Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

RYDZ.jpgcomexmn.jpgKolporter.pngsezam.jpgintermarche_tabela.pngrabat.jpgalmares.jpginmedio.jpgmaxku.jpgnomax.jpgmkwiech.jpgdelikatesy.jpgLeroyMerlin.jpgKoliber.jpgbrico_kopia.jpgpsd.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgmaxel.jpgabc.jpgfaktoriawin.jpgsolt_logo_male.jpgTK_logo_2016.jpgalpan.gifkzr-ss-spoem.jpgbartnik.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgredlink.pngGama.jpgEurocash.jpgNovitus.pngblysk.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgjabluszko.jpgdak1.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpglewiatan_new.jpgdesignum.jpgkontigo.pngfrisco.jpggroszek_zolte.jpg

W imieniu Dyrekcji Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii prosimy o wypełnienie  ankiety zapotrzebowania przedsiębiorców na kwalifikacje dla realizacji działań ekspansji zagranicznej.

Link do ankiety:
http://web.e-bit.edu.pl/ANKIETY/CTW/1a

Ankieta ma na celu poznanie potrzeb przedsiębiorców w zakresie kształcenia pracowników, a zwłaszcza tych osób, które zajmują się eksportem.

Dzisiejszym wyzwaniem,  jakie stoi przed polskim biznesem, jest umiędzynarodowianie i potrzeba rywalizacji na rynkach zagranicznych. Wymaga to wykwalifikowania nowych kadr, posiadających odpowiednie kwalifikacje i umiejętności. Chcielibyśmy, by zarówno kierunki studiów, jak również szkolenia, stawały się coraz bardziej dostosowane do potrzeb przedsiębiorców.
Ankieta ma przyczynić się do lepszego dostosowania kierunków studiów oraz zakresu szkoleń do potrzeb tych z przedsiębiorców, którzy prowadzą lub zamierzają prowadzić działalność eksportową.

Z tego też względu bardzo prosimy o rozesłanie i wypełnienie tej bardzo krótkiej ankiety przez osoby reprezentujące firmy prowadzące działalność eksportową w terminie do 5 czerwca.

Ponad 84 proc. dorosłych palaczy chce informacji o mniej szkodliwych produktach niż papierosy, tj. e-papierosach i nowatorskich wyrobach tytoniowych, w których tytoń się podgrzewa, a nie spala. 90 proc. badanych uważa, że w sklepie powinna być dostępna informacja o tych produktach, a ponad 90 proc. chce znać wyniki badań naukowych.

Polska Izba Handlu

zaprasza na konferencję prasową

 

Prawo nie pozwala informować konsumentów o mniej szkodliwych zamiennikach papierosów

15.05.2018, godz. 11.00

Warszawa

Centrum Prasowe PAP, ul. Bracka 6/8

Konsumenci chcą być informowani o mniej szkodliwych zamiennikach papierosów, ale obecne prawo na to nie pozwala. Polska Izba Handlu zaprezentuje wyniki badania preferencji konsumenckich dotyczących informowania o produktach zawierających nikotynę. Polska Izba Handlu od wielu lat podkreśla konieczność zapewnienia konsumentom prawa do informacji. Obecne prawo zabrania sprzedawcom informowania klientów o mniej szkodliwych alternatywach dla klasycznych papierosów i wynikach badań naukowych na ten temat. informować klientów o tym, że mogą skorzystać z mniej szkodliwej alternatywy dla klasycznych papierosów popartą wiarygodnymi badaniami naukowymi.

 

 

Prosimy o potwierdzenie przybycia:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Konsumenci chcą, aby papierosy slim były nadal dostępne w cienkich opakowaniach – Rząd chce tego zakazać. 85% palaczy uważa, że nowe przepisy będą wprowadzać konsumentów w błąd – wynika z badań Polskiej Izby Handlu.

Organizacje zrzeszające podmioty zajmujące się handlem i usługami złożyły w kancelarii Premiera Mateusza Morawieckiego pismo z prośbą o reaktywowanie Rady Konsultacyjnej ds. Handlu i Usług przy Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2018 r. liczba transakcji zaraportowanych w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 18% wyższa niż w lutym 2018 r., a całkowita wartość sprzedaży zwiększyła się o 23%. Wzrost ten wynikał nie tylko z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż luty), ale też ze zwiększonych zakupów związanych z przygotowaniami do Wielkanocy. W ujęciu rok do roku obroty sklepów małego formatu zwiększyły się o niemal 9%, mimo iż liczba transakcji spadła o 7% – mówi Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Właściciele firm, którzy korzystają z terminali płatniczych powinni być ostrożni, ponieważ coraz popularniejsza staje się metoda oszustwa „na terminal”.

Złodzieje dzwonią do sklepu i podają się za pracowników firmy obsługującej terminale płatnicze. Informują, że np. trzeba przeprowadzić aktualizację oprogramowania i proszą pracownika sklepu o wprowadzenie zmian w urządzeniu. W ten sposób poznają kody zabezpieczające, dzięki którym później kradną pieniądze.

Polska Izba Handlu jest zaniepokojona rozszerzeniem przez Państwową Inspekcję Pracy katalogu podmiotów podlegających zakazowi handlu o centra dystrybucyjne, logistyczne i magazynowe. PIP podpiera się interpretacją zawartą we wspólnym stanowisku z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczącym ustawy o zakazie handlu.

Z danych CMR wynika, że w lutym 2018 r. obroty sklepów małoformatowych były o 5,1% niższe niż w styczniu br., a liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie o 6,6%. W porównaniu z lutym 2017 r. odnotowano spadek łącznej liczby paragonów aż o 1,6%, jednak wskutek wzrostu cen wielu kategorii całkowita wartość sprzedaży była o prawie 4,5% wyższa niż rok wcześniej.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja

Targi TransLogistica Poland

Warszawa

6-8 listopada 2018

tp2018 400x300 pl