Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Kwiecień w sklepach małoformatowych do 300 m2

Jak wynika z danych CMR i PIH, w kwietniu 2019 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 4,5% wyższe niż w lutym, a liczba transakcji zwiększyła się w tym czasie o nieco ponad 2%. W porównaniu kwietniem 2018 r. wartość sprzedaży wzrosła o 13,7%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w kwietniu 2019 r.: mdm +4,5% , rdr 13,7%.

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +2,4%.

Wysoki wzrost obrotów w ujęciu rocznym to efekt ruchomej daty Wielkanocy. W ubiegłym roku święto to było obchodzone 1 kwietnia, przez co całe przedświąteczne zakupy trzeba było zrobić jeszcze w marcu, natomiast w br. zarówno sama Wielkanoc, jak i przygotowania do niej przypadały na kwiecień.

Jak wynika z danych CMR i PIH, w maju 2019 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 2% wyższe niż w kwietniu, a liczba transakcji zwiększyła się w tym czasie o 3%. W porównaniu gorącym majem 2018 r. liczba transakcji obniżyła się jednak o 3,8%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w maju 2019 r.: mdm +2% , rdr +3,9%.

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +6,9%.

We wtorek Rada Ministrów rozpatrzy ustawę, która ma ograniczyć zatory płatnicze. Proponowane zmiany są celowe i pożądane, jednak nie uwzględniają specyfiki niektórych branż oraz są zbyt ogólne. Może to doprowadzić do ograniczenia udziału małych i średnich przedsiębiorców w rynku.

Polska Izba Handlu, najszersza reprezentacja handlu detalicznego, z satysfakcją przyjęła wiadomość o uruchomieniu dzisiaj przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych rejestracji podmiotów gospodarczych, w tym sklepów i hurtowni, które prowadzą sprzedaż wyrobów tytoniowych. Rejestracja jest częścią unijnego systemu śledzenia ruchu i pochodzenia tych produktów. Podmioty mogą się rejestrować na stronie www.idissuer.pl.

Jak wynika z danych CMR i PIH, w lutym 2019 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w porównaniu do lutego 2018 r. wzrosła o 10%, a liczba transakcji była o prawie 5% wyższa niż przed rokiem. W porównaniu ze styczniem 2019 r. obroty obniżyły się o 2,8%, natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 1%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w lutym 2019 r.: +10% rdr, -2,8% mdm

Jak wynika z danych PIH i CMR, w styczniu 2019 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w porównaniu do stycznia 2018 r. wzrosła o 6,3%, chociaż liczba transakcji była o prawie 2% niższa niż przed rokiem. W porównaniu z grudniem 2018 r. obroty obniżyły o 10,9%, natomiast łączna liczba transakcji spadła o około 2%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w styczniu 2019 r.: rdr +6,3%, mdm -10,9%

Jak wynika z danych CMR i PIH, w listopadzie 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,1% wyższa niż rok wcześniej i o 9,2% niższa niż w październiku 2018 r. Liczba transakcji w listopadzie br. była aż o 13% niższa niż miesiąc wcześniej i o około 2% niższa niż w listopadzie 2017 r.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych do 300 m2 w listopadzie 2018 :.: rdr +4,1%, mdm -9,2%

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2