Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Checkpoint-Primary-Logo-Navy.pnglogo_gama_logo_wersja_podstawowa_z_haslem.pngEurocash.jpgabc-logo.pngfrisco.jpgmkwiech.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgLeroyMerlin.jpgKoliber.jpgkontigo.pngdelikatesy.jpgShell_logo.svg.pngalmares.jpgabc-d.pngRYDZ.jpgFlexee-Orangered-RGB.jpgeuro-sklep-d.pngbig_ben.jpgblysk.jpgkzr-ss-spoem.jpgShell_Pecten-CMYK.jpglewiatan_new.jpggroszek.jpgpsd.jpgarsenal.pngSTOCKLogo_Poland_FullColour.pngmaxel.jpgalpan.gifmaxku.jpgfaktoriawin.jpgintermarche_tabela.pngTK_logo_2016mini.jpgMASPEX_RGB_m.jpgODIDO.pngLOGO_STRATEGY_WISE_Master_4.12.2019.jpgBrainPoint-logo-kolor.pngMyShop_jpg.jpgbrico_kopia.jpglogo-zabka-01.jpg

W ciągu ostatniego roku sklepy niezależne poprawiły swoją konkurencyjność cenową względem dyskontów i supermarketów. Jednak ograniczenia wywołane przez COVID-19 sprawiły, że znowu wielu producentów zaczęło proponować gorsze warunki handlowi niezależnemu i jego klientom – wynika z analizy drugiego kwartału 2020 roku na podstawie rankingu Grupy Eurocash i Polskiej Izby Handlu „Równi w Biznesie”.

Rozpoczęto realizację projektu nadzwyczajnego. Terminy zgłoszeń do udziału w projekcie:

 Start rekrutacji                     - 29.09.2020 r.

 Zakończenie rekrutacji       - 30.11.2020 r.

Przedsiębiorcy zainteresowani udziałem w projekcie powinni wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony na stronie internetowej https://www.parp.gov.pl/component/site/site/formularz-kontaktowy-kompetencje-dla-sektorow-covid Przy wypełnianiu formularza należy zapoznać się z definicją przedsiębiorstwa.

Ostatnie 6 miesięcy to dla sklepów spożywczych czas trudny, ale też bardzo ciekawy, ponieważ duży wpływ na to, co i kiedy się sprzedaje miały rozporządzenia i zalecenia sanitarne, a także obawy klientów związane z epidemią covid19.

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 68 (9/2020)

Co w nim znajdziesz?

☑ Obszerny materiał o potrzebie uregulowania przepisów dot. sprzedaży alkoholu przez Internet

☑ Raport CMR o wpływie koronawirusa na sprzedaż w sklepach małoformatowych do 300 m2 – podsumowanie ostatnich 6 miesięcy

Koncepcję FROB dot. wdrożenia w Polsce paragonów elektronicznych

Informację od Kancelarii Finansowej Lex o projektowanych zmianach w opodatkowaniu spółek jawnych

Artykuł dr Magdaleny Kot o zaufaniu w organizacji w czasie kryzysu

działalności

☑ Relację Muszkieterów dot. wzrostu zainteresowania założenia własnego biznesu pod znanym szyldem

☑ Komunikat o Sektorowej Ramie Kwalifikacji Handlu i korzyści z jej wdrożenia

 

kliknij tutaj

PIH logo n mini

 

Na początku nakazu noszenia maseczek w sklepach częściej się zdarzało, że klienci lekceważyli ten obowiązek. Obecnie obserwujemy, że sytuacja się poprawia i klienci stosują się do tych wymogów. Jednak cały czas zdarzają się zbędne dyskusje z ekspedientami oraz problematyczne sytuacje w punktach handlowych i usługowych. Pamiętajmy, że pracownicy sklepów przez wiele godzin codziennie narażają swoje zdrowie, przebywając w miejscu, gdzie przewijają się setki ludzi.

Ponawiamy nasz apel z lipca br. :Uszanujmy ich pracę i zakładajmy maseczkę przed wejściem do sklepu, nie czekajmy na upomnienie, nie wdawajmy się w dyskusje, myślmy o bezpieczeństwie innych w tym trudnym czasie. Nie ryzykujmy utraty zdrowia innych przez nieodpowiedzialne zachowania, dlatego Polska Izba Handlu zdecydowanie apeluje do wszystkich o zakładanie maseczek w sklepach i punktach usługowych.

Z pewnością jednak dużą pomocą w egzekwowaniu noszenia maseczek w sklepach byłyby doprecyzowanie przepisów. Przepisy te nie są jasne zarówno dla sprzedawców, jak i klientów.

Zgodnie z odpowiedzią na pytanie o to, czy klient może być nieobsłużony bez maseczki, PIH otrzymała z GIS informację w lipcu br.: „…odmowa obsługi klienta nieprzestrzegającego nakazu znajduje swe uzasadnienie i w związku z tym personel sklepu nie naraża się przez to na odpowiedzialność wykroczeniową za nieobsłużenie klienta w sklepie, określoną w art. 135.(KW)…”.

Z drugiej strony w sierpniu br. Sąd Rejonowy w Suwałkach nałożył karę 100 zł na ekspedientkę, która odmówiła sprzedaży klientowi bez maseczki.

Doprecyzowanie tej kwestii ułatwiłoby funkcjonowanie sklepom w obszarze ich uprawnień w tym zakresie, a klientom mającym wątpliwości dało ostateczną informację.

Warto jednak także kierować się rozsądkiem i troską o innych, a założenie maseczki w sklepie czy punkcie usługowym na kilkanaście minut naprawdę nie jest problemem.

Sierpień w sklepach małoformatowych do 300 m2

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w sierpniu 2020 r. łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 9% niższa niż rok wcześniej, mimo to ich obroty wzrosły o 6%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w sierpniu 2020 r. : -0,4% mdm, +6% rdr

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +7,2%

30  września wejdą w życie przepisy nakładające obowiązek znakowania mięsa sprzedawanego na wagę grafiką przedstawiającą flagę kraju pochodzenia produktu. Rozporządzenie tutaj.

Od kilku miesięcy światowa, a tym samym i polska gospodarka odczuwa skutki trwającej pandemii. Dynamiczna sytuacja rynkowa i zmieniające się przepisy dają się we znaki praktycznie wszystkim branżom.

Obecna sytuacja sprzyja zmianie podejścia do prowadzenia biznesu, weryfikacji strategii oraz uwzględnienia nowych nawyków zakupowych konsumentów. Jak to zrobić? Odpowiedzią może być e-commerce.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis