Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

dak1.jpg1Minute.jpgalpan.gifbricomarche.pngpolski_tyton.jpgNovitus.pngbartnik.jpgalmares.jpgnomax.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgintermarche_tabela.pngfrisco.jpgKoliber.jpgdelikatesy.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgmkwiech.jpgGama.jpgmaxel.jpgDick.jpgrabat.jpgpoland_workforce.pnggroszek_zolte.jpgSpar.jpgpsd.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgRYDZ.jpgEurocash.jpgdesignum.jpgkontigo.pngmarketing_prewencyjny.jpgfaktoriawin.jpgkzr-ss-spoem.jpgjabluszko.jpgblysk.jpglewiatan_new.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpginmedio.jpgsolt_logo_male.jpgKolporter.pngbadplold.jpgLeroyMerlin.jpgredlink.pngsezam.jpgbrand_distribution.jpgcomexmn.jpgabc.jpgmaxku.jpg
  

 

      

                            

 

W imieniu

Forum Polskiego Handlu, Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług,

Polskiej Izby Handlu, Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

zapraszamy na śniadanie prasowe branży handlu detalicznego.

 

14 listopada 2016 godz. 09.30

poniedziałek

Hotel Sheraton w Warszawie, sala Boardroom 

ul. B. Prusa 2

 

Będzie ono poświęcone problematyce regulacji prawnych, które wpłyną na funkcjonowanie handlu detalicznego w Polsce. Tematem przewodnim jest projekt ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi.

Proszę o potwierdzenie przybycia do czwartku  10  listopada: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Dobiegają końca prace nad przyjęciem Kompleksowej Umowy Gospodarczo-Handlowej („CETA”) między Kanadą, a Unią Europejską. W odróżnieniu od podobnej umowy ze Stanami Zjednoczonymi („TTIP”), która znajduje się dopiero w fazie negocjacji, CETA została podpisana 30 października bieżącego roku i teraz czeka na ratyfikację.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 42 (11/2016)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

 

Kwestią szczególnie podkreślaną w związku z negocjacjami w sprawie umowy o Transatlantyckim Partnerstwie Handlowym (TTIP) jak i umów jej podobnych (np. kompleksowej umowy gospodarczo-handlowej pomiędzy Kanadą a Unią Europejską i jej państwami członkowskim - CETA) jest przewidziany w nich system rozwiązywania sporów.

Po wczorajszym posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego można stwierdzić jedno – handlowcy w Polsce nie akceptują projektu podatku od handlu detalicznego w wersji liniowej. Przedstawione wczoraj propozycje nie korespondują w żaden sposób z praktyką gospodarczą i maja się nijak do funkcjonowania handlu detalicznego produktów spożywczych – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Analiza polskiego rynku spożywczego wskazuje, że jego rzeczywisty obraz jest dość odległy od stereotypowego postrzegania. Większość kategorii zdominowana jest przez 3 - 5 producentów spożywczych, z których znacząca część to podmioty zagraniczne. Przy rozważaniu o sposobie kształtowania relacji producentów i dystrybutorów należy brać pod uwagę, że nie każdy producent „polskiej żywności” to polski przedsiębiorca, a wręcz przeciwnie – że wielu z nich to wielkie, międzynarodowe korporacje.

W sejmie pojawił się nowy pomysł na wprowadzenie liniowego podatku od obrotu z równą stawką dla wszystkich, bez kwoty wolnej. Jest to konsekwencją tego, że pobieranie podatku od handlu zostało zawieszone, po tym jak Komisja Europejska wszczęła postępowanie ws. tej daniny.

W związku z prowadzonymi pracami dotyczącymi ograniczenia handlu w niedziele oraz faktem, że regulacja ta niesie za sobą niezwykle złożone skutki gospodarcze i społeczne Polska Izba Handlu zdecydowała o przeprowadzeniu w tej sprawie ankiety wśród przedsiębiorców – właścicieli sklepów - których oprócz konsumentów zmiana ta dotknie najbardziej. W ankiecie wzięło udział 5700 niezależnych właścicieli sklepów spożywczych, zarówno zrzeszonych w sieciach franczyzowych lub partnerskich jak i niezrzeszonych w żadnej sieci - Została ona przeprowadzona pomiędzy 27 września i 12 października 2016.

We wrześniu 2016 r. wartość całkowitej sprzedaży w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 była o 9,8% wyższa niż we wrześniu 2015 r. i o 4,2% niższa niż w sierpniu 2016 r. Średnia wartość transakcji wyniosła we wrześniu 12,02 zł, o 7% więcej niż rok wcześniej.

Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 46 (4/2017)
Przekaż 1% na Fundację Polskiego Handlu

Złoty Paragon - Nagroda Kupców Polskich

25 maja 2017

Warszawa

Fresh Market

21 września 2017

Ożarów Mazowiecki

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin