Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

bartnik.jpggroszek_zolte.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgsezam.jpgabc.jpg1Minute.jpgpoland_workforce.pngKoliber.jpgDick.jpgkontigo.pngrabat.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgEurocash.jpgdak1.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgGama.jpgbadplold.jpgdesignum.jpgNovitus.pngmarketing_prewencyjny.jpgdelikatesy.jpgpsd.jpginmedio.jpgkzr-ss-spoem.jpgalpan.gifbricomarche.pngmaxel.jpgpolski_tyton.jpgbrand_distribution.jpgKolporter.pngmaxku.jpgSpar.jpgblysk.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgTK_logo_2016mini.jpgRYDZ.jpgjabluszko.jpgTK_logo_2016.jpgintermarche_tabela.pngfaktoriawin.jpgfrisco.jpglewiatan_new.jpgcomexmn.jpgnomax.jpgsolt_logo_male.jpgalmares.jpgmkwiech.jpgredlink.pngLeroyMerlin.jpg

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 45 (03/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

29-30.03.2017, Warszawa, Hotel Hilton and Convention Centre

Tu bije serce polskiego handlu!

Poland & CEE Retail Summit już od 8 lat tworzy przestrzeń dla menedżerów sieci handlowych i producentów FMCG, wspierając budowanie trwałych relacji i nawiązywanie współpracy, mającej bezpośredni wpływ na wzrost biznesu Uczestników i kierunki rozwoju sektora retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Handel i konsument w centrum uwagi! Tajemnica sukcesu tkwi nie tylko w umiejętności znalezienia odpowiedzi nawet na kluczowe pytania dotyczące rynku FMCG, ale co ważniejsze – w zdolności przewidywania nadchodzących trendów i wyzwań, z którymi przyjdzie zmierzyć się w najbliższej przyszłości oraz tworzeniu platformy spotkania i zacieśniania relacji biznesowych.

W styczniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 15,4% niższa niż w grudniu 2016 r. W ujęciu rdr odnotowano spadek o 1,7%. Z danych CMR wynika, że w styczniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatwowych do 300 m2 średnio 13,67 zł, czyli o prawie 8% mniej niż w grudniu 2016 r. 

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 44 (01/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

W styczniu 2017 zmienił się art. 22 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w rezultacie czego wszedł w życie nowy limit transakcji gotówkowych ograniczający wysokość transakcji gotówkowych do 15 000 PLN.

Polska Izba Handlu już jesienią zeszłego roku zwróciła się do Ministerstwa Finansów o interpretację tego przepisu.

Poniżej przedstawiamy fragmenty otrzymanej z Ministerstwa Finansów w listopadzie 2016 roku interpretacji podpisanej przez Pana ministra Leszka Skibę.

W grudniu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9,7% wyższa niż w listopadzie 2016 r. i o 4,2% niższa niż w grudniu 2015 r. Średnia wartość transakcji wyniosła w omawianym okresie 14,83 zł, co oznacza wzrost o 12,3% w ujęciu mdm i o 9,8% w ujęciu rdr.

Z danych CMR wynika, że w całym 2016 r. całkowita wartość sprzedaży w tym formacie sklepów wzrosła o 4,2%, m.in. dzięki wyższym wydatkom klientów na wyroby tytoniowe i alkohol (szczególnie na wódki smakowe, whisky i wino stołowe)

Polska Izba Handlu jako najszersza reprezentacja handlu detalicznego w Polsce, zrzeszająca 30 000 sklepów detalicznych, z dużym niezadowoleniem przyjmuje projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia z 2 stycznia br. dotyczący ograniczenia sprzedaży pozaaptecznej leków.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 43 (12/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Jednym z dyskutowanych zagadnień dotyczących arbitrażu inwestycyjnego jest działalność regulacyjna państwa, czyli możliwość uchwalania przez państwo regulacji prawnych na swoim terytorium. Z perspektywy arbitrażu inwestycyjnego najistotniejszą kwestią jest możliwość przyjmowania regulacji przez państwo, które mają istotny charakter społeczny lub są ważne ze względu na interes publiczny, a jednocześnie mogą prowadzić do naruszenia zagwarantowanych praw inwestora.

12 grudnia w siedzibie Komisji Europejskiej w Brukseli odbyło się spotkanie poświęcone projektowanemu systemowi śledzenia wyrobów tytoniowych. Polska reprezentowana była przez Polską Izbę Handlu i Krajową Izbę Gospodarczą.

W listopadzie 2016 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 8,9% niższa niż październiku 2016 r. i o 0,6% wyższa niż w listopadzie 2015 r. Średnia wartość transakcji wzrosła o 9,2% w ujęciu rdr i o 1,7% w ujęciu mdm.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 50 (9/2017)

Promocja zdrowia w pracy

Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

26 września 2017

Katowice

Kongres AUE

26 września 2017

Katowice

Kurs dla menagerów HR

Warszawa

14-15 października 2017

18-19 listopada 2017 

IV Konferencja i Targi Producentów Marek Własnych

25-26 października 2017

Kielce

Targi Opakowań

21-22 listopada 2017

Sosnowiec

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin