Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

blysk.jpgLeroyMerlin.jpgabc-d.pngMASPEX_RGB_m.jpgintermarche_tabela.pnglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngMyShop_jpg.jpgfrisco.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgabc-logo.pngCheckpoint-Primary-Logo-Navy.pngKoliber.jpgmaxel.jpgalmares.jpgbrico_kopia.jpgarsenal.pngmkwiech.jpgbig_ben.jpgTK_logo_2016mini.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgfaktoriawin.jpglewiatan_new.jpgLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgpsd.jpgeuro-sklep-d.pnggroszek.jpglogo-zabka-01.jpgEurocash.jpgalpan.gifRYDZ.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngkzr-ss-spoem.jpgmaxku.jpgkontigo.pngdelikatesy.jpg

Szanowni Państwo,

Grupa Eurocash oraz Akademia Umiejętności Eurocash zapraszają Przedsiębiorców zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash do udziału w VII Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu. Wydarzenie odbędzie się 27 września w Atlas Arenie w Łodzi oraz będzie transmitowane w formule online. To najważniejsze spotkanie wydarzenie dla handlu niezależnego w Polsce!

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w lipcu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o prawie 6% wyższa niż przed rokiem, chociaż liczba transakcji spadła o 4%.

Polska utrzymuje pozycję lidera sprzedaży w placówkach małoformatowych (do 300 mkw) w Europie, pomimo rosnącego udziału sklepów wielkopowierzchniowych1Wielu producentów wciąż jednak oferuje im gorsze warunki współpracy niż dyskontom i supermarketom, przyczyniając się do zwiększania różnic cenowych między wszystkimi formatami rynku, a w efekcie – kurczenia się rynku handlu niezależnego. Ostatnia edycja Rankingu Równi w Biznesie Grupy Eurocash pokazuje, że chociaż niektórzy dostawcy dostrzegają potencjał sklepów lokalnych, wielu wciąż jeszcze nie bierze ich pod uwagę w swoich strategiach biznesowych.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w czerwcu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,8% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 6% w porównaniu z czerwcem 2022 r.

Z systemu kaucyjnego należy wyłączyć opakowania po mleku i produktach mlecznych

 

Stanowczo protestujemy przeciwko włączaniu opakowań po produktach mlecznych do systemu kaucyjnego. Obowiązek składowania aktywnych biologicznie butelek po produktach mlecznych, które zawierają żywe kultury bakterii, w jednostkach handlowych może kolidować z obowiązkiem zapewnienia w sklepach odpowiednich warunków sanitarnych, a także z przepisami z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy – co dotyczy w szczególności sklepów spożywczych i placówek z ofertą gastronomiczną.

Poselski projekt ustawy wprowadzający zakaz sprzedaży napojów energetycznych z kofeiną i (lub) tauryną osobom małoletnim oraz radykalnie ograniczający reklamę tych produktów zbyt drastycznie w ocenie Izby próbuje wpłynąć na regulacje rynku, dlatego też zdaniem Polskiej Izby Handlu projekt ten powinien być w całości odrzucony przez ustawodawcę.

Projektowane w mającym być wkrótce procedowanym projekcie ustawy przepisy dotyczące napojów z dodatkiem kofeiny lub tauryny są bardziej restrykcyjne niż obowiązujące obecnie zasady dotyczące sprzedaży, reklamy i promocji np. napojów alkoholowych – w ocenie Izby są to rozwiązania nieproporcjonalne i niebezpiecznie wpływające na funkcjonowanie rynku handlu.

– Niestety w uzasadnieniu projektu ustawy trudno znaleźć podstawy do tak radykalnych działań wobec bądź co bądź dopuszczonych do sprzedaży legalnych środków spożywczych – komentuje Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu. – Jak rozumiemy, autorzy projektu kierowali się motywacjami związanymi ze zdrowiem publicznym oraz jego ochroną u osób młodych. Ani założenia tej ustawy, ani niezwykle surowe restrykcje za jej naruszenie nie gwarantują jednak osiągnięcia efektu zdrowotnego, a bez wątpienia uderzą w gospodarkę, w tym w szczególności w handel i producentów.

Trwają zapisy na 2 edycję studiów podyplomowych Zarządzanie Franczyzą w SGH, których jesteśmy partnerem. To pierwsze studia kształtujące liderów franczyzy z programem o międzynarodowym standardzie.

  • Pierwsze i jedyne w Polsce studia o franczyzie
  • Unikatowy program o standardzie międzynarodowym
  • Dynamiczna formuła na bieżąco wzbogacana o nowości, dane analityczne, trendy rynkowe
  • Praktyczne warsztaty i analiza studiów przypadku
  • Networking i wymiana doświadczeń
  • Sprawdzona kadra doświadczonych wykładowców
  • Materiały edukacyjne do zajęć wraz z dodatkową literaturą
  • Tytuł absolwenta SGH – najlepszej i uczelni ekonomicznej w Polsce (odpis dyplomu w języku angielskim)
  • Dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych

Zapisy trwają do końca lipca.

Start kursu: 22.09.2023 r.

Więcej informacji na stronie: link.

 

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w maju 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,5% wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 6% w porównaniu z majem 2022 r.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis