Zakończyliśmy Wirtualny Kongres Handlu Spożywczego – nowe wydarzenie branżowe, które szeroko pokazało aspekty relacji producenta z siecią handlową. Do udziału zostały zaproszone różne podmioty działające na rynku handlu spożywczego. Prezentacje podczas Kongresu pokazały obraz zależności dostawca – sklep z kilku perspektyw. Można było też odwiedzać wirtualne stoiska producentów oraz sieci handlowych – pozwoliło to poznać bliżej działanie wielu firm oraz wymienić się doświadczeniami podczas czatów. Wydarzenie zakończyło się dyskusją z udziałem ekspertów i praktyków dotyczącą łańcucha dostaw. Kongres odwiedziło ponad 280 osób.
Kongres prowadził Marek Bielski, współorganizator wydarzenia z Gemini Group https://geminigroup.pl/
Grupa GEMINI od ponad 20 lat funkcjonuje na rynku promocyjno-wydawniczym, związanym z szeroko rozumianym przetwórstwem spożywczym.
W skład Grupy wchodzą następujące brandy: portal MEATplace.pl; Kongres MEATing oraz MEATing-online.pl; miesięcznik „Rzeźnik polski” oraz portal mieso.com.pl; Program promocyjny „Doceń polskie”; Gemini PR, Gemini Virtual Congress Center.
Wirtualny Kongres Handlu Spożywczego to nowe wydarzenie branżowe, które ma szeroko pokazać aspekty relacji producenta z siecią handlową. Do udziału zostały zaproszone różne podmioty działające na rynku handlu spożywczego. Prezentacje podczas Kongresu pokażą obraz zależności dostawca-sklep z kilku perspektyw. Będzie można też odwiedzać wirtualne stoiska producentów oraz sieci handlowych – pozwoli to poznać bliżej działanie wielu firm oraz wymienić się doświadczeniami podczas czatów. Wydarzenie zakończy się dyskusją z udziałem ekspertów i praktyków dotyczącą łańcucha dostaw.
Kongres odbędzie się 13 maja 2021 r., od godz. 9.00
Udział w Kongresie jest bezpłatny.
Zarejestruj się, aby wziąć udział w wydarzeniu.
Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w marcu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 8,8% niższa niż w marcu 2020 r., natomiast liczba transakcji spadła a tym czasie o 7,4%.
Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w marcu 2021 r.: mdm + 14,7% , rdr -8,8%
Petycję można podpisać tu: https://podpisz.to/petycja/apelujemy-o-zwolnienie-z-podatku-vat-darowizn-produktow-przemyslowych,773
Polska Izba Handlu przygotowała petycję do Senatu RP ws. zwolnienia z VAT-u darowizn produktów przemysłowych.
Zdarzają się sytuacje, że np. sklepy z odzieżą wyrzucają niesprzedane kolekcje zamiast oddać je potrzebującym. Dotyczy to nie tylko ubrań, ale wielu produktów przemysłowych – niektórych sprzętów elektronicznych, przyborów szkolnych, środków czystości, mebli, wyposażenia domowego itp.
Dlaczego? Polskie przepisy wymagają od przedsiębiorcy-darczyńcy przekazującego produkty przemysłowe zapłacenia podatku VAT od takich darowizn. Niestety powoduje to, że utylizacja niesprzedanych rzeczy jest tańsza niż oddanie ich potrzebującym. Ma to także zły wpływ na środowisko. Pomnażanie strat jest sprzeczne z ideą działalności gospodarczej – zwłaszcza w dobie kryzysu pandemicznego firmy nie zawsze mają środki, aby zapłacić podatek VAT od darowizn.
W związku z faktem, iż najnowsze wprowadzone obostrzenia mające przeciwdziałać trzeciej fali COVID-19 zakładają zamknięcie w okresie 29 marca – 9 kwietnia 2021 żłobków i przedszkoli z wyjątkiem tych przyjmujących dzieci medyków oraz funkcjonariuszy służb państwowych, apelujemy o uwzględnienie w tych wyłączeniach także pracowników handlu.
Jak pokazują dane CMR Panel i PIH,w lutym 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była tylko o 7,4% niższa niż w lutym 2020 r. i o 3,4% niższa niż w styczniu 2021 r. W lutym spożywcze sklepy małego formatu odwiedziło o 2% mniej klientów niż w styczniu i aż o 23% mniej niż w lutym 2020 r.
Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w lutym 2021 r.: mdm-3,4% , rdr -7,4%