Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

mkwiech.jpgTK_logo_2016.jpgpsd.jpgalmares.jpggroszek_zolte.jpgintermarche_tabela.pngNovitus.pngblysk.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgdesignum.jpgsolt_logo_male.jpgGama.jpgbartnik.jpgdelikatesy.jpgEurocash.jpgrabat.jpgsezam.jpgLeroyMerlin.jpgjabluszko.jpgfaktoriawin.jpgkzr-ss-spoem.jpgKolporter.pngdak1.jpgbrico_kopia.jpgabc.jpgRYDZ.jpgmaxel.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgkontigo.png_Arsenal_PL_logo_male.jpglewiatan_new.jpgnomax.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgcomexmn.jpgalpan.gifmaxku.jpgredlink.pngKoliber.jpgfrisco.jpginmedio.jpg

Polish Chamber Of Trade (Polska Izba Handlu) was set up in 1997 as an economic self-government organisation representing interests of trade environment in Poland.

 

Polish Chamber of Trade is the organisation gathering almost 50 entities and companies from retail, wholesale, distribution, production, and FMCG related services. Subsequently we represent approx. 30 000 retail outlets around the Poland and by this fact we are biggest representation of the retail trade in Poland.

 

Our members altogether employ over 60 000 employees.

 

Among strategic aims of our Chamber, there can be found following:

Preserving the niche of independent trade in Poland (both on the level of wholesale/distribution and retail)

Developing role of member of social dialog on the level of government relation

Strengthening the position of opinion making organization on the level equal to organizations representing other FMCG market areas

 

In terms of operational aims we focus on following:

Developing positive image of Polish trade companies and independent trade

Operations aimed at reducing red tape problems in economy

Submitting opinions for legislation proposals.

Acting for sustainable development and equal chances on the market for independent trade.

Representing Polish trade in relations with government and the EU institutions.

Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu, od września 2017 roku brał udział w konsultacjach społecznych w Ministerstwie Finansów dot. dochowania należytej staranności w VAT.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 56 (5/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Całkowite obroty sklepów małoformatowych wzrosły o 2,4% w stosunku do kwietnia 2017 r., jednak już w porównaniu z marcem zmniejszyły się o 4,7% – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych do 300 m2 w kwietniu 2018 r. – +2,4% rdr, -4,7% mdm

Rząd zakłada utworzenie elektronicznego rejestru sprawców wykroczeń przeciwko mieniu oraz zmianę granicy pomiędzy klasyfikacją kradzieży jako wykroczenia lub przestępstwa z obecnej wartości 1/4 najniższego wynagrodzenia na 400 zł.

W pełni popieramy utworzenie elektronicznego rejestru sprawców kradzieży jako narzędzia do walki z osobami, które notorycznie dopuszczają się kradzieży do kwoty przy której nie jest ona klasyfikowana jako przestępstwo tylko wykroczenie. Postulowaliśmy o to już w 2013 roku. Nie możemy jednak poprzeć ustalenia progu przestępstwa na kwocie 400 zł. Przed zmianą w kodeksie wykroczeń było to 250 zł i już wówczas przyczyniało się to ogromnych strat sklepów z tytułu kradzieży. Zmiana z 2013 roku spowodowała tylko wzrost wartości kradzieży w handlu. Obecnie ten próg wynosi 500 zł. Projekt ustalenia tego progu na stałym poziomie 400 zł pozornie jest krokiem w dobrym kierunku, w rzeczywistości absolutnie nie wystarczającym – chociażby w stosunku do kwoty 250 zł sprzed zmiany w 2013. Polska Izba Handlu stała i stoi na stanowisku, że w przypadku kradzieży nie powinno być takich progów. Braliśmy udział w konsultacjach społecznych tego projektu. Z pewnością ustalenie granicy kiedy kradzież jest przestępstwem, a kiedy wykroczeniem jest złym zamierzeniem. Każda kradzież powinna być przestępstwem bez względu na kwotę – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

W imieniu Dyrekcji Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii prosimy o wypełnienie  ankiety zapotrzebowania przedsiębiorców na kwalifikacje dla realizacji działań ekspansji zagranicznej.

Link do ankiety:
http://web.e-bit.edu.pl/ANKIETY/CTW/1a

Ankieta ma na celu poznanie potrzeb przedsiębiorców w zakresie kształcenia pracowników, a zwłaszcza tych osób, które zajmują się eksportem.

Dzisiejszym wyzwaniem,  jakie stoi przed polskim biznesem, jest umiędzynarodowianie i potrzeba rywalizacji na rynkach zagranicznych. Wymaga to wykwalifikowania nowych kadr, posiadających odpowiednie kwalifikacje i umiejętności. Chcielibyśmy, by zarówno kierunki studiów, jak również szkolenia, stawały się coraz bardziej dostosowane do potrzeb przedsiębiorców.
Ankieta ma przyczynić się do lepszego dostosowania kierunków studiów oraz zakresu szkoleń do potrzeb tych z przedsiębiorców, którzy prowadzą lub zamierzają prowadzić działalność eksportową.

Z tego też względu bardzo prosimy o rozesłanie i wypełnienie tej bardzo krótkiej ankiety przez osoby reprezentujące firmy prowadzące działalność eksportową w terminie do 5 czerwca.

Ponad 84 proc. dorosłych palaczy chce informacji o mniej szkodliwych produktach niż papierosy, tj. e-papierosach i nowatorskich wyrobach tytoniowych, w których tytoń się podgrzewa, a nie spala. 90 proc. badanych uważa, że w sklepie powinna być dostępna informacja o tych produktach, a ponad 90 proc. chce znać wyniki badań naukowych.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja