Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Zgodnie z informacją Dziennika Gazety Prawnej z dnia 14 sierpnia br. "Senatorowie na ostatnim posiedzeniu Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji postanowili zakończyć prace nad petycją postulującą zakaz sprzedaży przy dystrybutorach paliw. Tym samym wniosek o zakaz handlu alkoholem na stacjach przepadł"

- Postrzegamy decyzję Komisji Senackiej jako rozsądny krok kierujący uwagę w stronę rzeczywistych podstaw problemu nieodpowiedzialnego spożycia alkoholu w naszym społeczeństwie – komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu.

Polska Izba Handlu w oficjalnym stanowisku z dn. 30 lipca br. apelowała o rozsądek w sprawie projektu wprowadzenia ograniczenia legalnego handlu alkoholem na stacjach benzynowych, który zdaniem ekspertów Izby mógł nieść ze sobą skutki odwrotne do zamierzonych przez projektodawców.

- Stoimy na stanowisku popartym przez twarde dane i analizy ekspertów, a także liczne przykłady z innych krajów, które dowodzą, że sprowadzenie działań na rzecz przeciwdziałania szkodliwemu spożyciu alkoholu w naszym społeczeństwie do ograniczenia jego legalnych źródeł jest podejściem krótkowzrocznym i nieskutecznym, ponieważ nie oddziałuje na sedno problemu, a więc popyt na alkohol – stwierdza Nowakowski.

- Problemem nie jest dostępność alkoholu dla osób pełnoletnich, ale brak skutecznej edukacji w zakresie jego odpowiedzialnego spożycia – kontynuuje Prezes Nowakowski – bez niej wszelkie formalne ograniczenia o charakterze prohibicyjnym sprowadzą się przekierowania obecnego popytu na źródła nielegalne, ryzykowne i pozbawione jakiejkolwiek kontroli, a więc przemyt, nielegalne wytwórnie, handel na bazarach. Skutkiem ubocznym byłyby także ogromne straty gospodarcze oraz rozrost szarej strefy w naszym kraju przy jednoczesnym braku polepszenia sytuacji konsumentów – dodaje.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis