Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

bartnik.jpgNovitus.pngdelikatesy.jpggroszek_zolte.jpgpsd.jpgTK_logo_2016.jpgmaxku.jpgdesignum.jpgkzr-ss-spoem.jpgkontigo.pnglewiatan_new.jpginmedio.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgalmares.jpgdak1.jpgrabat.jpglogo-zabka-01.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgjabluszko.jpgKoliber.jpgGama.jpgKolporter.pngfrisco.jpgredlink.pngRYDZ.jpgalpan.gifblysk.jpgsolt_logo_male.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgLeroyMerlin.jpgmkwiech.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgfaktoriawin.jpgsezam.jpgintermarche_tabela.pngbrico_kopia.jpgabc.jpgcomexmn.jpgmaxel.jpgnomax.jpgEurocash.jpg

Jak wynika z danych PIH i CMR, w październiku 2018 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 2,2% wyższe niż we wrześniu i o 5,1% wyższe niż w październiku 2017 r. Całkowita liczba transakcji utrzymała się na poziomie sprzed roku, ale w porównaniu do września nieznacznie spadła.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w październiku 2018r.: +5,1% rdr, +2,2% mdm

Marnowanie żywności jest zjawiskiem, które dotyka zarówno sklepy, gastronomię, rolnictwo, jak i każdą osobę. Niezależnie od tego, jak dobrze planujemy dostawy, zakupy i wykorzystanie nabytych produktów - część z nich trafia na śmietnik. W wyniku tego zjawiska w Polsce co roku wyrzuca się blisko 9 mln ton żywności, przez co zajmujemy niechlubne 5 miejsce wśród krajów Unii Europejskiej.

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), we wrześniu 2018 r. obroty sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 były o 5,7% wyższe niż rok wcześniej, a liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 1,1%. W ujęciu mdm obroty spadły o 9,7%.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych we wrześniu 2018r.: +5,7% rdr, -9,7% mdm

Waldemar Nowakowski mini 2Walka z karuzelami podatkowymi powinna być bezwzględna, ale dotyczyć tych, którzy rzeczywiście oszukują - podkreśla Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

pawel cybulski 01a– Uczciwy przedsiębiorca może zwiększyć swoje bezpieczeństwo w obrocie gospodarczym, między innymi rzetelnie weryfikując swoich kontrahentów biznesowych i zwracając uwagę na okoliczności, w jakich przebiega transakcja – mówi Paweł Cybulski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej.

Sama idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) niesie ze sobą wymierne korzyści, ale zanim zaczniemy realne działania pojawia się podstawowe pytanie - o koszty takich przedsięwzięć. MŚP często rezygnują, ponieważ obawiają się, że większe projekty pociągną za sobą duże koszty, a małe aktywności pozostaną niezauważone. Jednak nawet te drobne działania mają znaczenie i warto zacząć właśnie od nich.

CSR można wprowadzać na wiele różnych sposobów, poniżej 10 pomysłów, które pomogą Wam zintegrować ideę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu z charakterem waszej działalności.

W związku z propozycjami nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele Polska Izba Handlu wyjaśnia, czym są systemy franczyzowe w Polsce.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 61 (04/2019)

bryt napis

Premium Real Estate Summit

28 maja2019

Warszawa

400x300 pres

Targi ReDI 2019

29-30 maja 2019

Warszawa

ReDI2019

Polagra Food

30 września - 3 października 2019

Poznań

Polagra baner400x300