Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

redlink.png_Arsenal_PL_logo_male.jpgalmares.jpgalpan.gifpsd.jpgbartnik.jpgbrico_kopia.jpgcomexmn.jpgGama.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpggroszek_zolte.jpgRYDZ.jpgmaxku.jpgjabluszko.jpgNovitus.pngnomax.jpgkzr-ss-spoem.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgrabat.jpgLeroyMerlin.jpgKolporter.pngPODWOJNE_PALUSZKI.jpgfaktoriawin.jpgKoliber.jpgEurocash.jpgmaxel.jpgdelikatesy.jpgblysk.jpgsezam.jpgfrisco.jpgmkwiech.jpgdak1.jpgabc.jpginmedio.jpgintermarche_tabela.pngsolt_logo_male.jpglewiatan_new.jpgkontigo.pngTK_logo_2016.jpgdesignum.jpg

Kto decyduje o tym, jakie soki i nektary piją Polacy? Bardzo duże znaczenie ma to, gdzie zwykle je kupujemy, ponieważ trendy na tym rynku poprzez ceny i ofertę produktową wyznaczają przede wszystkim dyskonty i duże sieci handlowe. Nie bez znaczenia jest też polityka dystrybucyjna i cenowa największych producentów soków i nektarów. Świadczą o tym wyniki najnowszego rankingu „Równi w Biznesie” przygotowanego przez Grupę Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu.

Jak wynika z danych PIH i CMR, w lipcu 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była 0,3% wyższa niż w czerwcu br. i o 7% wyższa niż w lipcu 2017 r. Liczba transakcji zaraportowanych w lipcu była utrzymała się na takim samym poziomie co rok wcześniej – powiedziała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Komisja Europejska przeprowadza ankietę na temat zmiany czasu na letni i zimowy. Głosować można do 16 sierpnia tutaj.

Jeżeli chodzi o wykorzystanie energii zmiany czasu nie mają dużego znaczenia, bo większość urządzeń i tak musi działać – klimatyzatory, lady chłodnicze itp. Może to jednak generować niewielkie straty dla handlu, bo obserwujemy, że kiedy zimą jest szybko ciemno, wieczorem przychodzi mniej klientów. Bywa to też problematyczne w transporcie towarów oraz może mieć zły wpływ na samopoczucie pracowników oraz wpływa negatywnie na organizację pracy. Dlatego też warto zastanowić się nad likwidacją zmiany czasu i pozostać przy czasie letnim – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny PIH.

W małoformatowych sklepach sprzedaje się ponad połowę kupowanych w całej Polsce napojów gazowanych. Chociaż konsumenci najczęściej sięgają po napoje z amerykańskich koncernów Coca-Cola i Pepsico, to jednak nie ci dwaj producenci dbają najbardziej o równe traktowanie klientów tych sklepów. Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszego rankingu „Równi w Biznesie”, w którym Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu oceniają dziesięć największych pod względem wartości sprzedaży firm, sprzedających w Polsce napoje gazowane.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna dosłownie w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu zapłacimy za wodę tego samego producenta identyczną cenę. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę. W kolejnej edycji rankingu największych firm oferujących w Polsce butelkowane wody Grupa Eurocash wraz Polską Izbą Handlu, ocenia, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), w czerwcu 2018 obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były wyższe o 2,4% w porównaniu do maja 2018 r. oraz o 5,4% wyższe w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Natomiast liczba transakcji w czerwcu 2018 r. była o 1% niższa niż rok wcześniej, ale o prawie 3% wyższa niż miesiąc wcześniej, kiedy było więcej dni świątecznych (1 i 3 maja oraz Boże Ciało) i związane z nimi dwa długie weekendy. W zeszłym roku wzrost w czerwcu w stosunku do maja wyniósł 3,9%, zatem dynamika tego wzrostu nawet pomimo mundialu i wzrostu cen jest niższa.

Sprzedaż w czerwcu w sklepach małoformatowych do 300 m2: mdm + 2,4%, rdr +5,4%

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 59 (12/2018)

bryt napis

Webinarium o e-Sprawozdania Finansowych spółek za 2018 r.

29 stycznia i 5 lutego

banner webinarium 400x300

Konferencja Quo Vadis Szkolenia

22 lutego 2109

Warszawa

QuoVadis400x300 02 2

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Targi Warsaw Pack

5 - 7 marca 2019

Warszawa

PACK AD 400x300

Bellavita Expo

7-9 marca 2019

Warszawa

banner ChamberOfCommercePoland 300x400