Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

psd.jpgmaxku.jpgfrisco.jpgEurocash.jpgmaxel.jpg_Arsenal_PL_logo_male.jpgdelikatesy.jpginmedio.jpg_Arsenal_EU_logo_male.jpgkzr-ss-spoem.jpgsezam.jpgcomexmn.jpggroszek_zolte.jpgjabluszko.jpgbartnik.jpgalmares.jpgkontigo.pngrabat.jpgsolt_logo_male.jpgabc.jpgintermarche_tabela.pngNovitus.pngKoliber.jpglewiatan_new.jpgbrico_kopia.jpgdak1.jpgblysk.jpgspoem-wss-srdmiescie.jpgdesignum.jpgKolporter.pngTK_logo_2016.jpgmkwiech.jpgPODWOJNE_PALUSZKI.jpgredlink.pngRYDZ.jpgfaktoriawin.jpgLeroyMerlin.jpgalpan.gifnomax.jpgGama.jpg

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), w sierpniu 2018 r., całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 0,7% wyższa niż w lipcu 2018 r. i o 5% wyższa niż w sierpniu 2017 r.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w sierpniu 2018r.: +5% rdr, +0,7% mdm

Gdyby ranking producentów wódki zależał wyłącznie od wartości sprzedaży poszczególnych wódek w polskich sklepach małopowierzchniowych, to zdecydowanie wygrałaby grupa Roust, przed firmą Stock i Marie Brizard. Jednak Grupa Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu postanowiły ułożyć ranking największych producentów wódki ze względu na ich strategie dystrybucyjne, cenowe, produktowe stosowane wobec małoformatowych sklepów. To one nadal mają największy udział w sprzedaży wódki w Polsce. Kto zatem najbardziej sprawiedliwie traktuje właścicieli małopowierzchniowych sklepów i ich klientów?

Społeczna odpowiedzialność Biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility, CSR) pojawiła się w Polsce parędziesiąt lat temu i z czasem zaczęła być rozpoznawalna ideą. Przeważnie kojarzy się z filantropią lub drogimi kampaniami największych firm funkcjonujących na rynku, panuje przekonanie, że CSR jest zarezerwowany tylko dla dużych graczy. Czy aby na pewno? 

Kto decyduje o tym, jakie soki i nektary piją Polacy? Bardzo duże znaczenie ma to, gdzie zwykle je kupujemy, ponieważ trendy na tym rynku poprzez ceny i ofertę produktową wyznaczają przede wszystkim dyskonty i duże sieci handlowe. Nie bez znaczenia jest też polityka dystrybucyjna i cenowa największych producentów soków i nektarów. Świadczą o tym wyniki najnowszego rankingu „Równi w Biznesie” przygotowanego przez Grupę Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu.

Jak wynika z danych PIH i CMR, w lipcu 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była 0,3% wyższa niż w czerwcu br. i o 7% wyższa niż w lipcu 2017 r. Liczba transakcji zaraportowanych w lipcu była utrzymała się na takim samym poziomie co rok wcześniej – powiedziała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Komisja Europejska przeprowadza ankietę na temat zmiany czasu na letni i zimowy. Głosować można do 16 sierpnia tutaj.

Jeżeli chodzi o wykorzystanie energii zmiany czasu nie mają dużego znaczenia, bo większość urządzeń i tak musi działać – klimatyzatory, lady chłodnicze itp. Może to jednak generować niewielkie straty dla handlu, bo obserwujemy, że kiedy zimą jest szybko ciemno, wieczorem przychodzi mniej klientów. Bywa to też problematyczne w transporcie towarów oraz może mieć zły wpływ na samopoczucie pracowników oraz wpływa negatywnie na organizację pracy. Dlatego też warto zastanowić się nad likwidacją zmiany czasu i pozostać przy czasie letnim – komentuje Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny PIH.

W małoformatowych sklepach sprzedaje się ponad połowę kupowanych w całej Polsce napojów gazowanych. Chociaż konsumenci najczęściej sięgają po napoje z amerykańskich koncernów Coca-Cola i Pepsico, to jednak nie ci dwaj producenci dbają najbardziej o równe traktowanie klientów tych sklepów. Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszego rankingu „Równi w Biznesie”, w którym Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu oceniają dziesięć największych pod względem wartości sprzedaży firm, sprzedających w Polsce napoje gazowane.

Znajdź nas na Twitterze
Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 57 (7/2018)

bryt napis

Kongres Mięsny

28 lutego 2018

Warszawa

logotyp KM 2019 RGB 400x300

Cykl konferencji Ministerstwa Finansów dla przedsiębiorców

MPP Bezpieczna Transakcja