Logo Polskiej Izby Handlu

Polska Izba Handlu

Zachowanie różnorodności handlu i usług na rynku wewnętrznym

W lutym 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,2% niższa niż w styczniu 2016 r. W ujęciu rdr odnotowano wzrost o 0,8%. Z danych CMR wynika, że w lutym 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,56 zł, czyli niemal tyle samo co miesiąc wcześniej.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Biuletyn Polskiej Izby Handlu
Nr 45 (3/2017)
Przekaż 1% na Fundację Polskiego Handlu

Retail Summit 2017

29-30 marca 2017

Warszawa

Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia

21 – 23 kwietnia 2017

Warszawa