Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

maxel.jpgdak1.jpg1Minute.jpgdelikatesy.jpgTK_logo_2016.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgredlink.pngnomax.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgfrisco.jpgKoliber.jpgbartnik.jpgkzr-ss-spoem.jpgTK_logo_2016mini.jpgbricomarche.pngLeroyMerlin.jpgjabluszko.jpgfaktoriawin.jpgcomexmn.jpgrabat.jpgNovitus.pngbadplold.jpgintermarche_tabela.pngsolt_logo_male.jpgdesignum.jpginmedio.jpgSpar.jpgGama.jpgmarketing_prewencyjny.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgalpan.gifblysk.jpgkontigo.pngalmares.jpgKolporter.pngmaxku.jpglewiatan_new.jpgpsd.jpgsezam.jpgpolski_tyton.jpgRYDZ.jpgbrand_distribution.jpggroszek_zolte.jpgEurocash.jpgpoland_workforce.png_Arsenal_EU_logo_male.jpgabc.jpgDick.jpgmkwiech.jpg

Jak wynika z danych CMR, w czerwcu 2017 obroty sklepów małoformatowych do 300m2 były wyższe o 3,9% w porównaniu do maja 2017 oraz o 5,6% wyższe w porównaniu do czerwca ubiegłego roku.

W czerwcu, wraz z rozpoczęciem lata oraz pojawieniem się wysokich temperatur klienci sklepów małoformatowych chętniej sięgają po produkty, które przyniosą ochłodę i pomogą ugasić pragnienie. Wartość sprzedaży lodów impulsowych wzrosła w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 20% oraz o ok. 3% w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Obroty generowane przez wodę mineralną były o ok. 8% wyższe niż maju 2017, jednak o ok. 4% niższe niż w czerwcu ubiegłego roku. Na napoje gazowane klienci wydali o 10% więcej niż w maju b.r. oraz o niemal 4% więcej niż w czerwcu 2016.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 była o 3,9% wyższa w czerwcu 2017 roku w porównaniu do maja 2017 roku i wyższa o 5,6% niż w czerwcu rok wcześniej – wynika z badań Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 49 (7/2017)

kliknij tutaj

PIH logo n mini

Groźba poważnej destabilizacji polskiego rynku spożywczego – ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi wchodzi w życie 12 lipca.

Rząd pracuje nad ustawą, która ma dostosować polskie prawo do dyrektywy unijnej dot. ochrony środowiska. Planuje się wprowadzenie od stycznia 2018 roku obowiązkowej opłaty za jednorazowe reklamówki– nawet do 1zł.

Rozumiemy tego typu działania, ale trzeba wprowadzać je rozważnie. Dla niektórych sieci sklepów darmowe reklamówki są sposobem na budowanie przewagi konkurencyjnej. Można zastanowić się jak inaczej rozwiązać problem zanieczyszczania środowiska – zawsze lepiej edukować niż nakazywać. I czy 1zł to jednak nie za dużo za jednorazową siatkę? – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby handlu. 

Który z producentów napojów gazowanych jest najbardziej przyjazny małoformatowym sklepom?

Czwarta część rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu

Przedstawiamy Państwu już czwartą odsłonę rankingu „Równi w Biznesie”. Pokazuje on, którzy producenci obecni na polskim rynku traktują po partnersku wszystkie jego segmenty – zarówno wielkie scentralizowane sieci, jak i niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne. Tym razem Polska Izba Handlu przyjrzała się sytuacji na rynku napojów gazowanych. Nie obyło się bez niespodzianek.

30 czerwca br., polska branża handlowa reprezentowana przez Polską Radę Centrów Handlowych, Forum Polskiego Handlu, Polską Organizację Handlu i Dystrybucji, Polską Izbę Handlu, Konfederację Lewiatan oraz Krajową Radę Gastronomii i Cateringu, przedłożyła Minister Elżbiecie Rafalskiej wspólne stanowisko dotyczące projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele.

Komisja Europejska wydała już decyzję – podatek obrotowy od handlu narusza  zasady uczciwej konkurencji i jest nieuzasadnioną pomocą państwa.

Rząd zakłada utworzenie elektronicznego rejestru sprawców wykroczeń przeciwko mieniu oraz zmianę granicy pomiędzy klasyfikacją kradzieży jako wykroczenia lub przestępstwa z obecnej wartości 1/4 najniższego wynagrodzenia na 400 zł.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 51 (10/2017)

IV Konferencja i Targi Producentów Marek Własnych

25-26 października 2017

Kielce

Kongresem Słodycze i Przekąski

7 listopada 2017

Warszawa

baner KS 2017 400x300 01

Targi Opakowań

21-22 listopada 2017

Sosnowiec

PL Show 2017

7 - 8 grudnia 2017

Lublin