Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Zapraszamy do lektury nowego numeru Biuletynu Polskiej Izby Handlu
Nr 67 (6/2020)

Co w nim znajdziesz?

  • Waldemar Nowakowski, prezes PIH, o działaniach Izby wspierających handel w czasie pandemii koronawirusa
  • VAT od darowizn – nadal ważny temat dla wielu firm oraz potrzebujących
  • Producenci FMCG zrównują swoją ofertę w różnych rodzajach sklepów
  • Maciej Ptaszyński, wiceprezes PIH, o obciążeniach biurokratycznych, które da się zmniejszyć i potrzebie konsultacji stanowionego prawa
  • Wideokonferencja PIH ws. zakazu sprzedaży papierosów mentolowych
  • Apel PIH do Ministra Finansów o obniżenie opłat transakcji bezgotówkowych
  • Sieć Intermarche sukcesywnie rozwija usługę e-commerce
  • Dr Magdalena Kot o Pracy zdalnej w czasie pandemii
  • Sektorowa Rada Kompetencji w Handlu – korzyści dla sektora handlu
  • KIG – polski arbitraż rośnie w siłę

 

kliknij tutaj

PIH logo n mini

 

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w maju 2020 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,7% wyższa niż w maju 2019 r., natomiast liczba transakcji obniżyła się w tym czasie o 20%. W maju 2020 r. Klienci odwiedzali pobliskie placówki rzadziej niż przed rokiem, ale robili większe zakupy – średnia wartość transakcji w maju 2020 r. wyniosła 19,6 zł, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej i o 16% więcej niż w kwietniu 2020 r.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w maju 2020 r.: mdm -0,8% , rdr +5,7%

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +3,9%

25 maja br. Polska Izba Handlu, najszersza reprezentacja handlu detalicznego i hurtowego, zwróciła się do Ministra Finansów o podjęcie działań dotyczących obniżenia ponoszonej przez detalistów opłaty MSC. W ostatnim czasie właściciele małych sklepów ponoszą większe koszty związane z transakcjami bezgotówkowymi, co jest efektem zmiany preferencji klientów w kwestii płatności wywołanej w duże mierze zagrożeniem epidemicznym.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w kwietniu 2020 r. zarówno łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,4% wyższa niż w kwietniu 2019 r., podczas gdy liczba transakcji obniżyła się w tym czasie aż o 30%. Klienci odwiedzali pobliskie placówki rzadziej, ale robili tam znacznie większe zakupy – średnia wartość transakcji w kwietniu 2020 r. wyniosła 23,09 zł, czyli o 50% więcej niż rok wcześniej i o 19% więcej niż w lutym 2020 r.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w kwietniu 2020 r.: mdm -0,9% , rdr +5,4%

Polska Izba Handlu przypomina, że 20 maja br. w życie wchodzi zakaz sprzedaży papierosów mentolowych oraz tych z kapsułką smakową. To efekt unijnej dyrektywy.

Zakaz obejmie zarówno papierosy, jak i tytoń do palenia. Nie będzie jednak dotyczył papierosów elektronicznych, podgrzewaczy tytoniu oraz cygar i cygaretek.

Polska Izba Handlu ponownie apeluje do Ministerstwa Finansów z prośbą o zwolnienie z naliczania VAT-u na produkty przekazane jako darowizny.

– W związku z epidemią koronawirusa wiele osób i organizacji znalazło się w trudnej sytuacji. Są też chętne firmy, które mogą im pomóc i przekazać produkowane przez siebie artykuły. Niestety problemem jest polskie prawo – przedsiębiorcy muszą zapłacić VAT od darowizn – mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w marcu 2020 r. zarówno łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 11% wyższa niż w marcu 2019 r., podczas gdy liczba transakcji obniżyła się w tym czasie aż o 14%. Klienci odwiedzali pobliskie placówki rzadziej, ale robili tam znacznie większe zakupy – średnia wartość transakcji w marcu 2020 r. wyniosła 19,37 zł, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej i o 20% więcej niż w lutym 2020 r.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w marcu 2020 r.: mdm +15,6%, rdr +10,8%

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

WorldFood Poland 2024

16-18 kwietnia 2024 r.

Warszawa

jesteśmy partnerem instytucjonalnym wydarzenia

WorldFood 2024

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2