Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Checkpoint-Primary-Logo-Navy.pngKoliber.jpgInventage.pnglewiatan_new.jpgMASPEX_RGB_m.jpgbrico_kopia.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgShell_logo.svg.pngRYDZ.jpgalmares.jpgSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngfrisco.jpgkontigo.pngpsd.jpgblysk.jpgEurocash.jpgfaktoriawin.jpgLeroyMerlin.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgmkwiech.jpglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngintermarche_tabela.pngTK_logo_2016mini.jpgODIDO.pngeuro-sklep-d.pngalpan.gifarsenal.pngShell_Pecten-CMYK.jpggroszek.jpgbig_ben.jpgabc-d.pnglogo-zabka-01.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgdelikatesy.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngmaxku.jpgabc-logo.pngkzr-ss-spoem.jpgMyShop_jpg.jpgmaxel.jpg

Poselski projekt ustawy wprowadzający zakaz sprzedaży napojów energetycznych z kofeiną i (lub) tauryną osobom małoletnim oraz radykalnie ograniczający reklamę tych produktów zbyt drastycznie w ocenie Izby próbuje wpłynąć na regulacje rynku, dlatego też zdaniem Polskiej Izby Handlu projekt ten powinien być w całości odrzucony przez ustawodawcę.

Projektowane w mającym być wkrótce procedowanym projekcie ustawy przepisy dotyczące napojów z dodatkiem kofeiny lub tauryny są bardziej restrykcyjne niż obowiązujące obecnie zasady dotyczące sprzedaży, reklamy i promocji np. napojów alkoholowych – w ocenie Izby są to rozwiązania nieproporcjonalne i niebezpiecznie wpływające na funkcjonowanie rynku handlu.

– Niestety w uzasadnieniu projektu ustawy trudno znaleźć podstawy do tak radykalnych działań wobec bądź co bądź dopuszczonych do sprzedaży legalnych środków spożywczych – komentuje Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu. – Jak rozumiemy, autorzy projektu kierowali się motywacjami związanymi ze zdrowiem publicznym oraz jego ochroną u osób młodych. Ani założenia tej ustawy, ani niezwykle surowe restrykcje za jej naruszenie nie gwarantują jednak osiągnięcia efektu zdrowotnego, a bez wątpienia uderzą w gospodarkę, w tym w szczególności w handel i producentów.

Trwają zapisy na 2 edycję studiów podyplomowych Zarządzanie Franczyzą w SGH, których jesteśmy partnerem. To pierwsze studia kształtujące liderów franczyzy z programem o międzynarodowym standardzie.

  • Pierwsze i jedyne w Polsce studia o franczyzie
  • Unikatowy program o standardzie międzynarodowym
  • Dynamiczna formuła na bieżąco wzbogacana o nowości, dane analityczne, trendy rynkowe
  • Praktyczne warsztaty i analiza studiów przypadku
  • Networking i wymiana doświadczeń
  • Sprawdzona kadra doświadczonych wykładowców
  • Materiały edukacyjne do zajęć wraz z dodatkową literaturą
  • Tytuł absolwenta SGH – najlepszej i uczelni ekonomicznej w Polsce (odpis dyplomu w języku angielskim)
  • Dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych

Zapisy trwają do końca lipca.

Start kursu: 22.09.2023 r.

Więcej informacji na stronie: link.

 

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w maju 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,5% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 6% w porównaniu z majem 2022 r.

Udostępniamy list z podziękowaniami pana Waldemara Nowakowskiego, byłego Prezesa Polskiej Izby Handlu.

Pełna treść listu dostępna jest tutaj.

Po kilku latach nieobecności do kieleckiej przestrzeni wystawienniczej wracają targi w całości poświęcone markom własnym. FUTURE PRIVATE LABELS to wydarzenie skupiające sieci sklepów i producentów produktów, które mogłyby być sprzedawane pod marką wewnętrzną danej sieci.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w kwietniu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,2% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 3,7% w porównaniu z kwietniem 2022 r.

W dniu 23 maja 2023 odbyło się Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Handlu, podczas którego wybrano nowe władze Izby na kadencję 2023-2027. Na prezydenta Rady Izby wybrano pana Andrzeja Ludka. Na Prezesa Zarządu Polskiej Izby Handlu wybrano pana Macieja Ptaszyńskiego.

Polska Izba Handlu jest największą reprezentacją handlu detalicznego w Polsce. Działa od 1997 r. Skupia ponad 30 tysięcy polskich sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych, a także firmy usługowe.

Jesteśmy obecnie jednym z  partnerów społecznych w procesie tworzenia prawa. Bierzemy udział w konsultacjach projektów ustaw, konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji parlamentarnych. Włączamy się w procesy legislacyjne i  składamy nasze projekty ustaw.

Markowe praliny, wódki, soki i napoje niegazowane oraz czekolady – często, kiedy mamy ochotę na produkt z tych kategorii, zaglądamy do najbliższego, osiedlowego sklepu. Mimo to ich producenci wciąż oferują lepsze warunki cenowe dyskontom i supermarketom – wynika z opublikowanego przez Grupę Eurocash raportu podsumowującego wyniki rankingu Równi w Biznesie z wszystkich czterech kwartałów 2022 roku. – Chcemy uświadomić producentom, jak wiele tracą, nie doceniając potencjału lokalnych przedsiębiorców. To ważny element naszej strategii na kolejne lata – mówi Małgorzata Obrębska z Grupy Eurocash.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis