Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

Polska Izba Handlu wyraża swoje zaniepokojenie sytuacją w związku z faktem, iż procedowana obecnie tarcza gazowa nie obejmie spółdzielczych piekarni. Tysiące sklepów spółdzielczych na terenie naszego kraju opiera swoją działalność w dużym stopniu na działających w ramach spółdzielni piekarniach, produkujących pieczywo zarówno dla nich, jak i dla innych podmiotów. Wzrost cen nośników energii, w tym również gazu, stanowi ogromne zagrożenie dla ich dalszego funkcjonowania i rozwoju. – Krytyczne z punktu widzenia spółdzielni jest zachowanie dostępnych dla konsumenta cen pieczywa – mówi Maciej Ptaszyński,  Wiceprezes Polskiej Izby Handlu. – Warunkiem utrzymania takiego stanu rzeczy jest zapewnienie odpowiednich cen gazu dla piekarni: Polska Izba Handlu jako najszersza reprezentacja handlu detalicznego w Polsce już od wielu miesięcy zwraca uwagę, że handel, a w tym przypadku także i produkcja spożywcza, bezwzględnie muszą być traktowane jako wrażliwy i strategiczny segment gospodarki i należy im zapewnić bezpieczne ekonomicznie warunki funkcjonowania. Ma to znaczenie zarówno gospodarcze, jak i społeczne.

Dlatego też Polska Izba Handlu apeluje o przyjęcie nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie przepisów regulujących funkcjonowanie tarczy gazowej, aby objęła ona swoim działaniem również podmioty spółdzielcze, dla których produkcja piekarnicza i ciastkarska nie jest działalnością dominującą.

– Apelujemy do posłów wszystkich klubów parlamentarnych, aby nie odrzucali wprowadzonych w tym zakresie senackich poprawek – chodzi tu o tysiące miejsc pracy w spółdzielniach na terenie całego kraju – mówi Maciej Ptaszyński.

– Wzrost cen gazu dla piekarni przełoży się na kolejny impuls proinflacyjny zwiększający i tak już bezprecedensowy wzrost cen – mówi Prezes KRZSS Społem Ryszard Jaśkowski. – Skutkiem wzrostu cen gazu będzie także utrudnienie dla spółdzielczych sklepów nawiązanie walki konkurencyjnej z zagranicznymi dyskontami – dodaje.

Znajdź nas na Twitterze

logo franczyza kodeks

www.cross-border.pl

Kampania Ministerstwa Finansów

Poradnik Podatnika grafika

Kampania Ministerstwa Rolnictwa: Produkt Polski

Produkt Polski logo

Kampania Ministerstwa Finansów: Bezpieczna transakcja

Bezpieczeństwo – kupuję to!

kupujebezpiecznie pion 2

 

bryt napis