatlantic Trade and Investment Partnership). Powszechnie przywoływane regulacje TTIP z jednej strony dają nadzieję, że polscy przedsiębiorcy uzyskają większe możliwości inwestowania i sprzedaży swoich towarów na rynku amerykańskim, z drugiej strony budzą obawy przed przejęciem rodzimego rynku przez podmioty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych. Jako że umowa ta niewątpliwie będzie miała znaczący wpływ na sytuację podmiotów gospodarczych w Polsce, w serii komentarzy spróbujemy przybliżyć jej rozwiązania.

 

 

Gama, Ωmega, Tornado i Golberg zostały uznane za Odkrycie Roku  w dwunastej edycji ogólnopolskiego plebiscytu popularności „LAUR KLIENTA/KONSUMENTA 2016” i otrzymały możliwość posługiwania się logotypem Laur Klienta/Konsumenta - Odkrycie Roku 2016 (dożywotnio.)

 

Jesteśmy rodzinnym biznesem założonym w 1993, stawiającym na partnerstwo, wzajemną uczciwość i niezawodność.

Naszym celem jest dostarczenie klientom na całym świecie najwyższej jakości produktów FMCG oraz usług w konkurencyjnej cenie. Opieramy nasz biznes na przez lata wypracowanej reputacji i wzajemnych korzyściach. Jako wyłączny dystrybutor oferujemy naszym Klientom dostęp do wyjątkowych, najwyższej jakości europejskich marek, jak Dalli, Evidur, L’arbre Vert, Choco flakes, Renova, VOLL, TRIUMF, czy Selpak.

W drugim dniu VI Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędą się warsztaty o Transatlantyckim Partnerstwie w dziedzinie Handlu i Inwestycji (TTIP). 

Warsztaty zachowane są w formule czterech godzinnych spotkań, poświęcone czterem aspektom umowy TTIP – własność intelektualna, branża chemiczna, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz rolnictwo i branża spożywcza.

TTIP to umowa pomiędzy USA a EU w zakresie współpracy gospodarczej, której głównym celem jest utworzenie strefy wolnego handlu między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Umowa wraz ze swoimi postanowieniami przynosi wiele pytań wśród przedsiębiorców w szczególności w tych aspektach, które zostaną poruszone na warsztatach.

Warsztaty będą odbywać się w formule spotkań: strona polska oraz eksperci ze Stanów Zjednoczonych lub Komisji Europejskiej.  Spotkania odbędą się 11 października od godziny 9:00 w Międzynarodowym centrum Kongresowym.

Partnerem Wydarzenia jest Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce.

Polska Izba Handlu uruchamia projekt komunikacyjny poświęcony umowie Transatlantyckiego Partnerstwa na rzecz Handlu i Inwestycji (TTIP – Transatlantic Trade and Investment Partnership). Jest to obecnie negocjowane porozumienie handlowe między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.  Rozmowy nad TTIP zaczęły się na początku 2013 roku. W najbliższym czasie postaramy się przybliżyć przedsiębiorcom założenia tej umowy oraz przedstawić różne opinie na jej temat. Polska Izba Handlu jako jedyna polska organizacja zrzeszona w National Retail Federation – międzynarodowej organizacji handlu detalicznego – w ten sposób wdraża swoją misję informowania przedsiębiorców o współpracy międzynarodowej.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 40 (9/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Ministerstwo Rozwoju rozesłało do konsultacji społecznych rozporządzenie, które ma wprowadzić elektroniczne paragony. Zmiany te głównie mają uszczelnić system podatkowy i ograniczyć szarą strefę.

W lipcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw.* wzrosła o 4% w ujęciu rdr i o 1,1% w ujęciu mdm. Średnia wartość transakcji w lipcu 2016 r. wyniosła 12,36 zł i była 6,9% wyższa niż w lipcu 2015 r. oraz o 4,7% wyższa niż w czerwcu 2016 r. 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 39 (8/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Polska Izba Handlu, reprezentująca ponad 30 tysięcy niezależnych polskich sklepów, uważa że projekt nowej ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystaniu przewagi kontraktowej, przygotowany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, realizuje tylko interes wąskiej grupy producentów rolnych, a ustawa  jest napisana w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny. Gdyby ustawa została przyjęta w takim kształcie, większość producentów i dostawców produktów spożywczych wręcz na niej straci – uważa PIH.

Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 46 (4/2017)
Przekaż 1% na Fundację Polskiego Handlu

Złoty Paragon - Nagroda Kupców Polskich

25 maja 2017

Warszawa

Fresh Market

21 września 2017

Ożarów Mazowiecki

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin